/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Gulv til pavilion
Fra : Ruvan
Vist : 166 gange
20 point
Dato : 30-07-14 14:46

Jeg har bygget en pavilion der står ca 20cm over terræn (jord). Den er ca 10m2.
Planen er at den skal kunne bruges også selvom det er lidt koldt - ikke når det er -10 :)

Jeg er i tvivl om hvad der er bedst mht. gulvisolering ifht prisen.
Jeg tænker (pris uden lægter og gulv):

Løsning 1) 10 cm lecanødder, 10cm glasuld, lægter og gulv. Pris ca 1200.
Løsning 2) 5 cm luft, trådnet spændt ud under lægter, glasuld 15cm, lægter, gulv. (er 10cm luft nok? er det bare fodkoldt så?) Pris ca 400.
Løsning 3) Afretningsgrus, 20cm polystyren, lægter, gulv. Pris ca 1200.
Løsning 4) 20cm Leca? Pris ukendt.
Eller en helt 5. løsning?

Må man lægge glasuld direkte på lecanødder?
Må man lægge glasuld direkte på sand/grus?

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-07-14 21:04

Du kunne da overveje at lægge ekspanderet polystyren direkte på jorden og betonfliser ovenpå denne isolering.
Det er nemt og billigt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-07-14 21:06

Glemte at skrive at der så ikke er nogen træbaserede materialer. Dewt kan tåle fugt, rådner aldrig og skimmel vil ikke gro i det.

Betonfliser kan fås i pæne udførsler til en pavillion

Kommentar
Fra : Ruvan

Dato : 31-07-14 00:03

Det er en mulighed med betonfliser, men jeg har umiddelbart fravalgt det hvis det er muligt da prisen faktisk er højere end et laminatgulv.
40x40 fliser koster ca 15 kr stk hos fx XLbyg. Det giver ca 900kr for 10m2 såvidt jeg kan regne ud, plus et være skærearbejde jeg gerne slap for!
Desuden, konen skal bruge det som atelier og arbejder vist bedst på træ (eller det der ligner). :)

Men, jeg hører at dit forslag lugter af løsning 3, så jeg kan forstå at det er ok at lægge EPS direkte på terræn, hvilket jeg ikke var sikker på - så er det jo en mulighed.

Skal der være dampspærre? Om vinteren vil pavilionen vil kun være opvarmet 3-4 timer et par gange om ugen, så jeg tænker umiddelbart nej.