/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
SuperCalc5 i Windows XP
Fra : kakaduu
Vist : 746 gange
20 point
Dato : 15-06-03 01:34

Når jeg prøver at køre SC5 i XP får jeg følgende svar: "Improper Configuration".
I ældre windows kunne jeg gå ind i config.sys og skrive: "rem" foran den linie som indeholder 045 (countrycode? tror jeg), men det kan jeg ikke i XP!
Hvordan løser jeg problemet?

Kommentar
Fra : 1april

Dato : 15-06-03 13:15

Prøv at bruge "guiden programkompabilitet" den findes under "programmer","tilbehør" her kan du indstille xp til at køre programmet som om det var en ældre windows ver. du bruger til at starte programmet med.
V.H.1april

Kommentar
Fra : kakaduu

Dato : 15-06-03 15:02

Til 1april
Tak for kommentaren. Jeg har prøvet den mulighed, men det hjælp ikke.
Måske fordi SuperCalc5 er et DOS program
mvh Kakaduu

Accepteret svar
Fra : 1april

Modtaget 20 point
Dato : 15-06-03 16:05

fundet dette under hjælp og support

Sådan oprettes brugerdefinerede startfiler til et MS-DOS-baseret program, som kan kræve særlig konfiguration
Brug en teksteditor, f.eks. Notesblok, til at redigere i filerne Config.nt og Autoexec.nt (som findes i systemrod\System32).
Gem hver fil under et nyt navn.
Højreklik på genvejen til det MS-DOS-baserede program, og klik derefter på Egenskaber.
Klik på fanen Program, og klik derefter på Avanceret.
Skriv de nye navne på de brugerdefinerede startfiler under Brugerdefinerede MS-DOS-baserede initialiseringsfiler.
Bemærk!

Denne procedure kan være nødvendig, da nogle MS-DOS-programmer bruger særlige hukommelses- og skærminstruktioner eller kræver, at andre programmer skal installeres, før de startes. Læs i dokumentationen til programmet, før du opretter startfiler.
Brug dokumentationen til det MS-DOS-baserede program, når du skal oprette en genvej. Klik på Relaterede emner, hvis du vil have yderligere oplysninger.
Denne indstilling er muligvis ikke tilgængelig i alle MS-DOS-baserede programmer.
Hvis du vil bruge de brugerdefinerede startfiler, når du starter et MS-DOS-baseret program, skal du starte programmet via genvejen.
Hvis du opretter en PIF-fil (program information file) til et MS-DOS-baseret program, oprettes en genvej til den eksekverbare programfil. Alle de indstillinger, der er gemt i PIF-filen, er indeholdt i genvejen.

V.H.1april

Godkendelse af svar
Fra : kakaduu

Dato : 14-11-05 23:24

Tak for svaret 1april.