/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Venstres moral 2
Fra : vagnr
Vist : 1328 gange
200 point
Dato : 18-05-14 07:24

Jeg stillede dette spm for godt er år siden

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=165729

Hvordan står det til hos de blå M/K'ere nu?

Skal LLR fremlægge sine skattepapirer som V insisterede på HTS skulle, eller kan han endnu en gang undskylde som han plejer, og love aldrig at gøre det mere, før næste gang han bliver afsløret?!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-05-14 08:44

Anløben moral er vist en folkesygdom: Momsundragelse, fiflen med fradrag på skattebilletten, hemmeligholdte udenlandske konti, 'vennetjenester' og 'gaver', sort arbejde, sammenspisthed og nepotisme, osv.
Det kan da ikke undre at venstre vælgernes moral smitter af på de folkevalgte.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 18-05-14 09:13

http://www.b.dk/politiko/politiske-skandaler-i-danmark#13
Klik på årstallet og se vore politikere gennem tiden i nyt lys
Det er ikke mange partier der ikke er repræsenteret
Sætter man 179 katte om en balje fløde, er der ikke mange der holder sig tilbage
Den samlede moral kan ligge et vist sted.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 18-05-14 09:51

Interessant oversigt over skandaler, dabj, der mangler nu flere, der bare ikke fik så meget opmærksomhed, fx disse herrers grundlovsbrud

Kristian Jensen, der nu er på spring for at overtage Løkkes plads

http://jyllands-posten.dk/politik/ECE4141001/minister-erkender-grundlovsbrud/

og Claus Hjorts do.

http://tele12.dk/nyheder/2002/kvartal4/311002.htm

som Jesper Tynell fik Cvlinprisen for at afsløre

http://journalisten.dk/jesper-tynell-vinder-cavlingprisen-2009

Men så længe DF bakker op, er et par grundlovsbrud da helt OK!

Det bliver interessant at se, om DF også bakker op om LLR nu?

Accepteret svar
Fra : prio

Modtaget 200 point
Dato : 18-05-14 10:56

Citat
Hvordan står det til hos de blå M/K'ere nu?

Ikke godt!

Denne amoralske, griske og løgnagtige person til Lars Løkke Rasmussen ødelægger jo utroligt meget for hele højrefløjen, også mennesker/politikere, som aldrig ville drømme om at opføre sig som Lars Løkke.

Jeg troede engang, at Lars Løkke var et godt bytte for Anders Fogh, men jeg tog så grueligt fejl.

Lars Løkke er en virkelig dygtig politiker, men med en anløben moral.

Tænk, at han vil sætte så meget på spil for tøj, rejser og andre skatteyderbetalte frynsegoder.
Havde han virkelig troet, at han kunne holde det hemmeligt?

Kr. 150.000 til tøj? - det er jo næsten tragikomisk - det svarer til hvad mange mennesker ikke engang har til at leve for i et helt år!

Men hvem skal erstatte ham?
Inger Støjberg er vel det bedste valg, men hun bliver nok ikke partiformand foreløbig?

Kommentar
Fra : prio

Dato : 18-05-14 11:01

Men, vagnr, som jeg skrev i din tidligere tråd om politikeres anløbne moral:

Citat
Der findes masser af tumper i Venstre og på højrefløjen i det hele taget
- og enddnu flere på venstrefløjen!!!

- det må man aldrig glemme.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-05-14 11:53

Jeg bliver nok aldrig en højtstående politiker.
Det er svært for mig at starte en motorplæneklipper - så albuerundsavene ville jeg nok aldrig få igang.
Nå - men det er nu også meget rart ikke at skulle deltage aktivt i alt det ævl.

Ps. Det er utroligt hvad de politikere slipper afsted med.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 18-05-14 11:58

prio, hvor der er flest tumper afhænger vist så meget af ens holdning, ikke standpunkt, at det bliver vi nok ikke enige om.

Men jeg er enig i din beskrivelse af LLR, og deler din undren over, at han vil risikere at smide sin karriere, og sit eftermæle, overbord for noget der må betegnes som småpenge i forhold til hans løn!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-05-14 12:30

Citat
Hvordan står det til hos de blå M/K'ere nu?

Nu har jeg aldrig anset mig selv for at være "Dyb Blå". Men fortsætter dette show,ender jeg nok som socialist. Har aldrig været medlem af et parti. Men var det tilfældet med Venstre,var mit partikort,forlængst sendt retur. Jeg synes det er dybt forargeligt....magten korrumperer.

Rygeforbud:"Jeg er Napoleon 2. Så det betaler vi os fra". (Medlemmerne vel at mærke).

Nu er spillet vendt: Nu kan Helle sidde tilbagelænet,og gnide sig i sine små hænder. Tiden til næste valg,bliver jo kortere og kortere. Så der er en chance for,vælgernes hukommelse rækker,set med hendes øjne.

Og så en lille klap til Enhedslisten: Kan godt li`de tog spørgsmålet op,om det rigtige i den stadige vækst-higen.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 18-05-14 13:14

Citat
Men fortsætter dette show,ender jeg nok som socialist....
Og så en lille klap til Enhedslisten

Det lyder som ren science fiction, en rejse i tid og rum

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-05-14 14:52

Den eneste politiker vil kunne/kan stole på, er Jacob haugaard.
Han lovede medvind på cykelstierne....................og det har vi fået. (Battericykler)

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-05-14 15:58

Afsløringerne af Løkke er -og var bestillingsarbejde.......slut...........
Nej jeg bifalder ikke Løkkes gerninger.

Men jeg er hundrede på, at afsløringerne med efterfølgende "i tv døgnet rundt, om det samme om og om igen" er fordi, der er et eller andet elite-journalisterne skal ha' focus væk fra.
Men hvad..? Det ved jeg desværre ikke.

Men det koster sikkert Løkke hans hoved, ligesom det burde ha' kostet Helles hoved, Morten Bødskov's hoved, Jeppe Kofoeds Hoved, Anettes "jeg forærer lige 1 million væk" hoved..........listen er desværre lang.

Politikere er kort og godt noget rakkerpak.
Desværre, die dummen Dänen bliver ved at stemme på lortet. (også jeg, jeg er ikke klogere)

Som Hans Bendix sagde; "Penge ødelægger næsten alt – og manglen på penge resten"

Må resten af søndag være med Eder.

Los kapitänos.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-05-14 16:41

Citat
Afsløringerne af Løkke er -og var bestillingsarbejde.......slut...........

Det har du nok ret i,men det ændrer jo ikke ved,at "sagerne" er der. Manden er jo for dum,især når man vil være "statsmand". Så skal du være pletfri. Igen for dum,når han samtidig har rigelige økonomiske midler,til selv at betale.

Meget kan man sige om Anders Fogh,(Skatteminister) og det vil vagnr nok også. Men han var klog nok,til at holde sin private sti ren. Jeg tror ikke han kunne tages i noget "snavs",for privat vindings skyld. Efter min mening,er der lysår mellem AFR og LLR`s moral.

Og fri mig så for en lang redegørelse,om AFR og George Bush....det var verdenssituationen,dengang.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-05-14 17:17

Citat
Det har du nok ret i,men det ændrer jo ikke ved,at "sagerne" er der. Manden er jo for dum,især når man vil være "statsmand". Så skal du være pletfri. Igen for dum,når han samtidig har rigelige økonomiske midler,til selv at betale.
Jamen, du har ret. Det jeg egentligt prøver på at sige er, at det desværre er moralen blandt de fleste politikere.

Men hvem ved, om ikke LLR får en god post i EU. Han har jo med sit bilags-cirkus bevist, at han er en kommisærpost værdig
LLR behøver ikke engang at skrive en "ansøgning"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-05-14 19:22

Eyvind ->
Citat
Han lovede medvind på cykelstierne...

Ja; ..og STØRRE JULEGAVER !
..men det 'koster' jo ikke nget at love.
Se bare på SocialDemokrapylet
..og det kommende regerings alternativ:
Falsk Folke Parodi !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-05-14 19:28

FORKERT : Partiet (DF) ville sikert kunne få (..endnu) flere vælgere med navnet:

FALSK FOLKE MELODI !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 18-05-14 19:47

->Molo
Youpee--du kan bare det der
Men vi er jo også ved at være gamle i gårde, ikke at forstå at vi er blevet klogere

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 18-05-14 19:50

Ps:
Har for resten også anskaffet en "medvindscykel"-----det bedste jeg har investeret i

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-05-14 19:50

dabj -> ...KORREKT !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 18-05-14 20:34

Citat
Afsløringerne af Løkke er -og var bestillingsarbejde.......slut...........
Nej jeg bifalder ikke Løkkes gerninger.

Sikkert, men det var Venstres skattekrig mod Kinnock og HTS selvf IKKE???

Jeg bifalder ikke Venstres (ikke kun LLRs, men hele Venstres) dobbeltmoral, hvorfor krævede de ALLE oplysninger fra HTS+Kinnock, inkl skatteoplysninger, mens LLRs skatteoplysninger er MEGET private!

Handelshøjskolevenstre kan åbenbart ikke få sig selv til at tage muldvarpeskindet op i lyset, så længe der er penge i partikassen, forbilledet er vist sheriffen af Sherwood snarere end Robin Hood.

Det minder mig om en middag jeg var med til for en 15 års tid siden, menuen og vinen havde værten bestemt, men da vi kom til avec'erne, sagde værten "I bestiller, jeg betaler." ALDRIG har jeg set så mange bestille den dyreste cognac, single malt mv.
Måske var ikke alle handelshøjskolevenstrefolk, men de levede op til mine værste forestillinger

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-05-14 21:55

Citat
Sikkert, men det var Venstres skattekrig mod Kinnock og HTS selvf IKKE???
Ihvertfald - og med rette.

Citat
Jeg bifalder ikke Venstres (ikke kun LLRs, men hele Venstres) dobbeltmoral, hvorfor krævede de ALLE oplysninger fra HTS+Kinnock, inkl skatteoplysninger, mens LLRs skatteoplysninger er MEGET private!
Jamen sådan er det jo. Fanden hytter sine..... - og vi husker så lige, at Venstre er ikke berømte for "kongemord"

Citat
Det minder mig om en middag jeg var med til for en 15 års tid siden, menuen og vinen havde værten bestemt, men da vi kom til avec'erne, sagde værten "I bestiller, jeg betaler." ALDRIG har jeg set så mange bestille den dyreste cognac, single malt mv.
Måske var ikke alle handelshøjskolevenstrefolk, men de levede op til mine værste forestillingerKed af det
Vagnr, det foregår i alle partier, i EU, i Byråd, Regionerne, foreninger, Røde Kors, Kræftens Bekæmpelse, osv... alle steder rager folk til sig, samtidig med de formaner, at alle andre skal udvise måde, da det er andres penge.... (Herlig LA floskel)

Hvis Venstre ringede til og sagde: Tommy gamle ven, du som ser alting så klart, giv os lige et godt råd. (selvironi er anvendt
Så vil jeg sige til dem: Smid Lars Løkke ad helvede til. Fyr ham og find en ny formand. Endelig ikke Kristian Jensen, for mere nosseløs mandsperson skal man da lede længe efter. Snup "Støjsenderen" og I får en karismatisk person, der ad åre trækker masser af vælgere/medlemmer.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 18-05-14 21:56

Jeg er for en gangs skyld enig med Tommy, afsløringerne er bestillingsarbejde. Bagmanden er Anders Fogh Rasmussen, der gerne vil være statsminister igen, han er snart færdig i NATO, så han skal lige have Løkke ryddet af vejen.

Det ændrer dog ikke ved at Løkkes forhold til andres penge er anløben, at han moral er mere end mangelfuld, at partiet Venstre burde vide bedre. At andre også har lavet numre, ændrer heller ikke på at Løkke er uegnet som statsminister.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 18-05-14 22:15

Tommy, du husker måske at Kinnock ikke skulle betale skat i Dk, at HTS betalte MERE og ikke mindre i skat end hun skulle, så jeg har mere end svært ved at forstå

Citat
Ihvertfald - og med rette.

