/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Nummerplade
Fra : mig-selv
Vist : 561 gange
50 point
Dato : 29-06-14 19:16

?
Kan det virkelig passe at man skal betale for at aflevere sin plade.

Skat er da blevet en penge-suger uden lige.

Accepteret svar
Fra : 15063637

Modtaget 60 point
Dato : 29-06-14 19:17

Ja

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 29-06-14 19:55

ja, det er jo et kæmpe arbejde at få en dum blondine til at sidde og tage imod den

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-06-14 20:09

Man har altid skullet betale for at afmelde en bil.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-06-14 21:04

Man tænker sit når man læser den daværende ordfører for Socialdemokraterne vedr. bil -registrering afgifter udtale fra Folketingets talerstol:

”Derimod ere vi absolut imod den nye Beskatning, man her vil ind paa. Det er jo ikke nu saaledes med Motorvogne, at man kan henregne dem alene til Luksuskøretøjer. Naar vi se paa Udviklingen ville vi se, at de nu ere blevne til noget, som i høj Grad bruges i Erhvervslivets Tjeneste, og vi finde ikke, at der er nogen grund til at lægge en særlig Skat paa Udvikling og Fremskridtet inden for Erhvervslivets Omraade.”

Talen er fra 1910

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 29-06-14 22:31

Det har jeg aldrig hørt om før.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 29-06-14 22:59

sludder luffe.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-06-14 23:05

Citat
Man har altid skullet betale for at afmelde en bil.

Sidst jeg afmeldte en bil (2000) kostede det intet, jeg afleverede plader på Politigården og færdig arbejde, det samme har jeg gjort ved EU scootere.
Men læste lige på Skat´s side, at de vil have 60.- andre måske mere, og det syntes jeg er Stat-røveri.
Citat
ja, det er jo et kæmpe arbejde at få en dum blondine til at sidde og tage imod den

I samme forbindelse kan det undre mig at der er forskel på selve prisen på syn, visse ´butikker´ kan gøre det billigere end andre - troede at det var Staten der bestemte prisen.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 30-06-14 00:16

# mig-selv

Nej ... syn er i dag kastet ud til private, så det er udbud og efterspørgslen der bestemmer prisen.

Jeg har hørt annoncer i radioen om, at hvis du kommer i visse - syns butikker - inden klokken 10 om formiddagen, så ydes der en rabat.

Disse private synshaller bliver så kvalitets testet - og disse rapporter bliver så offentlig gjort et sted på nettet, men husker desværre ikke lige nu www adressen.

Men det resulterede i, at jeg skiftede privat synshal, ved sidste syn af min bil, da den synshal jeg tidligere har brugt, havde flere anmærkninger om oversete fejl.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-06-14 04:42

Citat
Nej ... syn er i dag kastet ud til private, så det er udbud og efterspørgslen der bestemmer prisen.

Javel ja, men Staten skal vel have en bid af kagen trods alt, så nogle tjener på det mens andre sætter penge til - men det kan vel være de kan sælge noget andet, når man alligevel er der, samt de gange jeg har været i synshal, vil jeg påstå at de ikke tjekker køretøjer lige så grundigt som da det var Staten der stod for det, men sådan er tiderne vel.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-06-14 08:39

Afleverede engang noget der havde været en bil hos en brugtvognsforhandler sammen med registreringsattesten, han sagde med det samme at han ikke ville give noget for den da det kostede når han skulle afmelde den.........det var i 1983.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-06-14 09:06

Der må være forskel, jeg har som skrevet indleveret 1 sæt fra bil og 2 gange til EU scooter, de blev afleveret i ekspeditionen (politivagten) og jeg har aldrig hørt fra det.
Om man så dengang skulle ´afmelde´ et køretøj ved jeg ikke, jeg lå bare pladerne og sagde tak og farvel.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 30-06-14 09:32

# mig-selv

Der har til alle tider, været forskel på synshaller - og i min optik er der ingen forskel på statsejet eller ikke statsejet. I "gamle dage" kørte man jo også til nabo byen, hvis der var en - flinker synsmand der - der altid ... lige kunne salgs syne en bil.
Men det er også min oplevelse, at syns folkene har modereret deres aggressivitet, da det jo handler om at man skal bevarer respekten for dem, og og at de nu også bruger mere tid på at rådgive - og give gode råd.
Har personligt oplevet, at møde op med en - lille blød plet - i bunden, og her sagde synsmanden, nu slår jeg lidt derfra, og hvis hammeren ryger igennem, er det for meget - hvis ikke - får den 2 år mere.
Og det handlede ikke om sikkerhed, men om sund fornuft.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv