/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Angående min Garmin nüvi 2445
Fra : Jan4100
Vist : 1312 gange
500 point
Dato : 13-07-14 22:10

Jeg har problemmer med at opdatere map med denne fejl "Garmin Express can`t open because the internet connection is being blocket.
Try disabling your firewall and proxy settings and open Garmin express again.
Ellers ser det ud til at det er min pc som stopper adgangen til opdatering af kortet ?

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 13-07-14 22:12

ammen selvføgelig aktivere jeg med det samme.
win 7 - 64 bit
Explore
ellers skal i bare spørge

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-07-14 10:41

Kan du se din Garmin på din pc? Start/computer.
Ellers findes der en dowloader til Garmin
http://www8.garmin.com/products/webupdater/howtoinstall.jsp

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-07-14 10:43

Tror nærmere det er denne, den første er vist kun til software.
https://my.garmin.com/maps/updates.htm?deviceType=automotive&activeTab=&rce=windows

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 14-07-14 10:53

Citat
Kan du se din Garmin på din pc? Start/computer.
ja
Citat
Ellers findes der en dowloader til Garmin
bruger den , det er der at den siger " internet connection is being blocket.
Try disabling your firewall and proxy settings and open Garmin express Again"

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-07-14 11:07

Hvis du kan se din Nuvi, så er det kun firewallen der kan blokkere for adgang, hvilken har du.
Og er det gennem usb kabel eller wifi/blutooth, er det de sidste, så kan det være din routers firewall der laver balleden.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-07-14 11:12

NB har du nogle andre progammer der beskytter dig på nettet, så slå dem fra mens du prøver.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 14-07-14 12:26

Det eneste Firewall jeg ved jeg har, er i Windows 7 , men om routeren der hedder Netgear CG3000 fra yousee har en firewall ved jeg ikke, men kan se min Garmin under "computere"

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-07-14 12:32

Via USB?

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 14-07-14 12:39

Ja via usb og min stationære pc er tilsluttet med kabel til modemmet

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-07-14 13:13

Mærkeligt.
Har du prøvet at fjerne programmet og prøve igen.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 14-07-14 14:29

Har lige fjernet alt til Garmin og genstartet, Har også fjernet flueben i firewall så den ikke var sat til og samme meddelelse kom frem "internet connection is being blocket.
Try disabling your firewall and proxy settings and open Garmin express Again"
underligt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-07-14 18:10

Der kommer sikkert én anden med svaret, men 'noget' er galt.
Jeg kan ikke hjælpe mere.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 14-07-14 23:31

Men Tak for din indsats til nu

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 15-07-14 05:19

Jeg har tidligere haft problemer med at opdaterer en Garmin via windows og explore browser. Så ringer man selvfølgelig til hotline ved Garmin og jeg fik det svar at de har problemer med explore browser og de anbefalede mig at installerer firefox eller en anden browser. Sp virkede det bare.
Nu er alle problemer helt væk da jeg bruger Mac og Safari.

Du kan ringe til Garmin hvis du har registreret din GPS.

vic200

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 500 point
Dato : 15-07-14 11:07

hvorfor ikke kontakte Garmin:

http://www.garmin.com/dk/company/contact_us/

Jeg har tidligere skrevet til dem, og de har løst mit problem.

Godkendelse af svar
Fra : Jan4100

Dato : 16-07-14 08:27

Tak for svaret alka.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 16-07-14 19:47

Selv tak Jan 4100