Men jeg er ganske enig i

Citat
Så vil jeg sige til dem: Smid Lars Løkke ad helvede til. Fyr ham og find en ny formand. Endelig ikke Kristian Jensen, for mere nosseløs mandsperson skal man da lede længe efter. Snup "Støjsenderen" og I får en karismatisk person, der ad åre trækker masser af vælgere/medlemmer.

Men det skyldes, at jeg tror støjsenderen ligesom "nosseløs" ville kunne sende masser af vælgere væk fra Venstre!

Prøv en Ellemann, så er den hjemme

Undskyld, skal lige have en Ardbeg, købt og betalt af mig

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-05-14 00:43

Citat
Prøv en Ellemann, så er den hjemme
Med det råd, må du virkelig hade Venstre

Godnat!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-05-14 08:46

Ja Prio.
Ud med en skatteundrager (LLR) og ind med en skattefusker (AFR). Det ska' sgu nok højne Venstres moral. Næeh... Støjsenderen er faktisk et godt bud: Hun er lige så skarp i replikken som Amalie.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-05-14 09:19

........og så er hendes foretrukne dress,lårkort.......henad hulkort......ikke at foragte.

M.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 19-05-14 09:51

Citat
Hun er lige så skarp i replikken som Amalie.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-05-14 10:35

Citat
Ud med en skatteundrager (LLR) og ind med en skattefusker (AFR). Det ska' sgu nok højne Venstres moral.
Ja ud med ham. Vi kan ligeså godt beholde den skattefusker vi har i forvejen. Hun laver kun små sjuskefejl

Citat
Støjsenderen er faktisk et godt bud: Hun er lige så skarp i replikken som Amalie.

Ja - eller som hende her. http://www.dr.dk/tv/se/dr2-12-00/dr2-12-00-426#!/

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-05-14 17:10

http://politik.tv2.dk/2014-05-19-l%C3%B8kke-jeg-har-betalt-den-skat-jeg-skal-0

Hvad nu hvis LLR taler sandt..? Burde der så ikke fyres et par "sjovnalister"..?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 19-05-14 17:22

Citat
Hvad nu hvis LLR taler sandt..?

Hvorfor skulle han være begyndt på det?
Men naturligvis skal tvivlen komme ham til gode, sandheden kommer helt sikkert frem før eller siden.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 19-05-14 17:28

Hvis han har betalt den skat han skal, kunne han jo komme med en eller anden form for dokumentation, det ønsker han stadig ikke. Iøvrigt er det med skatten jo stadig kun en del af det, han har stadig fået tøj for 152.000 fra Venstre (en stor del af pengene er betaler vi over skatten). Han har stadig fået partiet til at betale for en rengøring af et hotelværelse, så han kunne få lov til at ryge der. Han har stadig fået partiet til at betale for familiens ferie rejser.

Så vidt jeg ved er der ingen journalister der har påstået at han ikke har betalt den skat han skal, der er nogen der gerne vil vide om han har.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-05-14 17:41

Jeg har netop set LLR på TV2 News, han fortæller han har betalt den skat han skal.

Det tror jeg selvf på, men håber at en journalist spørger, om det var i forbindelse med at han afleverede selvangivelse for 2011, eller om det var en eftertanke, han fik indenfor de sidste par dage???

Med den nidkærhed LLR og hans hajduker forfulgte HTS i Kinnocksagen, går jeg ud fra han lægger dokumentationen med dato frem

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-05-14 18:54

Hvor end du gerne vil, vagnr, kan du ikke sammenligne HTS/Kinnocks skattesag med den skattesag der pt kører mod LLR. Det kan du ikke fordi, i samme åndedrag skattevæsenet frikendte HTS/Kinnock gik skattevæsenet imod sin egen afgørelse/dom - skattesagen vedr. Camilla Vest (fotomodellen)

Jeg citerer;
Camilla Vests skattesag havde baggrund i de komplicerede forhold omkring international beskatning. Vest var gift med Peder Nielsen der var chef i Mærsk-koncernen, og parret flyttede i 1995 til USA. Peder Nielsen flyttede tilbage til Danmark i 2000, hvor han købte en lejlighed. I følge hendes egne oplysninger fortsatte Vest med at bo i USA, og hun flyttede først hjem i 2004. Hun solgte sin amerikanske lejlighed i efteråret 2001, men fortsatte med at bo i en lejelejlighed. Til de amerikanske myndigheder oplyste hun at hun ikke længere boede i USA og at hun var bosiddende i Danmark. I 2006 flyttede familien tilbage til USA.
På baggrund af oplysninger fra PBS om brug af Vests kreditkort fandt den danske skattemyndighed, SKAT, at flere millioner kroner var brugt i Danmark på et tidspunkt hvor hun havde oplyst at hun boede i USA. Dette fik SKAT til at mene at hun reelt boede i Danmark, og sagen førte til en tiltale mod Vest og hendes mand for skattesvig for at have undraget sig skat i 2001 til 2004. Hendes mand blev inddraget da han havde hjulpet med at oprette selskaber i udlandet til Vests store formue. Landsskatteretten afgjorde den 6. december 2010 at Vest var skattepligtig, og den 25. november 2011 idømte Retten i Helsingør Vest og hendes mand ubetingede fængselsstraffe på hver et år og ni måneder samt en bøde på 6,6 millioner kroner. Retten påpegede at hun ikke havde betalt skat i USA og at hun "ikke blot havde bopæl til rådighed, men tillige udførte arbejde her". Vest havde arbejdet blot 3 dage i 2001 i Danmark, 2 dage i 2002 og 2 "småting" i 2003.
Samtidig med Vests skattesag kørte også politikerparret Helle Thorning-Schmidt og Stephen Kinnocks skattesag, der sidenhen har ført til Skattesagskommissionen. Vest- og Kinnock-sagerne havde flere ligheder.[9] I Kinnock-sagen afgjorde SKAT at Kinnocks arbejde i Danmark var så sporadisk at det ikke udløste skattepligt. Da Vest og Peder Nielsens sag blev anket til Østre Landsret frikendte denne ret de to den 5. november 2012 netop med henvisning til afgørelsen i Thorning-Schmidt-Kinnock sagen. Afgørelse var unik da retten ikke før havde omgjort en skatteafgørelse i en straffesag. Endvidere omstødte Landsskatteretten sin egen afgørelse den 19. februar 2013. Dette var igen helt unikt.
SKAT's behandling af sagen førte i 2013 til en forespørgsel i Folketinget til skatteminister Holger K. Nielsen. En af spørgerne, Claus Hjort Frederiksen, mente fra Folketingets talerstol at Camilla Vest-sagen kaldte på ordet justitsmord. Frifindelse af Vest førte også til at SKAT i 2013 genåbnede op mod 100 sager for skattedømte udlandsdanskere. Konkret foreslog SKAT i et høringsforslag at tilflyttere skulle kunne arbejde ti dage om året med enkeltstående opgaver af sporadisk karakter i Danmark uden at blive skattepligtige..........Slut

