/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
hvad kan jeg nå at så?
Fra : kamik
Vist : 524 gange
100 point
Dato : 15-06-03 16:33

hej
pga køkken byggeri nåede jeg ikke at få sået, i april maj, mit spørgsmål er, om der er noget jeg kan nå at så inu?

mvh Eva

Accepteret svar
Fra : Gazi

Modtaget 110 point
Dato : 15-06-03 17:08

Hej
Der ar mange ting du kan nå og så.
Salat, rucolasalat, salatløg, rødbeder, gulerødder,dild,bladbeder.
Det er hvad jeg lige kan komme i tanke om.
Kig eventuelt på frøposerne og hvis der står at de kan sås i Maj, kan du også
sagtens så dem nu.

Mvh.Gazi

Kommentar
Fra : summer

Dato : 15-06-03 17:55

Der er stort set ingen begrænsninger. Der er ydermere den fordel at jordtemp. er så høj nu, at det du sår gror i et tempo, så man nogle gange forbavses.
De mere langsomt spirende frø som persille og porrer o.a. kan du købe endnu som små udplantningsplanter.

Held og lykke
summer

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 15-06-03 18:07

Hej Eva.

Som Gazi siger, er der mange tin, du kan nå at så endnu. Jeg er også kommet lidt sent igang i år, men det er allerede begyndt at pible frem. Til listen over, hvad man kan så kan jeg tilføje:

Spinat, alle former for salat, aubergine, bønner, græskar, squash, porer, radisser - ja listen er lang. I div. Supermarkeder og planteskoler kan man få en folder fra Dæhnfeldt, der hanler om grøntsagsfrø og i den kan du se, hvilke ting, man kan så fra nu af og der er stadig mange ting, du kan nå at få noget ud af i år.

God fornøjelse.

Godkendelse af svar
Fra : kamik

Dato : 17-06-03 23:14

Hej Gazi

tak for dit svar jeg vil gå i gang i morgen ;)
Også tak til jer andre for gode svar, desværre kan jeg ikke dele pointene
Gazi var først....

mvh Eva