/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Hvad styrer hvad?
Fra : sdam
Vist : 924 gange
200 point
Dato : 19-06-14 11:10

Jeg har 2 browser installeret på min computer - Google Chrome og Explorer. Der er efterhånden mange steder, hvor jeg skal ind med mit "nemID", og ikke kan komme det - når jeg anvender den gode gamle Internet Explore..!!
Hvordan laver jeg det sådan, at alt kører via Google Chrome..??

Kommentar
Fra : poten

Dato : 19-06-14 11:22

Der er jo for så vidt ikke noget der styrer noget som helst ud over dig selv...

Hvis du vælger Google Chrome som favorit browser er det jo bare sådan - den foretrækker jeg også...
Har dog også Explorer liggende selvfølgelig.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-06-14 14:52

"Gode gamle Internet Explorer"

Java virker ikke med version 7, og hvis du har XP kommer der ikke flere Java opdateringer, så du er ude uanset browser.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 19-06-14 18:00

Vælg Chrome som din faste browser.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-06-14 18:36

Hvilke fejl får du når du benytte IE?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-06-14 19:36

Citat
Hvordan laver jeg det sådan, at alt kører via Google Chrome..??

Åbn Chrome, klik på de 3 vandrette streger oppe til højre,
klik nu på Indstillinger
find så punktet Standardbrowser, her klikker du på Gør Google Chrome til din standardbrowser

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-06-14 08:15

Hm...
Citat
hvis du har XP kommer der ikke flere Java opdateringer

Sjovt, for jeg opdaterede til Java 7 update 60 på min XP igår. Jeg bruger IE8, men med Opera som standard browser. Java virker i begge browsere.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 24-06-14 08:01

Jeg kan bare ikke bruge min nemID mange af de steder hvor det kræves - når browseren er IE!!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-06-14 08:05

Citat
Jeg kan bare ikke bruge min nemID mange af de steder hvor det kræves - når browseren er IE!!

Hvad sker der når du prøver?

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 24-06-14 08:10

Log-in feltet er fremme på skærmen, men kan bare ikke taste noget i de 2 respektive felter...!
Den er vel det man kan kalde "frosset" på skærmen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-06-14 08:24

Hvis du kan se de to indtastningsfelter virker Java ...delvist åbenbart, da det jo er en java-applet du ser.

Har du prøvet at afinstallere Java? ..og installere det igen?

https://www.nemid.nu/dk-da/support/faa_hjaelp_til_nemid/tekniske_krav/nemid_med_java/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 24-06-14 15:24

Hej Molokyle
Jeg har nu af- og installeret JAVA igen (Version 7 Update 60), og lige meget hjælper det!!!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-06-14 15:41

Prøv at køre dette fra danske bank, du klikker på den grønne knap og vælg Kør, følg så anvisninger,
jeg har med held brugt den flere gange.

Åbner du link i Chrome downloades filen, gem den og start den bagefter!

Og du behøver ikke at have konto hos DB!

http://danskebank.dk/da-dk/Privat/Selvbetjening/raadgivning/Teknisk-support/Pages/fjernjava.aspx

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-06-14 15:44

PS
Det er vel ikke fordi det er Win 8 og du starter IE fra "flise" menuen, for der er problemer med Java,
(har der været, ved ikke om det er rettet!), gå til Skrivbord og start IE derfra!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-06-14 15:44

Det problem har jeg oplevet før, kan dog ikke huske hvad jeg gjorde. Men i hvert fald skal du huske, at når du afinstallere Java, så skal du også rydde op efter dig. Det vil sige nulstil IE, tag en standard tur med Ccleaner og fjern ALT hvad den forslår. Først derefter installere du Java igen.

Jeg kan ikke huske om det også er ved denne fejl, du beskriver, at man også skal tilføje nogle sites i Java som af en eller anden grund ikke står i appleten nem-id bruger og jeg kan heller ikke huske hvilke sites det er man skal tilføje.

Det skal ikke tage mig mere end 10 min. på teamviewer.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-06-14 21:24

Tjek lige din Firewall ..om der evt. er sat nogle 'restrictions/begrænsninger' for JAVA.

Fjern da disse og genstart.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-06-14 21:26

Nåeh.. ja... og tjek dine sikkerhedsindstillinger i IE. Prøv evt. at gendanne IE til standard indstillinger ;)
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 04-07-14 15:20

Som I sikkert kan forstå, så har jeg haft en masse ballade med alt det her fnidder-fnadder der kom springende fra alle sider. Så fik jeg installeret TDC´s Sikkerhedspakke, hvorefter det hele barer kører som det skal!

Blot til orientering, kan TDC´s Sikkerhedspakke altså noget helt pr. automatik som f.eks. McAfee ikke kan

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 05-07-14 09:44

Citat
Hvordan laver jeg det sådan, at alt kører via Google Chrome..??

Åbn Chrome, klik på de 3 vandrette streger oppe til højre,
klik nu på Indstillinger
find så punktet Standardbrowser, her klikker du på Gør Google Chrome til din standardbrowser

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-07-14 09:57

Citat
Blot til orientering, kan TDC´s Sikkerhedspakke altså noget helt pr. automatik som f.eks. McAfee ikke kan

Ach, det er jo Trend Micro Security, andre lignende gode købeprogrammer kan det samme, at McAfee ikke kunne skyldes vel forkerte indstillinger, eller at computeren er så snavset at det overruler sikkerhedsprogrammer .................og burde formateres og geninstalleres.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-07-14 11:30

TDC's sikkerhedspakke kan garanteret ikke noget som f.eks. Kaspersky, Zonealarm, Bullguard og andre sikkerhedspakker ikke også kan!

Det har sikkert været en fejl 40, som var årsagen

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 31-07-14 07:19

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-08-14 17:03

velbekomme