Kort sagt, HTS/Kinnocks blev frifundet fordi.....ja hvorfor..?

Til fun.
Citat
Hvis han har betalt den skat han skal, kunne han jo komme med en eller anden form for dokumentation, det ønsker han stadig ikke.
Lidt i den omvendte verden du lever i. Den -eller de, der fremkommer med anklagen må nødvendigvis fremlægge bevisbyrden.
Jeg skal vel ikke rende rundt og bevise at jeg ikke er butikstyv...?

Citat
Han har stadig fået partiet til at betale for en rengøring af et hotelværelse, så han kunne få lov til at ryge der.
Det benægter han jo.

Citat
Så vidt jeg ved er der ingen journalister der har påstået at han ikke har betalt den skat han skal, der er nogen der gerne vil vide om han har.
På filmen siger han jo,at han betalt den skat han skal betale.

Jeg håber så sandelig ikke, jeg fik ødelagt Jeres dag ved at linke filmen

Jeg synes også, hvis og såfremt der er ugler i mosen med den herre skal hammeren falde.
Men jeg synes ikke vi skal karaktermyrde ham........uden grund.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-05-14 19:14

Citat
Kort sagt, HTS/Kinnocks blev frifundet fordi.....ja hvorfor..?

Sikkert fordi, trods ivrig lobbying/indblanding fra Trolex, grisefjæset m.fl. fra Venstre, BT osv. ikke var et sagligt grundlag for at dømme Kinnock/HTS!

Måske hjalp det også lidt på det, at det efterfølgende viste sig at Helle havde betalt for MEGET i skat, for hun havde godt nok fået Kinnocks personfradrag, men kun det halve rentefradrag!

Beklager, jeg har ikke lige kunnet finde linket til det, jeg havde det bogmærket, sammen med en masse andre interessante ting, men min PC crashede for en måneds tid siden, så det er efter hukommelsen!

Rigtige mænd tager ikke backup, undtagen i en kort periode efter et crash

Det er allerede ved at knibe med at få taget den ugentlige backup, men således provokeret tager jeg den nu, tror jeg nok, skal bare lige noget først

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-05-14 19:51

Citat
Sikkert fordi, trods ivrig lobbying/indblanding fra Trolex, grisefjæset m.fl. fra Venstre, BT osv. ikke var et sagligt grundlag for at dømme Kinnock/HTS!
Jamen 100 andre var jo blevet dømt for det samme som Helle & CO blev frifundet for - Camilla Vest f.eks.
Skattevæsenet fandt så ud ad - mærkeligt nok, at der absolut intet var at bemærke vedr Helle & CO......Nu kommer så det sjove/mærkelige/uforstålige/det sensationelle......at samme skattevæsen havde dømt forkert i andre lignende sager og derfor måtte Skat genåbne op mod 100 sager for skattedømte udlandsdanskere.

Så er det jeg spørger: Hvad var det der gjorde, at skattesag nr. 101 (Helles) blev til en frifindelse...?
Der var på daværende tidspunkt 100 andre sager som kunne bruges til at danne præcedens med i skattesag nr. 101.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-05-14 21:00

Citat
Der var på daværende tidspunkt 100 andre sager som kunne bruges til at danne præcedens med i skattesag nr. 101.

Tjaahhh, godt spørgsmål, men det sker flere gange hvert år, at praksis ændres, selv om reglerne ikke gør.

For over 40 år siden sad jeg og svedte over en eksamen på jurastudiet, det handlede bl.a. om hvorvidt en far, der ikke var gift med moren, kunne få samkvemsret med barnet. Præcedensdommen fra Højesteret var vel også 40 år gammel, det kunne han IKKE, selv om der intet stod om ægteskab som betingelse i loven. Nå, jura er (var?) ikke et fag der belønner kreativitet ved eksamen, så jeg svarede nej (med en del flere ord), selv om jeg tænkte det var helt ude af trit med verden i 70'erne, året efter blev praksis ændret!

Jeg har meget svært ved at tro, at skattevæsenet bevidst valgte at støtte HTS, når de blev bombarderet fra V om at hun skulle på skafottet, medmindre de netop pga opmærksomheden på sagen gik ekstra grundigt til værks, og opdagede at deres praksis var ude af trit med virkeligheden i 2000-tallet!

I "gamle dage" boede man i et land, nu er der ganske mange der bor i et, og et andet, arbejder i et tredje eller flere

Et eks, Sven Burmester, som jeg har stor respekt for (fra wikipedia)

"Fra 1997 til 2001 leder af FN´s befolkningsfond i Kina og Nordkorea. Derefter forfatter og foredragsholder. Sven Burmester er adjungeret professor ved flere læreanstalter, herunder ved Ålborg Universitet, universitetet i Aleksandria, Ægypten og Sichuan Reproductive Health Institute i Chengdu, Kina. Han har desuden været dansk medlem af Den Trilaterale Kommission. Sven Burmester er bosat i Washington D.C."
I en lang periode boede han i de tre lande, men kom også "hjem" til Dk!

