/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Startproblemer
Fra : o.v.n.
Vist : 994 gange
400 point
Dato : 03-08-14 16:03

Min stationære computer med Windows 8.1 har fået problemer når jeg vil tænde den, den har været slukket omkring middagstid på grund af tordenvejr så jeg har oplevet problemet 2 gange i dag.
Jeg trykker på startknappen og blæserne starter op i helt vild fart, der er kortvarig lys i DVD drevet, det skal der være fordi den er sat som første startmulighed,
lampen som plejer at lyse fast når computeren er tændt lyser men giver sig til at blinke langsomt efter 10-15 sekunder,
lampen som viser aktivitet på harddisken lyser ikke og kommer heller ikke til det, der kommer intet på skærmen, hverken opstartsbillede eller Windows, kun blæserne som kører med vanvittig fart,
computeren kan ikke slukkes ved at holde startknappen inde jeg bliver nødt til at slukke på kontakten,
første gang i dag kom computeren i gang ved andet forsøg, nu her for lidt siden var det først ved fjerde forsøg at bæstet viste startskærm og indlæste Windows.
Hvem har et fornuftigt bud på hvad der kan være galt med computeren som er cirka 6-7 år gammel og født med Windows XP pro.
Jeg mener at huske lignende problemer med XP men da kom den altid i gang ved andet forsøg, det er første gang der har været problemer efter opgradering til Windows 8

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-08-14 16:44

Tror du har noget hardware fejl (cpu) hvis den blæser hele tiden, måske du kan finde fejlen med programmet SIW, prøv at se efter temperatur.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-08-14 16:56

Citat
prøv at se efter temperatur
godt nok har vi haft hedebølge men så varm at at computeren har startproblemer tror jeg ikke det har været, bemærk det er ikke under drift at der er problemer, det er når computeren skal starte i "kold" tilstand, for eksempel om formiddagen efter at have været slukket hele nattet

Accepteret svar
Fra : Falcham

Modtaget 400 point
Dato : 03-08-14 18:39

Det er dit bundkort, eller din PSU der er stået af.

Falcham

Kommentar
Fra : clou

Dato : 03-08-14 19:05

Min veninde fik pludselig samme problem - der viste det sig, at det var et af de USB stik der sad i computeren (USB stikket til den trådløse mus), da hun tog den ud og genstartede computeren, så kører det uden problemer - hun kan derefter indsætte stikket igen uden problemer.

Det kan da være et forsøg værd

Clou

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-08-14 19:22

Citat
Det er dit bundkort, eller din PSU der er stået af
stået af er den ikke, jeg sidder jo og skriver omtalte computer lige nu, der er muligvis en fejl men helt stået af er der ikke noget som er.
Den med et løst stik skal undersøges nærmere

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-08-14 21:58

Fjern CDèn fra cd-drev.
VH Palle

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-08-14 22:46

Citat
Fjern CDèn fra cd-drev
der er ingen CD i drevet.
Lige nu tror jeg mest på en løs forbindelse eller en anden problem med hardwaren - men hvad?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-08-14 23:11

Hvorfor ikke prøve at tilbagestille computeren ?
VH Palle

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 04-08-14 06:33

Jeg ville højreklikke på computer, egenskaber og enhedshåndtering, her vises evt. fejl med gult.

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-08-14 09:01

Prøv at resette BIOS til default-indstillingerne. Der kan være sat 'noget' der 'forvirrer' i forhold til den aktuelle hardware.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-08-14 10:21

Kom til at tænke på om der kunne være ´Bad Sectors´ på disken, har selv været ude for at min pc var langsom i opstart på grund af det, da den ikke kunne finde visse filer, der lå som ødelagte.
Prøv dette:
http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-08-14 11:23

Tak for alle forslag dem har jeg i baghovedet når jeg går i tænkeboks, jeg håber at holde computeren kørende indtil weekenden der bliver nemlig ret travlt de næste 4 dage.
Kommer i tanker om noget som måske kan være løsningen så skriv, jeg holder øje med alle indlæg selv om jeg ikke selv vil være særlig aktiv før til weekend.
Igen i dag var der problemer inden jeg fik startet op så det er vist ikke en periode fejl.
Jeg vil undersøge disken for fejl allerede nu i dag, og jeg sætter også BIOS til Default om en times tid, senere vil jeg forsøge at frakoble al unødvendig hardware hvis computeren bliver helt umulig at få startet.
Jeg vil ikke forsøge at stille computeren tilbage, jeg gætter på at der menes systemgendannelse og jeg kan ikke forestille mig at det skulle hjælpe, det er jo ikke Windows som er problemet

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-08-14 11:47

Angående
http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html

så lader der til at være ´mallware´ når der klikkes på install, AVG fanger den med det samme.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-08-14 15:28

Hvis du har en USB key (lager/harddisk) tilsluttet?

