/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
opstart af Windows 8.1
Fra : ehkejser
Vist : 592 gange
100 point
Dato : 07-08-14 12:16

Hej alle
Jeg har opdateret til Windows 8.1
Under opstart beder den om mit kodeord, det jeg skriver er desværre forkert.
Er der ikke noget med at under opstart kan man trykke på en F tast så man kan gendanne sin pc.
Det er en Packardbell Easynote TE69KB series.

Håber at i kan hjælpe

Med venlig hilsen
Edvard H. Kejser

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-08-14 12:46

prøv dette link:

windows.microsoft.com/da-dk/windows-live/account-reset-password-forgot-faq

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 07-08-14 14:29

Er det med en Microsoft Live (online) login, eller har du specielt oprettet en lokal konto.
Ses for det meste via om login er med en email adresse eller bare et navn..

Hvis det er Microsoft login skal du "bare" rette dit online password hos microsoft.

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 07-08-14 14:57

Det er ikke online login, der er det jeg skal bruge for starte min pc

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 07-08-14 15:05

Er der ikke en metode til restore min pc, som da jeg pakkede den ud

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-08-14 16:42

Har Du lavet et sæt reetableringsskiver ?

En stor manual finder du på producentens side.

Inde i systemet er også omtalt hvorledes man kan lægge kodeordet på en USB-pind til senere brug, men det hjælper ikke meget hvis Du ikke kan komme ind.

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 07-08-14 17:36

Det har ikke lavet reetableringsskiver

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 07-08-14 19:44

Prøv at brug signon til microsoftkontoen. Det gør man ved at vælge den mulighed på startbilledet under signin options.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-08-14 22:15
Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 07-08-14 22:37

Ikke lige det jeg har brug for.
Jeg kan jo ikke starte windows pga. den vil ikke godkende mit password.

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 100 point
Dato : 07-08-14 22:56

Så må du jo have fat i Microsoft...

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 08-08-14 10:03

Citat
Det er ikke online login, der er det jeg skal bruge for starte min pc

Ja den har jeg fanget, men med Windows 8 har Microsoft ændret login til standard at være din online email konto, og dette kan man kun undgå ved at være koblet af Internettet først gang man logger ind (opret login), eller via en meget speciel omgåelse af login valg.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 08-08-14 10:06

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/create-user-account#create-user-account=windows-8

Det er derfor vigtigt at ved hvilken type login du brugte før du opgraderede

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 08-08-14 10:08
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-08-14 10:41

Du kan kontakte Packard Bell.

http://www.packardbell.dk/pb/da/DK/content/contacts

Bid mærke i hvor du har købt den for at få den rigtige support.........og tidsgrænsen.

F-taster eller kombination af disse er problematisk i Windows 8 da den er hamrende lynhurtig til at boote op hvor man havde mindst 5 sekunder tidligere til at trykke, afhængig af computerens helbredstilstand.

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 08-08-14 11:42

Har du en hotmailkonto så prøv med koden til den plus emailadresse hotmail.com.
MVH chaufrat

Godkendelse af svar
Fra : ehkejser

Dato : 08-08-14 18:28

Tak for svaret marken84.
Det skal dog siges at Microsoft ikke er meget at hjælpe deres kunder per telefon. Og hvis man ikke kan finde deres online hjælp, er det bare sur røv.

Jeg har sendt min pc til genoprettelse hos Packard Bell, og de komme ved min hoveddør og henter den. Det er det man kalder service.
God weekend til alle

Edvard