/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Softclose til eftermontering
Fra : o.v.n.
Vist : 2778 gange
200 point
Dato : 21-06-14 17:38

For ikke så længe siden fik jeg nyt køkkeninventar og næsten alle skabe blev erstattet af skuffer, meget praktisk synes jeg, men jeg var for nærig dengang og har fortrudt at jeg ikke betalte merprisen for softclose løsningen.
Spørgsmålet er: Kan i finde et sted hvor jeg kan købe softclose beslag til eftermontering?
Helst en dansk, svensk eller tysk butik, altså ikke fra den anden side af Atlanten
Noget lignende det her:
http://youtu.be/4cVRXM6ZYAg
selvfølgelig kan jeg spørge på byggemarkedet om de vil skaffe noget hjem til mig men det vil sikkert være til en høj pris, derfor vil jeg gerne finde en internetbutik hvor den slags sælges, jeg kan kun finde Hovgaardbeslag i Danmark og de har dem men jeg kan ikke se at de handler online eller de kun er grossister:
http://www.hovgaardbeslag.dk/Skuffer%20og%20Skuffeudtraek/Skuffer%20og%20Udtraek%20-%20Oversigt.htm#Snapper%20%28SoftClose%29

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 21-06-14 18:11

Prøv om IKEA sælger som løsdele.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-06-14 18:41

Googling på skuffe dæmper giver over 8000 hits, bl.a. denne til 45 kr

http://www.beslagskassen.dk/shop/-c-122_136.html

Men om den kan bruges på dine skuffer er ikke sikkert?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-06-14 18:49

Hovedparten af de skuffeløb og specialhængsler som er brugt i danske køkkener i mange år er tyske, det er kun det billigste lort som i de senere år er kommet fra Kina...........selvfølgelig.

Amerikansk tvivler jeg på da mange mål er europæisk standard, faktisk hedder skruehuller i beslagene Eurohuller.

Hvad siger din køkkenleverandør......vil han ikke sælge dem uden at montere selv ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-06-14 19:24

http://www.hovgaardbeslag.dk/
(Kun salg til moms-registrerede virksomheder)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-06-14 00:18

Dit link ser interessant ud Vagnr jeg havde ikke søgt på skuffedæmper, kun på softlukke/softclose så nu fik jeg selv flere resultater,
Nærmeste Ikea ligger i Aalborg som er 125 km. væk, der kommer jeg ikke men måske kontakter jeg dem og spørger hvad de har og om de vil sælge som løsdele og sende til mig
Min køkkenleverandør køkkenet er købt som samlesæt i den lokale XL byg, jeg går sikkert ind og spørger en gang i næste uge, de er kendt for at være ret dyre hvis de skal skaffe noget hjem som ikke er på lager, men måske har de noget som kan bruges som løsvare og til en pris som kan betales,
køkkenet er købt på tilbud engang XL byg ryddede ud blandt deres udstillingsmodeller og derfor passende for min pengepung

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 200 point
Dato : 22-06-14 11:48

http://www.beslagsbutikken.dk/beslag/lagedaemper/skuffedaempere-titusoft-wd.html

Lad være med at begynde at veje skufferne (med indhold) er det store skuffer hvor der opbevares mel m.m. kan det nok svare sig at montere 2 i hver for at være på forkant med flere års belastning...........og temperamentet hos "køkkenpersonalet"

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-06-14 22:40

Tak for svaret LuffeA. Der er de jo, og til en meget overkommelig pris

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-07-14 17:55

Hvis i er interesserede så kan jeg fortælle at jeg bestilte Titusoft dæmpere til de 8 mest benyttede skuffer i Beslagsbutikken, nu er beslaget monteret og det virker selv den tungeste skuffe med alle tallerkner og kopper lukker blødt, lige som på filmen her: http://youtu.be/QpIq8uKGbng det ser ud som om han har en tom skuffe men nogle af mine skuffer er virkelig tunge og lukker lige så blødt,
nu overvejer jeg at købe til resten af skufferne også