Som vi har set mange eksempler på de seneste år, har skattevæsenet mere været drevet af at skrabe flest mulige skattekroner ind, end af detaljer som love, ret og rimelighed, så måske ville de hellere ændre (en ulovlig) praksis end tabe en meget højprofileret retssag?
I hvert fald kunne de skjule deres ulovligheder et par år længere

Kommentar
Fra : prio

Dato : 19-05-14 22:15

Citat
Hvad var det der gjorde, at skattesag nr. 101 (Helles) blev til en frifindelse...?

Let nok at svare på: Direktøren for SKAT København, som stod personligt for behandlingen af Helle Thornings skattesag, har været socialdemokrat hele sit liv, og meget engageret i partiet.

Utroligt, at han ikke blev erklæret inhabil.

http://www.bt.dk/politik/skattechef-taler-ud-jeg-var-dsu-formand

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-05-14 22:51

Tak for det link, prio.
Som alle kan se, ting hænger sammen og er slet ikke så ufostålige som de bliver gjort til.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-05-14 22:54

Citat
ufostålige
uforståelige

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-05-14 08:19

Er det ikke snart på tide at Venstre får løjet os ind i en eller anden krig?
Der er nok at tage af, men hvem skal vi holde med denne gang?

Seperatister eller regeringstro i Ukraine?

Assad regeringen eller oprørerne i Syrien?

..for ikke at tale om de utallige stammekrige i Afrika?

Der er nok at ta' af, når der skal fabrikeres løgnehistorier om demokrati der skal styrke fortællingen om; "nødvendigheden af, at købe Amerikanske fly" for ...millarder, medens bunden i det Danske samfund går for lud og koldt vand.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-05-14 08:22

..nåeh ja, vi skal vist forresten også bruge nogle misilbevæbnede skibe til at skræmme russerne med i Østersøen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-05-14 18:04

Citat
nødvendigheden af, at købe Amerikanske fly" for ...millarder, medens bunden i det Danske samfund går for lud og koldt vand.
Går du for lud og koldt vand, Molo...?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-05-14 18:45

Citat
"nødvendigheden af, at købe Amerikanske fly" for ...millarder, medens bunden i det Danske samfund går for lud og koldt vand.

Indtil for et par måneder siden havde jeg skråsikkert ment, at vi kunne nøjes med at opdatere vores nuv. fly, de kan holde mange år endnu!

Men Putins "vokseværk", og risikoen for at USA ikke i længden vil være verdens politibetjent med et gigantisk militærbudget (over 1/3 af verdens militærudgifter), penge mange USA'nere mener kunne bruges meget bedre hjemme, gør at jeg er kommet i tvivl!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-05-14 18:55

Citat
Der er nok at tage af, men hvem skal vi holde med denne gang?
Seperatister eller regeringstro i Ukraine?
Assad regeringen eller oprørerne i Syrien?

Her er jeg helt enig med Molo....bortset fra det ikke kun var ventres beslutning,men en Folketings flertal.
For under en uge siden,bevilgede regeringen 55 mill. (igen) til Sydsudan. Et land der først rev sig løs fra Sudan. Nu slåsser de fanden galeme indbyrdes om magten.

Syrien......hvem er helte hvem er skurke. "Oprørerne",har indtil videre,været enige om at bekæmpe Assad. Nu bekriger de også hinanden indbyrdes. Nu vil vores udenrigsminister,sende våben dertil. Hul i hovedet.
(Er han forresten ikke Radikal-og dermed antimilitaristisk). Hvad med det "Arabiske forår",i Libyen. Heftige kampe i de store byer.
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2014/02/17/180452.htm
Men selvfølgeligt,skal vi have nye kampfly,til milliarder af kr. Der så kan udstationeres,i de Baltiske lande. Det skal nok give russerne tyndskid.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-05-14 20:48

Tommy dreng:
Citat
Går du for lud og koldt vand, Molo...?

..og hva' får dig til at tro, at jeg tilhører :
Citat
..bunden i det Danske samfund

???
vagnr -> JEG ville f.eks overveje istedet at investere i et nordisk produkt:

..med subsidier (=underleverancer) ...selvfølgelig
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-05-14 20:56

Det ville være en 'deal' som gav reelle arbejdspladser i Dansk Hi-Tec industri ..hvor 'gulvet' også skal fejes og rengøres ...til overenskomst fastsat løn.

Så 'investeringen' gav mening ..for andre end; 'forhandlerne'.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-05-14 21:25

Molo, jeg er enig i at det svenske alternativ kunne være nok så interessant, uden at jeg har en stand forskid på det

Tilbage til Løkkeridderen Lars:

Jeg ville meget gerne høre journalister stille, og få troværdige svar med dokumentation for flg:

1) Hvornår blev Venstres regler ændret, så de kunne betale formandens underbukser mv?

Skal man tro BT "NATOs generalsekretær Anders Fogh Rasmussen vil ikke kommentere sagen. Men det er velkendt at Anders Fogh, da han var statsminister, købte sine habitter, skjoter og slips i Mr. Harris i Lynby Storcenter. Hvem, der betalte, vides ikke, men det er i hvert fald langt billigere end Zornig på Frederiksberg."

Så enten var Fogh meget billigere i drift end Løkke, eller også betalte Fogh selv sit kluns.
Med Løkkes ægform, var der måske behov for dyrere tøj, det hjalp bare ikke, Fogh så alligevel noget mere nobel ud, trods sin billigere tøjstil!

Det kan selvf også være, at det meget tøj til Løkke skyldtes, at han åbenbart har en vane med at brænde huller i tøjet med sin rygning

http://politiken.dk/indland/politik/ECE2294187/politisk-portraet-af-loekke-manden-der-braender-hul-i-sin-habit/

2) Hvornår var det lige, at Løkke betalte skatten af tøj og rejse, var det ved den årlige selvangivelse, eller i år, efter EB fik bilagene?

