/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Kan ikke skifte fra Orange til Telmore
Fra : als
Vist : 973 gange
150 point
Dato : 14-06-03 22:02

Hej!
Jeg har i næsten et år været abonnent hos Orange, men ville nu skifte til Telmore. Jeg har fået sim-kortet fra Telmore og monteret det i min Motorola, men når jeg tænder mobilen skriver den bare blokeret. Telmore siger at jeg skal kontakte Orange for at få spærringen afmonteret. Det har jeg så gjort. De spurgte hvilken mobil jeg havde og sagde det var Motorola. Jeg fik så en kode jeg skulle indtaste, men kære venner det kan jeg jo slet ikke når der står Blokeret. Det har jeg også fortalt dem hos Orange, men det er lige som de ikke gider hjælpe mig videre. Jeg har da ellers opfyldt mine forpligtelser. Er der nogen som ved hvordan jeg kommer videre?

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 14-06-03 22:09

Kan du ikke sætte SIM kortet fra Orange i igen, og så taste den kode de har givet dig. Så burde den være låst op, og kan derefter monteres med SIM kortet fra Telmore.

Prøv.

Ram

Kommentar
Fra : als

Dato : 14-06-03 22:25

Hej ram2
Jo så kan jeg godt komme ind, men så skriver den: Uregistreret SIM-kort og så er jeg jo lige vidt.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 14-06-03 22:30

Hmm. De er nok ikke meget for at slippe dig løs til et andet selskab.

Hvis de ikke er til at komme overens med, kan du jo som nødløsning få den låst op ude i byen - det koster vist fra 50 - 100 kr. Det er ikke rimeligt, men du skal jo videre.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : dk

Dato : 14-06-03 23:00

vi har haft samme problem.......
derfor gå ned i en Orange butik og bed dem om at låse den op, husk kvittering m.m.
det koster ikke noget.

Accepteret svar
Fra : NKSDK

Modtaget 160 point
Dato : 14-06-03 23:04

Hej als

Det er rigtigt, at du kan få den låst op hos din lokale unlocker, men årsagen til dine problemer med uregistreret sim-kort kan også ligge et andet sted:

De fleste mobilbrugere sætter deres telefon op til at vælge netværk automatisk, således der ingen problemer er med at skifte simkort, og heller ingen problemer hvis man bruger et teleselskab, som ikke selv er landsdækkende og derfor køber sig ind på andre net - telefonen finder selv det net, den skal bruge.

Men af og til foretrækker de landsdækkende teleselskaber at sætte telefonen op, således nettet er valgt "manuelt", og skifter du så simkort - i dit tilfælde til Telmore, som anvender TDCs net - så har du problemer, for telefonen peger stadig på Orange.

Prøv at ændre din opsætning, mens du har et simkort i, som giver dig adgang til menuerne. Jeg kender ikke Motorolas modeller godt nok til, at jeg herfra vil guide dig yderligere, men det kan formentlig ikke være specielt svært - på Nokia er netværksopsætning ganske let at finde.

Håber det kan hjælpe lidt, så du også kan få en god aften

Mvh

NKSDK

Nokia Unlocking i Viborg

Kommentar
Fra : als

Dato : 14-06-03 23:05

dk>Jeg har købt telefonen hos A-Z (Bilka). Gad vide om de kan finde ud af det.

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 14-06-03 23:08

Hej igen

Det skal du ikke regne med ...hvis du er heldig, findes en person i elektronik-afdelingen, som har styr på sine telefoner og tid til at hjælpe dig, men ellers bliver den sendt ind til "reparation".

Mvh

NKSDK

Nokia Unlocking i Viborg

Kommentar
Fra : als

Dato : 14-06-03 23:10

Hej NKCDK
Hverken med Sim-kortet fra Telmore eller Orange kan jeg gå ind i menuerne. Simkortet fra Telmore siger: Blokeret og sim-kortet fra Orange siger: Uregistreret Sim-kort. hm.... Jeg bliver snart frustreret af den telefon.

