/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
lige fået barn nr 2, skal nr 1 sendes væ
Fra : slili
Vist : 773 gange
100 point
Dato : 19-07-14 14:21

hej derude.

for 4 dage siden fik vi en lille datter.

I forvejen har vi en søn på ca 2 ½ år. Indtil videre tager han det meget pænt, han er glad for hende og kan godt lide at være tæt på hende.

vi forsøger at give ham alt den opmærksomhed vi kan, men vi kan selvfølgelig ikke undgå, at lidt af opmærksomheden for ham forsvinder.

svigerfamilien er fra en anden by, og har kom med et forslag om at tage ham med i 2-3 dage på en slags miniferie.

hvordan forholder i jer til dette forslag??

kæresten siger god for det, mens jeg er lidt skepsis.

jeg tænker at det vil skade ham mere end det vil gavne ham, da han hos dem vil få rigtig meget opmærksomhed.

Når han så kommer hjem igen, vil han ikke få de samme opmærksomhed, hvilket jeg tror vil resultere i at han vil mærke det, samtidig med at måske vil blive ked af at han ar været væk, når han kommer tilbage og opdager at vi har været sammen med den nyfødte alene.

sidst skal det lige siges at det er første gang han er væk selv, hvis han kommer afsted

på forhånd tak

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 19-07-14 14:28

Send ham roligt afsted. Han kan lige så godt lære det, først som sidst.

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 19-07-14 15:06

Jeg ville ikke sende ham væk, syntes det er synd at han skal ha et nederlag, han bliver sende væk for at I kan være sammen med den lille ny, jeg ville ikke gøre det

Han skal nok finde ud af at være sammen med jer og den lille ny, det er jo nyt for jer alle 4

Kommentar
Fra : prio

Dato : 19-07-14 15:35

Tillykke med den lille ny!

Jeg synes også, at det er for tidligt at sende drengen væk, han kan jo altid senere komme på ferie hos svigerfamilien.

Behold ham hjemme nu og vær sammen alle 4, og husk at give ham masser af opmærksomhed, så han ikke bliver jaloux på sin søster.

Kommentar
Fra : slili

Dato : 19-07-14 19:01

Det er også det jeg tænker. Tror ik det sundt at sende ham af sted så tidlig

Kommentar
Fra : STILET

Dato : 19-07-14 19:20

Hvis jeres søn er en almindelig velfungerende dreng, er det på ingen måde skadelig at komme på en lille miniferie, tværtimod.
I skal passe på, at I ikke bliver alt for overbeskyttende, som forældre har en tendens til i dag, for det er ikke godt for ham

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 19-07-14 20:11

Jeg synes I skal vente lidt, til der er faldet ro over familien. Ellers vil han måske få det indtryk at han sendes væk, fordi I har fået en ny, og han derfor ikke kan være hjemme, eller har gjort noget forkert.

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 20-07-14 14:56

Tillykke.

Når han ikke før har været på ferie hos bedsteforældrene, synes jeg ikke han skal tage afsted i flere dage med overnatning. Men hvis de vil have ham med på en oplevelsestur eller bare vil have ham med hjem en enkelt dag, uden overnatning kan det være rigtig dejligt for ham. Efter nogle gange på den måde, hvor han e sikker på at komme hjem igen og er blevet tryg ved hvordan det er, så kan I da sagtens overveje at lade ham prøve at sove ude.

Jeg går selvfølglig ud fra han kender dem og tryg ved dem. Og at I undersøger om det er noget han har lyst til, og at bedsteforældrene også er opmærksomme på at tage hensyn til hvordan den lille gut har det med at være uden far og mor.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-07-14 18:19

Også et stort tillykke herfra.

Tro på dig selv, du har en sund, god og fornuftig tilgang til tilværelsen.

I dette tilfælde er det ikke dig og dine kæres behov, der opfyldes ved at din søn tilbydes pasning/ferie!

Tanken har vel overhovedet ikke strejfet jer?

Vær taknemlig for tilbudet, men vent til en anden god gang.

Lige nu handler det om jer, i skal skifte ble, kigge på små fingre, kigge på hvordan hun sutter, sover, er tilfreds, utilfreds osv.
Faktisk skal i rigtig hygge jer.
Kommer der nogle forbi for at ønske tillykke, er de ligeså spændte på at hilse på jeres søn, som altid. Selvfølgelig skal han blive og være en del af denne fantastiske begivenhed.

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 22-07-14 19:25

Jeg ville da også være bange for at han fik det indtryk at han blev sendt væk fordi I havde fået et nyt og bedre barn. Hold ham hjemme og ham mest mulig tid med mor. Så må far tage sig af den lille så meget som muligt.

Accepteret svar
Fra : nosunshine5

Modtaget 100 point
Dato : 25-07-14 23:45

Hvis drengen fik det severet som en oplevelse hvor han skulle nogen ting med bedsteforældrene. Så synes jeg at han godt kan sendes på ferie.

Det jo ikke en deportering. ;)

Men hvis det er første gang, så start blødt op, med en dag hvor han bliver hentet og afleveret igen samme dag.

Så kan i jo altid bygge på.

Man skulle jo tro at børn virkelig var så sarte de ikke kunne tåle at være hjemmefra en rum tid. ????
De bliver jo i forvejen, sparket i vuggestue og børnehave i op til 8 - 10 timer om dagen.

-Så helt ærligt til de overpylret forældre.
Hvis det er korte tidsrum til at starte med.

Og der ligges op til at junior, i det omfang han er i stand til at være med til at planlægge. Så han får ejer fornemmelse af at det er hans dag sammen med sivger-mekaniken.
Så kan det sku da ikke gå så galt.

Det kunne jo være at han på den måde fik noget specielt med sine bedsteforældre, som lillesøs ikke har.

Jeg ved min yngste nevø, han forventer at komme på ferie hos sine morforældre, da han kom der da han var mindre.
Og han var for lille at tage med på charterferie.
Hvor hans storebrødre kom med.
Så ferie for ham er ferie, hos morforældrene.

Chill, kære nye forældre.

Børn er sejere end i tror og kan tåle meget mere end man skulle tro.
Og tillykke med en ny i familien. :)

Godkendelse af svar
Fra : slili

Dato : 17-08-14 18:29

Tak for svaret nosunshine5.