Før jeg har set svaret på de to spm =aldrig, tror jeg ikke på Løkke længere end jeg kan smide ham, og hanser ud til at være en del tungere end jeg er

Indtil det måtte ske Løkke=

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-05-14 21:28

Citat
Syrien......hvem er helte hvem er skurke. "Oprørerne",har indtil videre,været enige om at bekæmpe Assad. Nu bekriger de også hinanden indbyrdes. Nu vil vores udenrigsminister,sende våben dertil. Hul i hovedet.
(Er han forresten ikke Radikal-og dermed antimilitaristisk). Hvad med det "Arabiske forår",i Libyen. Heftige kampe i de store byer.
Martin siger, at det kun er De Moderate der skal modtage våben.

"De moderate"
I Danmark er der misbrugt og mishandlet 4 ord så meget, at ordene næsten har mistet sin oprindelige betydning: "Det er udansk" - "Du er nazist" - "Du er racist" - "De moderate"
Der er sikkert mange flere........f.eks. "fredens religion"

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-05-14 23:06

Vagnr, jeg forstår på en måde godt du er forarget. Når det hele bundfæller sig, vil du få øje på den røde tråd.
Hvis du ikke har tid til at vente på det bundfæller sig, så klik på linket
http://www.b.dk/politiko/thorning-intet-udestaaende-med-skat

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-05-14 23:40

Citat
Men den udlægning er Socialdemokraternes formand altså ikke enig i:

- Jeg har ikke noget udestående med Skat, og det har Skat også bekræftet. Jeg er ikke blevet bedt om at betale nogen penge tilbage overhovedet, og jeg tror egentlig, mine skatteforhold er blevet gennemgået nøjere end de fleste andre danskeres, siger Thorning-Schmidt til B.T.

I modsætning til LLR, var der tale om en afgørelse fra skattevæsenet (du og andre har selvf en konpirationsteori om det), mens vi skal tro den notorisk utroværdige LLR på sit ord, uden at vi, eller formentlig skattevæsenet, har set papirerne, og slet ikke at vi kender til om skattevæsenet har truffet en afgørelse, endsige hvornår?

Jeg erindrer om, at LLR's talent viste sig allerede som 17-årig, han organiserede en koncert, såvidt jeg husker med Anne Linnet, fortjenesten skulle gå til V, det var da flot!
Tænk engang, måske kunne det ligefrem give teenageren et skub i den rigtige retning i partiet.
Men da koncerten blev en fiasko, kunne LLR trække umyndighedskortet, og nægte at betale regningen!

Også kendt som regning uden vært

Det, engang i begyndelsen af 80'erne, var første gang jeg hørte om LLR.

Anden gang var da han var i Afghanistan, stod med en kalashnikof i hænderne, og forærede penge til Taliban!

Da han forlod posten som amtborgmester i Frederiksborg amt, dukkede der, udover div. mystiske bilag på taxaer, drinks, overforbrug på studieture mv, pludselig et underskud på 200 mill kr op (jeg tror nu ikke han røg og drak det op, men han havde i hvert fald ikke lagt det frem mens han var the head honcho),og sådan kan man blive ved!

Siden er det kun gået ned ad bakke, tænk at tjene 1½ mio og ikke have råd til underhylere

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-05-14 10:42

Ærlig talt,er denne emne ikke ved at være uddebateret. Selvom LLR ikke er min kop the,er jeg ved at være træt af konstant tuden i ørerne om LLR affæren.

Hvis journalister var lige så nidkære i gennemgang af alle andre folkevalgte`s affærer,ville der blive brug for et vist tilgang af bladsmørere.
Her er nyt ammunition,til de herrer vagnr og Molo:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article2288633.ece

En tlf. regning på 250.000 kr. til Odense`s borgmester.
Men han er jo et fund for arbejderbevægelsen. En god Socialdemokrat.
Hvordan mon skatteyderne lige sluger den.......nå`e,han har selvfølgeligt betalt den af egen lomme.....undskyld,det havde jeg ikke li`e tænkt på.
Jeg tror man skal være varsom med,at brændemærke visse partier,som mere umoralske end andre. Jeg har fulgt rimelig godt med i politik,siden H.C. Hansen`s tid. Og kunne grave tonsvis af underlige affærer frem,fra den røde blok......men jeg gider ikke,skønt de ligger og ulmer i baghovedet.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-05-14 14:30

Mosebaek, jeg er da også forarget over Boyes telefonregning tilsat manglende hukommelse, men til forskel fra LLR får offentligheden oplysningerne, ikke bare "jeg har betalt den skat jeg skal" og INGEN dokumentation.

Hetzen mod HTS varede i øvrigt betydeligt længere end den nuv. mod LLR, men her er problemet jo det at han er vane"forbryder", siger beklager, til tider undskyld, det sker ikke igen.

LLR har haft to "sager" siden jeg stillede mit første spm for godt et år siden., og store dele af baglandet, de frivillige der arbejder for V UDEN betaling, er ikke tilfredse før der er dokumentation for at alt er sket efter ikke bare V's interne regler, men også efter skattelovene!

Kommentar
Fra : prio

Dato : 21-05-14 15:11

At andre politikere har dummet sig, undskylder på ingen måde Lars Lykke Rasmussen.

Han har vist sin grådighed så mange gange og sin selvovervurdering, at hans undskyldninger virker hykleriske - han ærgrer sig blot over at blive afsløret.

Du godeste, hvor er det ærgerligt, så meget den mand har fået lov til at ødelægge for højrefløjen, og nye sager vil uden tvivl dukke op.
Hvilket spild af politisk talent.

Se nu bare til Lars Løkkes fødselsdag.

Han fik åbenbart af Venstre en gave til en værdi af ca. 50.000 kr.

Fuldstændig grotesk, når manden står i sit livs største krise på grund af al for mange dyre "gaver".

Selvfølgelig skulle han have sagt nej tak til gaven - men han har intet lært.
Husker han mon, at der skal betales skat af gaver i den størrelsesorden?

