/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Kan ikke sende e-mails via Sonofon Varia~
Fra : splitten
Vist : 381 gange
100 point
Dato : 15-06-03 10:00

Jeg kan ikke sende e-mails med min mobiltelefon. Jeg har Sonofon Variant abonnement. Jeg har prøvet flere forskellige telefoner og fået hjælp i Sonofon-butikken. Men der dukker aldrig noget mail op på min computer. Det skal også lige siges at jeg har prøvet at sende til flere forskellige email-adresser. Og jeg har været inde i menuen og sætte telefonen op til at sende beskeden som email.

Kan det passe at man bare ikke kan sende E-mail fra en telefon med Sonofon Variant, eller er det bare mig, der er noget i vejen med?

Sonofon siger at man godt kan.

Splitten

Kommentar
Fra : maguralouise

Dato : 15-06-03 11:11

Hej
Jeg har ikke problemer med at sende emails fra min telefon, der også har sonofon variant. Hvad er det for en telefon?

Kommentar
Fra : maguralouise

Dato : 15-06-03 11:13

Er du forresten tilmeldt deres GPRS 2Go?

Kommentar
Fra : splitten

Dato : 15-06-03 15:44

Hvad er GPRS 2Go? Jeg har fortiden en Nokia 6510, men det var også et problem med 3210 og Ericsson R600.

Kommentar
Fra : maguralouise

Dato : 15-06-03 17:11

GPRS 2 go er det teknologi der bruges til at sende e-mails. GPRS2go er et tillægsprodukt til dit variantabb. Du skal tilmelde dig på sonofonshjemmeside eller skrive en sms indeholdende følgende: gprs2go nokia6510. Den skal sendes til 1221. Efterfølgende vil du modtage en retur sms med indstillinger, der automatisk bliver installeret på telefonen. I løbet af de næste 24 timer vil det være aktiveret. Det koster ikke noget at tilmelde sig, men du betaler for den mængde data du sender og modtager. Så vidt jeg husker er det 0,06 kr pr kb.

Kommentar
Fra : tla

Dato : 17-06-03 16:01

Prøv denne fremgangsmåde:

Skriv en SMS indeholdende dette: mailmodtager-adressen [mellemrum] beskeden
Send den til +4540900093

Ensempel: test@test.dk Hej! Jeg tester lige SMS til e-mail...

Det virker på alle telefoner som kan sende SMS.

En del telefoner har endvidere mulighed for via menuer at sende mails. Her skal du blot sikre dig, at det er det nævnte nummer som "mailen" sendes til. Så kommer den også frem.

Håber du får det til at virke - ovennævnte fremgangsmåde virker i hvert fald...