Så læs lige dette:

http://www.version2.dk/artikel/usb-stik-derfor-er-de-en-trussel-mod-din-computer-68016

MIN personlige udlægning: Kan der være malware 'forklædt' som firmware i USB enheder?

SÅ gælder dette også div. Scannere, Printere, HD-cases (= harddisk skuffer) og USB HUB's !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-08-14 15:40

Noget så simpelt som en 'løs' harddiskforbindelsse (..eller andre interne kabler), kunne også være årsagen til 'misèren' !

Skidtet ka' jo gå 'lidt' fra hinanden (= dårlig forbindelse = uforudsigelig drift), hvis du har flyttet rundt på computeren? ...eller skiftet/opgraderet hardware undervejs (disk's, RAM, grafikkort, mm.) ..eller har haft den skildt ad, for at rense/støvsuge blæserne til strømforsyning, CPU-/GPU kølere osv. ifbm. fejlfinding?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-08-14 15:48

mig-selv -> AVG er efter min overbevisning heller ikke et særligt pålideligt antivirus program!

http://crystaldiskinfo.en.lo4d.com/virus-malware-tests

Tag dette indlæg fra producenten med skepsis, men læs så:

http://forums.cnet.com/7723-12543_102-539662/highly-suspected-virus-report-crystal-disk-info-download/

Selv 'De Kloge Hoveder' kan blive medlemmer af 'Tvivlerbanden'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-08-14 17:20

Nu er jeg jo så ligeglad, jeg har brugt AVG i mange år vil ikke skifte med andet, men den finder altså noget, og det ville jeg så bare advare imod.
https://www.dropbox.com/s/onehnrjcgrshzv4/snap00094.jpg

http://malwaretips.com/blogs/remove-malsign-opencandy-7af/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-08-14 17:20

AVG gør sig heller ikke heldigt bemærket her i den seneste undersøgelse af Antivirus software:

http://www.theinquirer.net/inquirer/news/2357943/security-researcher-finds-exploitable-flaws-in-14-major-anti-virus-engines

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-08-14 17:22

Citat
MalSign.OpenCandy.7AF it’s technically not a virus, but it does exhibit plenty of malicious traits, such as rootkit capabilities to hook deep into the operating system, browser hijacking, and in general just interfering with the user experience. The industry generally refers to it as a “PUP,” or potentially unwanted program.
The MalSign.OpenCandy.7AF infection is used to boost advertising revenue, as in the use of blackhat SEO, to inflate a site’s page ranking in search results.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-08-14 17:27

Man kan jo så afgøre med mig-selv ..eller andre? ...om man godtager:
Citat
Since posting this article, an AVG spokesperson sent us a statement and said it is aware of Koret's findings and disputes his claim that AV software makes your computer more vulnerable.

"Our Antivirus software detects millions of threats in our user base every day and we continue to develop technologies that address these threats to help our customers," the firm said. "Of the alleged vulnerabilities in our engine stated in the report, we fixed the 7z 'archive bomb' on April 23 2014 and updated our user base. The rest of the issues raised in the report relating to AVG remain unconfirmed and are under review."

..unconfirmed ..and under review? Tjaeh... nu er jeg allerede MEGET beroliget !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-08-14 20:35

Siden sidste genstart er der sket dette.
Jeg tillod adgang til den ´candy´ fidus og nu starter min firewall ikke op - Sjovt.
https://www.dropbox.com/s/vl1bjsdid4hymiv/snap00095.jpg

Så jeg ruller pc tilbage.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-08-14 20:40

Citat
Man kan jo så afgøre med mig-selv ..eller andre? ...om man godtager:

Citat
Jeg PÅSTÅR intet - kom med en advarsel, som du åbenbart griner af = dit problem/ ikke mit.
JEG vil på intet tidspunkt have skidt og CANDY på min PC

Og det er vel FAIR nok, i stedet for at komme med AVG er ikke det bedste = den advarer mig og det er fint

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-08-14 20:43

Citat
we fixed the 7z 'archive bomb' on April 23 2014 and updated our user base.

SIKKERT DERFOR AT DEN FJERNES PÅ MIN PC - jeg tillod den som skrevet, og nu er min firewall ude af drift - AVG som dumpe-Peter, tror det næppe.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-08-14 23:14

Hov hov... du dersen's du mig-selv. Nu stopper du altså
Det er Undertegnede som hér på Kandu har 'patent' på;
..at smide en 2-4-5-8- på hinanden følgende opfølgende kommentarer i rap ..uden afbrydelse
Fordi..? : ..man liiiige 'glemte noget' ...vigtigt!
Gå mig nu ikke i bedene
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-08-14 23:23

Det eneste jeg udtaler mig om er : AVG er ikke et kvalitetsprodukt.
Hva' du lukker ind af mistænkelig software på din computer ..mig-selv?
...vil jeg naturligvis ikke blande mig i.
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-08-14 01:16

Tak for svaret Falcham.
Løsningen bliver nyt bundkort, ny processor og nye RAM