/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Genvej win 8.
Fra : return
Vist : 389 gange
500 point
Dato : 04-06-14 21:40

Hej er det muligt at lave en genvej på skrive bordet i win 8 og få genvejen tilføjet i start i win 8. ?

Kommentar
Fra : Nyx-x

Dato : 04-06-14 22:26
Kommentar
Fra : return

Dato : 04-06-14 22:44

Nej det er ikke start knappen det er en genvej fra skrivebord som jeg gerne vil have sat fast til start menuen

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-06-14 23:04

Du højrer klikker bare på programmet og trykker "pin to start". Så laver den genvej i den nye start menu.

Jeg ved ikke helt hvordan den danske oversættelse lyder, men du kan nok regne det ud.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-06-14 01:14

På dansk hedder det: Fastgør til start, så er genvejen vist på startsiden, den med alle de firkantede fliser.
Så svaret er JA du opretter en genvej til et eller andet, højre klikker på genvejen klikker på Fastgør til start

Kommentar
Fra : return

Dato : 05-06-14 13:35

O.v.n
Når man højre klikker. På sin genvej for at fastgøre den til start menuen -ja så er det ikke en mulighed der kommer når jeg højreklikker på genvejen
Har du måske et andet bud på hvordan man får sin genvej fastgjort til start menuen i win 8.1pro.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 05-06-14 15:50

Det er som beskrevet på min Windows 8.1 Pro, jeg har for lidt siden oprettet en ny genvej på skrivebordet, hvis jeg opretter en ny genvej i en eller anden mappe så har jeg ikke muligheden, jeg tror du skal oprette genvejen mens du står på skrivebordet
Højreklik et tomt sted på skrivebordet, vælg Ny og klik på Genvej, så kan du bladre dig frem til elementet som der skal være en genvej til, klik på Næste og giv genvejen et navn og afslut, højreklik på din nye genvej og klik på Fastgør til start

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-06-14 17:55

Jeg har lige fulgt anvisningen fra OVN....................virker, men den lægger sig på en af siderne i metroen (ikonsiden) yderst til højre

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-06-14 19:29

return - du laver det ikke helt rigtigt, hvis du prøver at lave det fra en eksisterende genvej på skrivebordet.................... der er forskel på måden.

Gør sådan:

Gå til dit skrivebord
Højreklik på skrivebordet
vælg ny > genvej
klik på gennemse
Find det du vil have en genvej til ved at gennemse computer
Klik på pilen ved dit navn så den ruller muligheder ned
Her har jeg klikket på "overførsler"
og så klik på ok
Nu står der hvor genvejen viser hen til
Næste og du kan navngive genvejen
Udfør

Nu ligger genvejen på skrivebordet
Højreklik på den genvej "overførsler"
Du kan nu vælge fastgør til start (metrosiden med ikoner)
Åbn metrosiden start (de fire vinduer)
Gå helt ud til højre
Tag fat i genvejen og flyt den hen i starten af metrosiden start

Så skulle det virke.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 10-06-14 22:48

Tak for svaret o.v.n.. Det virker desværre ikke hos mig så vender nok tilbage med samme spørgsmål. Inden så længe for det burde jo kunne lade sig gøre det virker når man laver genveje til programmer men ,Feks virker det ikke når man laver genveje til et dokument åbenbart er det kun programmer man kan gøre det med. .? Men tak fordi du prøvede at hjælpe

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-06-14 01:11

Tak for accept. du må gøre et eller andet forkert, jeg kan godt oprette en genvej til et dokument.
Højreklik et tomt sted på skrivebordet og klik på Ny og klik på Genvej, klik på Gennemse og find dit dokument (jeg gemmer dokumenter i mappen Dokumenter) marker dokumentet og klik på OK klik på Næste og giv dokumentet et navn, slut af med at klikke på Udfør.
Det virker her hos mig, både på dokument filer og pdf filer, også når filerne er i en undermappe i Dokumenter