/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
uenighed om maling af fællesareal
Fra : Strandkro
Vist : 533 gange
87 point
Dato : 15-07-14 15:43

der er tale om en lille ejendom med 3 ejerlejligheder.
fordelingstal er 40 30 og 30
ifølge vedtægten der skal mindst 75% til gennemførelse af vedligeholdelse af fællesareal.

Dermed man kan ikke samle mere end 70% hvis en af ejerlejlighedsejer ønsker ikke at være med til flere tallets ønske om vedligeholdelse af fælles trappe opgang.

eller udskiftning af en lodret rør FALDSTAMMEN !

Er flere tallet gidsel i sagen. eller der er regler som kan frigør de 2 andre ejerlejligheds ejer fra fordelingstal bindingen i nærværende sag.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-07-14 16:35

Tilsyneladende ja...

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 87 point
Dato : 15-07-14 17:03

Hvis fordelingstallet er tinglyst, så kan du ikke gøre noget, men det vidste du vel, da du skrev under på kontrakten.

Citat
Tinglyste og administrative fordelingstal
Fordelingstallet for hver ejerlejlighed er tinglyst på ejerlejlighedens blad i tingbogen. Såfremt det mod sædvane ikke er, er lejlighederne ligestillede.

I de fleste tilfælde fordeles fællesudgifterne efter det tinglyste fordelingstal, men der kan ligeledes være tale om, at der anvendes et administrativt fordelingstal til fordeling af udgifterne. Dette forhold vil være angivet i foreningens tinglyste vedtægter med senere tillæg.

Fordelingstallet har ikke betydning for ejerlejlighedsejernes brugsret til fællesarealer eller fællesrum.

http://boligassistancen.dk/boligmarkedet/ejendomskategorier-2/fordelingstal/

Fordelingstallet for hver ejerlejlighed er tinglyst på ejerlejlighedens blad i tingbogen. Såfremt det mod sædvane ikke er, er lejlighederne ligestillede.

Godkendelse af svar
Fra : Strandkro

Dato : 15-07-14 18:16

Tak for svaret ans.