/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
sammen arbejde mellem computer
Fra : na12
Vist : 558 gange
150 point
Dato : 14-06-03 18:17

jeg ved ikke om det er det rigtige sted at stille det her ? Men hvad er den billegst måde at lave file overførelsel på mellen en bærbar og en Alm. computer (et eller andet netværk)

Den billigst måde!!!????

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 14-06-03 20:25

Hvis computerne har netværkskort, så køb et kabel til 25 kr.

Kommentar
Fra : Poe

Dato : 14-06-03 21:06

Sikre at der er et netkort, der virker, i hver maskine. Der efter vil jeg anbefalde du anskaffer dig et hub og to LANkabler..Dette er ikke den billigste måde, men den KLART bedste og mest brugbare ...

Men det billigste er, husk netkort, at lave en direkte forbindelse mellem de 2 computere, udenom et evt. hub...

Kabel til mellem 2 pc'er : http://shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=800196&kat=
Kabel fra pc til hub :http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=800105&kat=
HUB : http://www.oneshop.dk/prodSearch.asp?IT=98469&urlAction=details

P.S. Køb det online da de er meget billigere ... Held og lykke !

Kommentar
Fra : na12

Dato : 15-06-03 00:16

jeg har adsl på mit netværkkort vil det så gør noget vis jeg laver en netværkforbindelsel mellem mine computer

Kommentar
Fra : jpdj

Dato : 15-06-03 00:16

hvis den bærbar har netkort så et krydset kabel .... imellem maskinerne
hvis du ikke har netkort til den bærbar så et fx kabel til parallelport eller seriel port kan fås brugt for ca 25 kr

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-06-03 12:59

hvis du bruger et swist(hub,men bedre da hver pc ikke optager 10 % af bredbåndet)
og sætter kablet fra en adsl router (hvis det er det du har)kan du
dele mellem to computer og være på internettet på begge pc uden at den ene Skal være tændt.
svare til poe forklaring kl:21:06
et problem kan jo osse være hvis pc på internettet bruger netkort,skal du jo have netkort i hvergang
du skal skifte mellem pc-pc og pc-internet.
altså 2 netkort i hver pc og en router og en swist på denne løsning.
swist til f.eks 178,- hos (+post ialt 218,-) beteld osse kabler ???)
http://www.bj-trading.dk/menu.asp?vare=NK-24-5 (max ialt 5 pc koblet på på en gang)
er www.edbpriser.dk mest populære
eller søg under netværk og derpå net-swist
+kabler

Kommentar
Fra : oschmidt

Dato : 16-06-03 13:45

Klart den bedste løsning er at købe en ADSL router til 499,- Kr. ved http://WWW.SHG.DK og et par netværks kabler. Med denne løsning vil du kunne tilslutte 4 Pc'er til et lille privat netværk og samtidig have internet adgang på alle Pc'er

Mvh. oschmidt

Kommentar
Fra : gniske10

Dato : 22-06-03 00:26

Den hurtigste og BILLIGSTE måde, at overføre data mellem 2 PC'ere er via netkort. Dertil skal der være netkort i begge maskiner, og et tilhørende cross-over (krydset) netværkskabel.

Priser på hardware er:
Netkort til bærbar: kr. ca. 150,- (findes i alle velassorterede computerforretninger)
Netkort til stationær: kr. ca. 60,- (findes samme sted)
Cross-over kabel: kr. ca. 30 for 3 meter (prisen varrierer efter længde, typisk med kr. 10 pr. meter)

// Gniske

Kommentar
Fra : gniske10

Dato : 22-06-03 00:30

Ups. Jeg så først nu, at du havde en internetforbindelse.

Som oschmidt anbefaler, så er den bedste løsning en Router. Der kan man både bruge internettet og et lokalnetværk samtidig. Der er desuden en anelse mere sikkerhed i en Router, da den typisk har en Firewall. Prisen er kr. 399,- (set i ComputerCity) for Routeren.
Obs! De fleste Routere benytter "lige" netværkskabler, og IKKE cross-over!

// Gniske

Kommentar
Fra : na12

Dato : 22-06-03 20:05

jeg har hævet point med 50 da i næsten alle har anbefallet router, men hvor finder jeg den BILLIGST Den der kan giv mig et link til den billigst. vinder

På forhånd Tak

Kommentar
Fra : xou

Dato : 22-06-03 20:45

udlægning (skal jo så overgås med lavere pris)
2 netkort af type
NET-RT8139D 10/100 Mbit Ethernet PCI kort, Realtek 8139D (5 ud af 5 sjerner på edbpriser http://edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1644617891 )
til 69,- + post 50
køb et kabel til 25,-
ialt.......213,-
skriv hvis du mangler hjælp til opsætning.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-06-03 08:05
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-06-03 09:06
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-06-03 09:14
Accepteret svar
Fra : gniske10

Modtaget 150 point
Dato : 23-06-03 11:01

Her er de billigste routere, som jeg kunne finde:

http://www.computercity.dk/Product/Product.aspx?id=39850

http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1674617896

ComputerCitys D-Link Router er nok at anbefale, hvis du bor i nærheden af butikken. Kvaliteten er god, og kan både håndtere statiske og dynamiske IP-adresser, og har også en FireWall indbygget.

Godkendelse af svar
Fra : na12

Dato : 23-06-03 16:39

Tak for svaret gniske10.

Du var den ennest der kom med det svar jeg spurgte om.

jeg har lige bestelt en router ud fra det du havde fundet.

Mange Tak

MVH
na12@pc.dk