Er det kun Klaus Riskær, der var opmærksom på gaven, eller gemmer Ekstra Bladet den historie lidt - sammen med alle de andre, som de nok har i ærmet, og lækker drypvis.

Jeg er ikke altid så vild med Ekstra Bladet, men nogle gange gør de nu et godt stykke arbejde.

Der MÅ da kunne findes en politiker i Venstre til at erstatte Lars Løkke, en som både er hæderlig og en dygtig politiker.
Venstre får ikke mange af de frafaldne vælgere tilbage, før der er sket en udskiftning i toppen.

http://politik.tv2.dk/2014-05-17-l%C3%B8kke-fik-rejse-hele-familien-risk%C3%A6r-kritiserer-venstres-50-%C3%A5rs-gave

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-05-14 15:24

Citat
M.

Det er ikke min tvilling bror,der er medunderskriver her. Er (desværre) ene om at være den ælste af otte.
Citat
Anker Boyes pressemedarbejder oplyser onsdag morgen over for Ekstra Bladet, at borgmesteren ikke kan huske de konkrete SMS'er.

Han kan heller ikke tjekke, lyder det, hvorvidt TDC vitterligt sendte de advarsler, da han ikke længere har den telefon, hvor SMS'erne lå.

Utroligt som vore politikere,lider af hukommelsestab. Gad vist om han har afholdt møder i Tyrkiet. Der kan ialtfald ikke have været megen tid til sightseeing,med det antal data,der skulle behandles.

Røv og galocher.....at de røde skulle have bedre karakter træk,end andre,kan du prøve at bilde en fire-årig ind,vagnr..........og han vil nok være overbevist........til han fylder fem.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-05-14 15:51

Til dig prio kan jeg kun sige,her er plads til kraftige forbedringer. Prøv lige at kigge kompasset rundt,og gå en tidsinterval på ,skal vi sige ca. 60 år tilbage...og du vil opleve noget,der minder om en Hitchcock gyser,i Dansk politik.

Politiske partier...ingen nævnt,ingen glemt. På grund af først og fremmest egen vindings skyld: Fup og fiduser. Mange af dem ville være henrettet,hvis vi havde levet i en politistat.

Nb.: Jeg bruger ikke fem flade minutter på den nuværende EU valgkamp. Ren tidsspilde....det sædvanlige tidsspilde. De har alle tyndskide af nervøsitet,for ikke at blive genvalgt....og dermed million-hyren.
Ta`Margrete Auken. Det er jo en skændsel,at have sådan en fugleskræmsel sidende i Brussels,klamrende sig til sin fede hyre. Jaja,der kommer ingen Skader eller Krager,i hendes nærhed.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-05-14 18:04

Skulle jeg give Venstre et praj om ny formand,ville jeg pege på Søren Gade. Tror han er oprigtig og ærlig. Ved godt han røg lidt sidelæns ud af Forsvarsministeriet. Men det var vist for han følte sig røvrendt.

Men han har sikkert en god stilling nu. Og vender nok ikke tilbage til dette cirkus.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-05-14 19:30

Citat
Røv og galocher.....at de røde skulle have bedre karakter træk,end andre,kan du prøve at bilde en fire-årig ind,vagnr. [Roterende fis i kasketten] [Hihihihihi] .........og han vil nok være overbevist........til han fylder fem.

Det mener jeg nu heller ikke jeg har sagt, tværtimod, den enes fejl undskylder ikke den andens.

Men, som vist flertallet af befolkningen, mener jeg vaneforbrydere skal afsone reststraffen næste gang de bryder reglerne, og ikke bare sige beklager, jeg gør det ikke igen

Om det er Kofod med teenagepiger, Løkke med bilagsfusk er ligegyldigt, man må lære af sine fejltagelser, ikke bare gentage dem igen og igen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-05-14 08:29

At der ikke bliver ryddet op i div. skattesager er ikke alene den berørte borgers skyld. Hvad enten man hedder LLR ..eller Henrik Mortensen. Lorten ligger hos Skat.

Jeg kan komme med 2 nyligen eksempler på "Go'da' mand økseskaft" afgørelser ifbm. undertegnede:

1.) En uforklarlig diskrepans mellem et afslået tillæg til grøn check på min forskudsopgørelse ..og Skat's egen information på deres hjemmeside. De flytter simpelthen grænsebeløbet 1.000 kr til Skat's fordel og snyder således borgeren (mig) for en godtgørelse.

2.) Fradrag for indbetaling til afvikling af tilbagebetalingpligtig kontanthjælp afviste Skat med henvisning til at der fra Komunens side var tale om et lån og det derfor ikke var fradragsberettiget. Lån? Sig er tilbagebetalingspligtig kontanthjælp ikke et lån? Skat afgør således hvornår der er tale om en tilbagebetalingspligtig social ydelse som er fradragsberettiget ..eller hvornår der 'blot' er tale om et lån, som ikke er fradragsberettiget? De forklarede sig aldrig på en forespørgsel fra undertegnede, men sendte blot en regning.
Mystisk forvaltningspraksis

Når Skat prøver at dreje en ganske alm. borger en knap, så forstår man bedre at borgerne er tilbageholdne med at give Skat flere oplysninger end højst nødvendigt ..under devicen:

Går den? Så går den?
</MORALISTEN>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-05-14 13:10

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article2288633.ece
Hvorfor borer DR-tv ikke i sådan sag..? Næh, den forbigåes i larmende tavshed.
Mobilregning for over 200.000,- Kan man snakke for så meget på så kort tid..?
Arrrrh mon ikke, der har været downloadet lidt porno. Den slags koster jo.

DR har ellers ry for at være upartisk.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-05-14 19:39

Ifølge Ekstra Bladet..... "Har du oplevet Lars Løkke ryge steder, hvor det normalt ikke er tilladt. Eller har du andre bemærkelsesværdige oplevelser med V-formanden, så vil Ekstra Bladet gerne høre fra dig. Kontakt os på SMS 1224 eller 1224@eb.dk. "

Hvor lavt kan det egentligt blive..?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-05-14 20:08

Citat
Hvor lavt kan det egentligt blive..?