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 14-06-03 23:18

Prøv lige at finde dine puk-koder til begge kort og se, om du kan få lov at indtaste dem. Hvis du ikke har gjort andet end indtaste låsekoden fra Orange og stadig er abonnent hos dem (...hvis du har periode tilbage hos dem, har de ikke ret til at lukke dig ude af nettet, blot fordi du har bedt om låsekoden), så lyder det efterhånden som om, du er kommet til at taste noget forkert nogle gange, hvorfor sim-kortet er blevet blokeret.

Måske har du prøvet forgæves med dit Telmore-kort og pin-koden dertil så tilstrækkeligt mange gange, mens telefonen stadig var låst til Orange, at det er blokeret og skal løsnes med puk-koden.

Prøv det lige...

Mvh

NKSDK

Kommentar
Fra : als

Dato : 14-06-03 23:25

NKSDK> Det prøver jeg imorgen. Jeg kan efterhånden ikke kigge ud af øjnene mere, men tak for hjælpen foreløbig. Føljetonen fortsætter imorgen.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 15-06-03 10:49

Hejsa als!
Det lyder som om at Orange har lukket dit abonnoment, siden den siger uregistret sim-kort... Hvad har Orange sagt til dig? Har du forklaret dem problemet, og at du IKKE kan komme ind i menuerne?
Prøv det engang, og se så hvad de siger... Måske vil de have telefonen ind til reperation... hvem ved? Men så skal DE også betale!!!

MVH Ostemanden!

Kommentar
Fra : als

Dato : 15-06-03 16:13

Hej ostemand. Dejligt at høre fra dig. Telmore sagde at jeg skulle kontakte Orange for det var dem der kunne fjerne spærringen. Det lyder jo rimelig rigtig. Jeg kontaktede så Orange (svært at komme igennem til den tlf. som har med afbestilling af abo) som spurgte hvilket tlf. jeg havde. Jeg sag Motorola, og fik så en talsmøre jeg skulle indtaste. Jeg havde da Telmores simkort i, men jeg kunne ikke komme ind da der stod at tlf. var blokeret. Så ringede jeg til dem igen og de sagde at jeg burde kunne komme ind. Prøvede igen, men nej uden held. Ringede til dem og de sagde så jeg skulle kontakte Telmore som siger de ikke kan gøre noget da den er låst fra Orange og at jeg skal kontakte Orange.
Jeg har fulgt kontrakten og har betalt for den tid jeg skulle så der er ikke noget forkert i den måde jeg har behandlet Orange på.
Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Lige nu har jeg prøvet igen med Orange Sim-kortet, men det genkendes ikke. Hvad gør jeg?????

Kommentar
Fra : dk

Dato : 15-06-03 16:49

uanset hvor du har købt din tlf. så smut ned til en Orange forhandler og få den låst op.....
om a-z kan finde ud af det aner jeg ikke, men der er jo mange Orange forhandlere.
Den tlf. vi bøvlede med var købt i føtex i Jylland og blev låst hos en Orange forhandler på sjælland

Kommentar
Fra : als

Dato : 15-06-03 17:10

Ved i hvad? For 5. min siden ringede de fra Telmore og guidede mig igennem, så jeg tilsidst skulle indtaste det nr. jeg havde fået fra Orange og nu virker den. Superservice fra Telmores Louise. Sådan et selskab kan man da kun blive glad for.

Godkendelse af svar
Fra : als

Dato : 15-06-03 17:12

Tak for svarene til jer allesammen. Jeg er ked af at jeg ikke kan fordele points her i Kandu, så dennegang går de til NKSDK.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 15-06-03 17:19

Sig mig engang Ostemand, skulle du ikke til en eller anden festival??

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 15-06-03 17:24

jo, men først fra på søndag

Det er roskilde festivalen... skal du også med, da?

Og fik i færdigdebuteret emnet, ram?

MVH Ostemanden

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 15-06-03 17:28

Nåee.
Nej det er jeg sgu for gammel og magelig til. Den blev opfundet før jeg var klar til sådanne udskejelser, og da jeg var klar var jeg for gammel.

Afsluttet og afsluttet. Ja jeg har lukket tråden, men afsluttet blir' den nok aldrig.
Du kan godt får mit afslutningsindlæg, hvis du vil se det.

Go tur
Ram