/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Den bedste zipper
Fra : woller
Vist : 334 gange
38 point
Dato : 15-06-03 05:21

Jeg har en avi fil der fylder 754 mb. Efter jeg har pakket den (med winzip) fylder den 726mb,
men det er ikke nok,selv om jeg bruger nero (med overburn) den starter med at brænde ,men
melder fejl til sidst. har læst om virtual dub ,men har også læst at der kan være lydproblemer osv.
Så jeg vil bare gerne have den pakket til en mindre fil.
PS: brænder på 700 mb skiver.
Kan det lade sig gøre??????

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-06-03 09:03

Denne har forskællige comprimerings grader>

http://www.ultimatezip.com

Manse9933

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-06-03 09:15

Hej woller

Din AVI film er allerede komprimeret !! Det er jo hele ideen med codecs. Det er derfor usansdsynligt at du kan pakke den ret meget mere med noget pakkeprogram.
En meget bedre ide er det at komprimere den med et andet codec f.eks DIVX 5.0, som kan hentes her:

http://www.divx.com/divx/

Herefter skal du blot konvertere filmen med virtualdub

mvh srhansen

Accepteret svar
Fra : qivaaqi

Modtaget 38 point
Dato : 17-06-03 15:56

Det lyder som om at du prøver på at nå ned til ca. 700Mb så du kan brænde den på cd, right?

Og det dårlig nyhed er, at du ikke kan komrpimere den længere. Det er desværre korrekt. Man kan selfølgeligt komrpimere meget lidt med så mister du kvalitet. Det kan gådt være at du kan nå ned til ca. 700 Mb med diverse komprimerings programmer som Winrar som jeg er meget glad for. Men lige meget vilket værktøj, så mister du kvaliteten.

Jeg vil istedet anbefale en avi splitter. Altså et program der kan dele avi. filer.

Held og lykke du

:o/

Godkendelse af svar
Fra : woller

Dato : 17-06-03 21:47

Mange Tak for svaret qivaaqi!
Syntes din, var den nemeste løsning
Men også mange tak til Manse9933 og srhansen!