/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
oplader
Fra : kivi
Vist : 289 gange
100 point
Dato : 08-07-14 08:59

jeg har eftehånden flere oplader med samme volt men med forskellige ampere hvis jeg nu tar den med den største ampere kan jeg så bruge den til det hele

Kommentar
Fra : peque

Dato : 08-07-14 09:17

Altså normalt står der på hardwaren hvad den kan tåle - volt og ampere - hvis du bevæger dig ud over disse specifikationer - er det på eget ansvar.

For mange ampere er slet ikke godt for følsomt udstyr

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-07-14 10:49

Det kan du, apparet "trækker" nødvendig strøm/ampere.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 08-07-14 11:13

Volt skal passe
+ og - skal passe (de fleste har + i midten men der er altså undtagelser!!!)
Det antal Ampere laderen kan afgive skal passe til den enhed du tilslutter, det vil sige at laderen skal kunne afgive minimum det der står på det du tilslutter.
Eksempel: du står med en lader der er opgivet til 1 A og skal tilslutte en radio der er opgivet til 0,5 A, det er ok.
Du står med samme lader men vil nu tilslutte en ventilator der er mærket med 2 A, det er et no go.
Hvis du vil kunne tilslutte begge dele til samme lader skal du finde en der kan afgive 2 A eller mere.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 09-07-14 06:59

Tak for svaret EXTERMINATOR.