/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Mac skærm opdeles i to ?
Fra : return
Vist : 670 gange
500 point
Dato : 29-06-14 23:01

Hej hvis man har en Mac Pro pc og samtidig har en ekstern Mac skærm man har koblet til den hvordan er det så lige man deler den eksterne skærm op i to nogen der kan hjælpe

Kommentar
Fra : kipros

Dato : 29-06-14 23:04

Deler skærmen op i to? Kræver vist uddybning.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-06-14 04:44

https://www.youtube.com/watch?v=mPnpyqD-uDk

Der er flere gode råd ude til højre.

Kommentar
Fra : return

Dato : 30-06-14 07:14

Kipros som sagt har en Mac Pro bærbar pc og en ekstern Mac skærm . Mac Pro pc'en er tilsluttet den eksterne skærm og selve Mac Pro pc'en bliver så nu kun brugt som computer og skærmen på Mac Pro pc'en er lukket i dvs at det kun er den eksterne skærm der bliver brugt -mit spørgsmål. Går på hvordan man får opdelt den eksterne skærm op i to skærm billeder den skal opdeles lodret , nogen der kan hjælpe

Kommentar
Fra : return

Dato : 30-06-14 18:29

Hej igen prøver lige en gang mere. Hvis man har en Mac Pro bærbar og en ekstern Mac skærm -Mac Pro computeren skal kun køre som pc ,-skærmen bliver lukket i når den er startet op . Når den er startet op er det den eksterne skærm som nu er forbundet til den der skal bruges. Men hvordan deler man sådan en skærm op i to så man feks kan søge på nettet på den ene side og på den anden side. Kunne man så feks skrive i sit word dokument nogen der ved hvordan man splitter en skærm op i to ?

Accepteret svar
Fra : kipros

Modtaget 250 point
Dato : 30-06-14 20:49

En Mac Pro er ikke en bærbar model. Ud fra sammenhængen må jeg antage, at du mener en MacBook Pro.
På en tilpas bred skærm kan du altid have et vindue i venstre side og et vindue i højre side, og de kan overlappe eller lade være. Men en skærm kan kun vise billedet fra 1 computer, og det lader også til at være dit ønske. Så der er ingen speciel fremgangsmåde, andet end at arrangere dine vinduer, så du ser indhold side om side.
Vh Jens

Kommentar
Fra : return

Dato : 30-06-14 22:56

Kipros. Ups ups ja du har så ganske ret det er en Mac book Pro hvor der er en ekstern Mac skærm tilsluttet Vil det så sige at man ikke kan splitte den eksterne skærm op i to det er en 27" skærm der er tilsluttet hvis man kan, må du gerne beskrive hvordan man gør det. PS. Forstår jeg dig ret at man kan splitte selve Mac book Pro'ens skærm op i to men ikke den eksterne skærm ?

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 12-07-14 09:06

Tak for svaret kipros.