/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Grim dør til ejerlejlighed, how to fixit
Fra : rudik
Vist : 684 gange
35 point
Dato : 24-06-14 22:35

Som navnet antyder har jeg en meget grim dør ind til min lejlighed, døren er min og jeg kan gøre med den som jeg vil. Jeg har forsøgt at male den hvid, da den før var blå, men den hvide maling vil ikke hænge ordentlig hast langs det aflange glas i midten pga. anden overflade samt at der her også er noget silikone til at holde glasset på plads.
Jeg tænkte på at jeg måske kunne klister noget på listen rundt om glasset for at pynte på det, men er blank. Er der mon nogle her inde der har en smart ide, fremfor at forslå en ny dør eller at leve med den som den er skabt fra min side ;)
Billeder af den grimme dør: https://db.tt/2YPxXesL

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-06-14 23:24

Mit eneste råd kan blive at give silikonen noget andet klister som kan males på og samtidig hæfte på silikonen - måske almindelig fugemasse glattet ud med en våd kniv

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 25-06-14 06:36

Ville nok sætte en glaslist på

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-06-14 07:20

Du kunne også sætte en tynd træ plade/ finer på døren, det ville også se pænt ud, uden at være særlig dyrt.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 25-06-14 07:20

Hvis det var mig der stod med problemet, så ville jeg spørge en dygtig farvehandler.

Derudover, så synes jeg, at det kunne se rigtig godt ud hvis listen rundt om ruden stod umalet.

Som mig-selv skriver, så må du se, om du kan få noget, som du kan behandle listen med, som efterfølgende kan overmales. Hvis du kender til en dygtig farvehandler, så synes jeg, at du skal spørge dér.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-06-14 07:52

Gammelt lo**

Hvad med om alle ejerne i blokken snakkede sammen og fik et tilbud på udskiftning til sikkerhedsdøre.

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 35 point
Dato : 25-06-14 15:55

Slib med sandpapir til du er nede ved rent træ... Giv det en gang hæft grunder ,evt. slibe let over før du maler med en fin halv blank maling. Det bedste resultat får du hvis du maler selve døren med en " skumgummi rulle" og så flere tynde strøg... Jeg købte en vandbaseret oljemaling og malede mine gamle fyldnings døre på denne måde.. Det er nærmeste sprøjte malet jeg har kommet..

Held og lykke med projektet ..

PS
Spørg en maler efter de rigtige produkter ,og ikke køb noget billigt

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 25-06-14 23:24

Tak for alle de gode indspark jeg vil tage dem til revidering. En glasliste ved jeg ikke hvad er :P
- Men ja jeg må nok igang igen med en kærlighånd eller tage og springe over hvor hækken er lav og bruge noget akryl fuge :P - Spånplade i åbningen var en god ide, og så sagde en af mine venner også idag at man kan få en kridt tavleplade som man kan skærer til så den lige passer ind. Så kan man jo skrive huskebeskeder indendøre og uden på skrive velkommen :P
Ja det er noget gammelt lort, vi står selv for vores døre her i ejendommen, og døren fungere fint så det er ikke der hvor jeg vil smide de minimum 3000kr der skal til for en ny dør, jeg har heller ikke lyst til at bruge af vores fælles pulje til nye døre. Så er der andre ting der står for døren først ;) høhø.

God aften og tak for indsparkene.

//Rudik