/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
.gif til 3510?
Fra : SantaB
Vist : 359 gange
250 point
Dato : 15-06-03 12:53

Ok - here goes.
Jeg kender godt til E-uploader og har haft stor succes hvad angår uploading af midi-filer, men hvorfor kan jeg ikke modtage .gif billeder? De andrer typer går det fint med, men med gif står der at det er ukendt filformat. Ifølge Nokias egen hjemmeside skulle telefonen understøtte gif og der ligger også et par gif'er på den når man køber den. Er min opsætning til wap forkert eller hvad? Måske det kun fungerer via gprs? Har Telmore.

Nogen idé til hvordan problemet løses?
Der er 200 gode på højkant...

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-06-03 13:16

Hej SantaB

Jeg har lige oploadet en gif til e-uploader og wappet den ned igen, uden problemer.
Der er flere ting der kan være gået galt:

1. Din telefons hukommelse kan være fuld. Slet nogle af de ting du ikke bruger.
2. Du skal huske at gemme filen i biblioteket "grafik", ellers ved den ikke det er et billede, men forveksler den måskemed en ringetone.
3. Filen har endelsen .gif, men det er ikke en rigtig gif. Løsningen er her at åbne programmet "Paint", der følger med windows og åbne gif-filen herfra. Hvis du nu får billedet frem i "paint", skal du gemme det som en jpeg fil. Det gøres ved at vælge "save as" i menulinien og herunder vælge filformatet "jpeg"

4. Det kan være e-uploader, har problemer prøv igen

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-06-03 13:27

5. Det kan også være at din gif indeholder ulovlige karakterer i filnavnet eller filnavnet er for langt ! Prøv at omdøbe din gif til f.eks test.gif

mvh srhansen

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 15-06-03 19:22

Jeg er rimelig sikker på at det er gif da jeg selv har animeret det, og navnet er på 6 bogstaver, så det er nok heller ikke det. Jeg har ikke noget specifikt bibliotek at gemme i, og det er helt sikkert ikke pladsmangel.
Nokia skriver selv:
* Nokia 3510 understøtter ikke oprettelse, redigering, videresendelse eller afsendelse af MMS-beskeder. De understøttede filformater til MMS er: Tekst, JPEG, GIF87, GIF89A, WBMP, OTA BMP, PNG og SP-MIDI. Maksimumstørrelse for besked: 30 kB. Bærer er WAP via GPRS.

Specielt det sidste undrer mig lidt. Jeg har som sagt haft masser af succes med e-uploader og det har altså være uden brug af GPRS. Måske det først kan komme til at virke når Telmore langerer gratis GRRS til juli?
Skal e-uploader også sende via det oder was?

Måske skal jeg lige understrege at der er en 3510 der er tale om - ikke 3510I (købte detsværre lige før "boomet")...

Ellers tak for din inside på emnet srhansen

P.s. Smækker lige 50 point mere i puljen....

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-06-03 19:42

Hej igen SantaB

Jeg har lige været ovre og undskylde i dit andet spørgsmål, at jeg der havde troet der var tale om en 3510i

Jeg har lige lidt flere fiduser du kan prøve indtil der kommer en kyndig forbi

Jeg har tidligere i dag haft problemer med at komme på e-uploader og der er flere der idag har beklaget sig over, at de får den samme fejl som dig læs her:

http://www.kandu.dk/dk/spg/17122

Jeg ved ikke hvor mange gange du har prøvet, men du kan have været uheldig !

Du kan også prøve at uploade en anden "ikke animeret" gif, f.eks en du har hentet på nettet.

Har du kontrolleret at billedstørrelsen er korrekt H*B i pixels ?

Det var måske lidt ideer, mens du venter

mvh srhansen

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 15-06-03 19:50

Så vidt jeg ved er pixelstørrelsen 95x65, men det kan da godt være at det er forkert. Har aldrig haft problemer med E-uploader, har lige brugt den til midi.

vil lige prøve det der med en ikke animeret gif...

Kommentar
Fra : Zmed

Dato : 16-06-03 19:32

Hej.. Jeg mener ikke en nokia 3510 kan slet ikke modtage gif eller noget..! Men hvis det er en noia 3510i du snakker om såå.. :=).. ej jeg ved faktisk ikke om den kan.. men måske er det billedet der er noget ivejen med, prøv og gå ind på en side og download et gif billed og upload det, hvis det ikke virker er det fordi telefonen ikke understytter .gif formater.. Og pixel størelsen er ligegyldig hvis billedet er for stort så er det bare for stort på displayet.. Og der er ikke noget galt med e-uploader, jeg kan let uploade alle billedformater og midi toner og spil til min nokia 5100, så jeg vil tro din telefon ikke understytter .gif.. og der er heller ikke noget galt med telemors abbonoment og du skal ikke bruge GPRS :).. Hyg diG!!

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 16-06-03 22:44

Ok - nu har jeg prøvet at sende normalt bmp omdøbt til gif, og så får jeg den der trælse meddelse om at det er ukendt filformat. Hvad jeg ikke forstår er hvorfor dette format er ukendt? Når jeg går ind og tjekker de billeder der fulgte med telefonen er der "giffer", også animeret. Der står direkte blablabla.GIF. Det begynder at pisse mig af at Nokia har lavet sådan noget møg! Skulle nok have ventet til "I"ern blev billig, men hvem kunne forudsige det?
Jeg lader altså spørgsmålet blive ved med at være åben de næste par dage i håb om at der kommer en forbi og redder min dag...

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 250 point
Dato : 16-06-03 23:19

Hej igen, ja sikke noget m..

Hvis det kan trøste dig, er der netop en der "praler" af at han har solgt sin gamle telefon dyrt og købt en ny billigt her:

http://www.kandu.dk/dk/spg/17223

Du kan jo prøve at smutte over og udspørge ham om hvor og hvordan han gjorde

mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : SantaB

Dato : 27-06-03 00:08

Tak for svaret srhansen.