/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Fejl i opstart af søgemakskine
Fra : klanger
Vist : 697 gange
100 point
Dato : 13-07-14 09:35

Har ved en fejl fået denne søgemaskine installeret på min pc.

http://isearch.omiga-plus.com/?type=hppp&ts=1405235439&from=ild&uid=WDCXWD1600BEVT-22A23T0_WD-WX51A708487584875

Har (tror jeg) snart prøvet alt for at få Explorer/Chrome til at være standard men denne genstridige søge funktion overtager konstant default!

Har prøvet at finde filen på min pc men den findes ikke i mine søgninger!

Og har forsøgt med CCleaner, REgCleaner mm. men stadig er det den der dukker op!

Nogen der har en ide til hvordan jeg sletter denne fil for evigt?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-07-14 09:51

I Google Chrome går du ind i de tre streger foroven til højre og finder Indstillinger finder Søgning herunder finder du Søgemaskiner og sletter den/dem du ikke vil have...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-07-14 10:03

Og hvis ovenstående ikke virker så prøv at højreklikke på den genvej du starter Chrome/IE med og kig efter http://isearch.omiga-plus.com/

Hvis det står efter C:\Programmer\Google\Chrome\Application\chrome.exe /isearch.omiga-plus.com
som f.eks her så slet /isearch.omiga-plus.com

Det samme gælder IE "C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe" /isearch.omiga-plus.com

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-07-14 11:33

isearch er efter min bedste overbevisning et browser hijack og findes i flere udgaver. En af de mere almindelige hedder: isearch.avg.com ..og fjernes således:

http://forums.anvisoft.com/viewtopic-53-5030-0.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-07-14 11:42

Her har jeg fundet 'din' version:

http://blog.vilmatech.com/remove-isearch-omiga-plus-com-virus-remove-browser-hijacker/

Jeg fjerne engang skidtet fra min brors computer. Jeg brugte Zonealarm antivirus og SuperAntiSpyware, samt Ccleaner til formålet.

Det er noget rod. Den speder sig 'ud over det hele', så vær meget grundig og tjek alle de 'sædvanlige' steder:

Installerede programmer.

Opstart (Kør.. skriv msconfig vælg fanen Start ..og fjern flueben hvor det er relevant)

ALLE installerede browseres tillægsprogrammer, søgemaskiner og startsider.

Registreringsdatabase.

osv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-07-14 13:16

Citat
Og hvis ovenstående ikke virker så prøv at højreklikke på den genvej du starter Chrome/IE med og kig efter http://isearch.omiga-plus.com/

Hvis det står efter C:\Programmer\Google\Chrome\Application\chrome.exe /isearch.omiga-plus.com
som f.eks her så slet /isearch.omiga-plus.com

Eller bare lave en ny genvej.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-07-14 06:47

Ps.

Jeg kan nu huske at selv efter jeg 'troede' jeg havde fjernet isearch vha. antivirus, Cleaner og havde skannet med SuperAntiSpyware, samt tjekket ALLE steder for henvisninger til skidtet, så tjekkede jeg lige en ekstra gang med SuperAntiSpyware. Jeg havde nemlig kun lavet en såkaldt quick scanning. Da jeg efterfølgende lavede en fuld scanning, så dukkede der alligevel en henvisning op.

Henvisningen til isearch vistes (..og kunne fjernes) efter SuperAntiSpyware havde initieret fuld scanning, men FØR selve skanningen, i den menuside man får vist forskellige instillinger for den aktuelt valgte skanning.

Efter en fuld skanning søgte jeg så i registreringdatabasen (Kør... skriv regedit og søg via menuen) efter isearch ...og gu' hjælpe mig om ikke der dukkede 2 nøgler op. Dem slettede jeg selvfølgelig og fik endelig has på problemet.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 16-07-14 09:26

Går det fremad klanger?
..ellers må du søge hjælp hos:

http://www.spywarefri.dk/forum/
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 16-07-14 18:15

Nej desværre der er INTET der hjælper og den skide søgemaskine dukker op konstant..!!!!!

Jeg prøver lige spywarefri.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-07-14 20:36

Prøv med adwcleaner(gratis)

AdwCleaner værktøjet vil scanne din PC for isearch.omiga-plus.com/ Toolbar og andre uønskede filer, browser udvidelser og registrerings nøgler, som kan være installeret på din PC uden din viden.

1. Du kan hente AdwCleaner her.
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/

2. Luk ALLE programmer før du starter AdwCleaner, dobbelt-klik nu på AdwCleaner ikonet.
Hvis Windows spørger dig om du vil køre AdwCleaner, så klikker du selvfølgelig Ja/Kør.

3. Når AdwCleaner programmet åbner klikker du på “Scan” knappen oppe i venstre hjørne.
AdwCleaner starter nu med at undersøge din PC for uønskede filer der kan være installeret på din PC.

4. For at fjerne WebSearch Toolbar og andre uønskede filer der blev fundet under søgning, klik på "Clean" knappen.

5. AdwCleaner vil nu bede dig om at gemme alle åbne filer eller data fra åbne programmer da PC skal Genstartes. Gør det og klik på OK knappen.
AdwCleaner vil nu slette det fundne adware fra din PC.
Når det er gjort vises der en besked der forklarer hvad PUPs (Potentielt Uønskede Programmer) og Adware er.
Læs denne information og klik så OK.

Du vil så få vist endnu en besked om at AdwCleaner behøver at genstarte din PC.
Klik på OK knappen for at give tilladelse til at AdwCleaner genstarter din PC.

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 17-07-14 10:39

Tak for svaret molokyle. Det forum havde jeg glemt. Og de har værktøjerne

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-07-14 11:05

selvtak!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-14 20:09

Selvtak
Ja, Combofix log's osv. skal man ha' hjælp til
Sådan noget ka' jeg nemli' slet ik' find' el' hit' u' a'
http://www.bleepingcomputer.com/download/combofix/

</MOLOKYLE>