/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Virus Speedial Search
Fra : Strandkro
Vist : 795 gange
111 point
Dato : 20-06-14 12:24

Hej
Hvordan fjerner man Speedial Search ?
Jeg har IKKE klikket på den, så den en findes ikke i kontorpanel Fjern filer .

Den komme bare op hvergang jeg starter explorer.
Hvis jeg sletter Speediel - så lukkes også explorer.

Der komme også nogle reklamer fra REMA osv osv

Accepteret svar
Fra : hardy

Modtaget 121 point
Dato : 20-06-14 12:51

hej prøv at kikke her http://malwaretips.com/blogs/remove-speedial-search/
mvh Hardy

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-06-14 12:54

Først fjerner du det program dit problem kom sammen med, du har nemlig fået den ind sammen med et eller andet suspekt program som sikkert har været annonceret som gratis.
Brug derefter den gratis Malwarebytes Antimalware til at finde og fjerne eventuel andet skidt på computeren:
http://www.malwarebytes.org/ klik på Free Version download
Til sidst fjerner du værktøjsbjælker og søgemaskiner fra browserne, se her og følg instruktionerne for dine browsere:
http://malwaretips.com/blogs/remove-speedial-search/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-06-14 12:58

Der findes et lille smart program som hjælper dig med at huske at fjerne markeringer ved uønskede tilføjelser, for eksempel når Java skal opdateres og andet nødvendig opdatering, den er ikke 100% sikker men bliver opdateret regelmæssig så mere og mere kommer med i dens hukommelse:
http://unchecky.com/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-06-14 19:29

Citat
Brug derefter den gratis Malwarebytes Antimalware til at finde og fjerne eventuel andet skidt på computeren:
http://www.malwarebytes.org/ klik på Free Version download

Særdeles godt program, dog er ALT ikke aktiveret? i Pro udgaven/ ved ikke om det virker i gratis-ditto
Men sæt kryds ved skadelige sider + start op med samme:
http://www.gratisimage.dk/image-7056_53A46DD8.jpg

Der findes også gratis programmer som filtrerer dine sider.

Sidst jeg prøvede at fjerne det du skriver om, skiftede jeg bare IKONet (IE) ud med et nyt og problemet var løst.

Fjerner intet - men øjeblikkelig tilbage til før det gik galt:
http://help.comodo.com/topic-82-1-157-1234-.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-06-14 19:33

NB: Speedial Search kan man altså også få uden at man egentligt er klar over det, og stammer ikke nødvendigvis fra et program = men de? plejer altid at hænge sammen med gratis programmer og måske en downloader? til at hente programmet ned med.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-06-14 00:26

Hvad er det du er i tvivl om angående den forklaring du har fået?
Du burde spørge igen samtidig med at du forhøjer point, der kommer ikke flere svar kun ved at forhøje

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 22-06-14 01:54

Er der ikke en enkle mode at komme af med det skidt ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-06-14 09:09

Citat
Er der ikke en enkle mode at komme af med det skidt ?

Jow da, aflever pc hos en der har forstand på at rense pc'er!

---

Eller prøv denne "kur"

Fjern Speeddial med AdwCleaner
AdwCleaner scanner din PC for uønskede filer, browser udvidelser og registrerings nøgler, som kan være installeret på din PC uden din viden.

1. Du kan hente AdwCleaner her.
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/

2. Luk ALLE programmer før du starter AdwCleaner, dobbelt-klik nu på AdwCleaner ikonet.
Hvis Windows spørger dig om du vil køre AdwCleaner, så klikker du selvfølgelig Ja/Kør.

3. Når AdwCleaner programmet åbner klikker du på “Scan” knappen oppe i venstre hjørne.
AdwCleaner starter nu med at undersøge din PC for uønskede filer der kan være installeret på din PC.

4. For at fjerne Speeddial og andre uønskede filer der blev fundet under søgning, klik på "Clean" knappen.

5. AdwCleaner vil nu bede dig om at gemme alle åbne filer eller data fra åbne programmer da PC skal Genstartes. Gør det og klik på OK knappen.
AdwCleaner vil nu slette det fundne adware fra din PC.
Når det er gjort vises der en besked der forklarer hvad PUPs (Potentielt Uønskede Programmer) og Adware er.
Læs denne information og klik så OK.

Du vil så få vist endnu en besked om at AdwCleaner behøver at genstarte din PC.
Klik på OK knappen for at give tilladelse til at AdwCleaner genstarter din PC.

Godkendelse af svar
Fra : Strandkro

Dato : 29-06-14 23:35

Tak for svaret hardy.
Det er flere som nævnte samme løsning. derfor jeg har givet point til den, som svarede først-
MEN TAK TIL JER ALLE for hjælpsomhed.

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 30-06-14 07:25

tak er glad for at kunne hjælpe , ha en god dag.
mvh. hardy