Næh...det har du helt ret i Tommy. Jeg ved ikke hvor stor hyre man får ved EB. Men det er vel i stil med Se & Hør`s. Gad vist om de er interesseret i hvor mange ruller lokumspapir,der bruges i det LLR`s hjem. Og hvordan det harmonerer med en gennemsnit danskes forbrug. Om de køber den billige to-lags,eller den lidt mere kraftige luksus udgave. Måske bruger de bare gamle aviser.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-05-14 20:11

Er det stadigvæk moderne med Bidet???

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-05-14 20:56

Citat
Hvor lavt kan det egentligt blive..?

Tjaahh, når V KRÆVEDE at HTS SKULLE offentliggøre sin mands og hendes private skattepapirer, mens LLR IKKE vil dokumentere nogetsomhelst, vi skal bare tro på, at han, denne ene gang, taler sandt!

Så er vi vist på det absolutte nulpunkt

Man kan sikkert finde tilsvarende eksempler den anden vej, politik er i stigende grad gensidig mudderkastning, i stedet for fremlægge sin egen politik, diskutere politiske visioner, og sætte en retning for vores samfund, der ikke bare stammer fra økonomernes regneark!

For at citere flere tidligere politikere, bl.a. Uffe Ellemann og Erhard Jakobsen, "Politikere skal lede folket, ikke bare følge med flokken".

Flokken skal nok forstås som folkestemningen, som den kommer til udtryk i div som regel dårligt formulerede meningsmålinger, og div mediers vox populi!

Fx. EU, japartiernes tilsyneladende holdningsskift til rejsende arbejdstagere, eller den gensidige bombardering med "fakta" om Patentdomstolen fra modstandere og tilhængere, hvor begge prøver at fylde folk med vrøvl=løgn

Kommentar
Fra : prio

Dato : 23-05-14 22:38

Citat
DR har ellers ry for at være upartisk

NÅ???
- og siden hvornår har DR fået det "ry" ?

Jeg har altid ment, at DR favoriserede venstrefløjen, og jeg har endnu ikke set de store ændringer, hvad det angår.

Der går så årligt ca. 4 milliarder skattekroner i licens til (skjult) reklame for partier til venstre for midten.

Hvad angår Anker Boyes enorme telefonregning på en kvart million, som han åbenbart ikke selv skal/vil betale en øre af - ja, det er ufatteligt, at der ikke skrives mere om den sag.

Den er i mine øjne værre end Lars Løkkes tøjindkøb, for Anker Boye har ingen undskyldninger overhovedet for sin ødslen med skattekronerne.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-05-14 22:28

Citat
DR har ellers ry for at være upartisk
Hvilket var ironi.
Alle kan se div.DR' speakere får orgasme hvergang de finder et eller andet de kan spanke højrefløjen med, imens de højt og flot overser de reelle problemer - såsom, at kalde f.eks Marlene Wind for EU-ekspert, når de udmærket ved, at Wind ikke kan udtale sig neutralt når hun modtager hyre fra EU.

Ikke med et ord nævner DR-tv at EU giver milliarder i støtte til danske firmaer for at lukke og slukke i Danmark og flytte deres firmaer til Polen.
Royal Greenland modtog støtte, fyrede 110 medarbejdere i Danmark - OG.... flyttede til Polen.
LM Windpower modtog støtte, flyttede til Polen.... OG..... 1.650 medarbejdere i Danamark.
Flúgger samme procedure..... OG...... fyrede 12.
Osv osv osv osv.......

Moren Messersmith påpeger det sindsyge system - se ovenstående - og bliver udråbt som ekstrem, demagog.
Jeppe Kofoed knepper de småpiger, som overlades i hans varetægt - og bliver udråbt som helt.
Margrethe Auken snyder og bedrager med EU-midler - hun er en "grøn heltinde"

Her går det godt, fru herrekammerinde.

Godt vi har Bendt Betjentsen i EU til at passe på Danmark................Det var også ironi.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-05-14 22:30

OG..... fyrede 1.650 medarbejdere i Danmark.........skal der stå.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-05-14 22:12

Vælgerne gav Venstre og dermed Løkke den øretæve som han havde fortjent.
Så kan han lære det, kan han!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-05-14 09:02

Citat
Vælgerne gav Venstre og dermed Løkke den øretæve som han havde fortjent.
Så kan han lære det, kan han!

UUUUHAAA, jeg er ganske enig, det er sket før, men skulle nødig blive en vane

Godkendelse af svar
Fra : vagnr

Dato : 26-05-14 09:11

Tak for svaret prio.

Dejligt at folkedomstolen dømte LLR, men trist at så mange stemte for DF, der dog heldigvis næppe kan omsætte deres mandater til indflydelse.

Interessant at DF's vælgere ikke fulgte parolen om nej til patentdomstolen, de kunne åbenbart godt se at det var det rene DF-spin!

Men hvorfor i alverden stemte de så på DF

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-05-14 16:15

Citat
Dejligt at folkedomstolen dømte LLR, men trist at så mange stemte for DF, der dog heldigvis næppe kan omsætte deres mandater til indflydelse.
Det undrer mig ikke - men at de lod porno-Anker gå fri - det undrer mig.

Citat
Men hvorfor i alverden stemte de så på DF
Er der andre partier da..?

Citat
Interessant at DF's vælgere ikke fulgte parolen om nej til patentdomstolen, de kunne åbenbart godt se at det var det rene DF-spin!
Det bliver interessant at følge. Håber ikke det går samme vej som euroen. Men foreløbig tillykke med "sejren"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-05-14 20:38

..slaget er ikke tabt for Venstre ..endnu
HUSK: ..glem ikke Støjsenderen !!!
..der er altid plads til en kvindelig reality stjerne mere i international politik
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-05-14 21:38

Nej, det er ikke sjovt at være socialkammerat i denne tid.....
Først blev der sagt: "stuerene, det bliver I aldrig" om det parti, der nu er Danmarks største parti i EU.
Morten Messerschmidt indkasserede flere personlige stemmer end hele Socialdemokratiet fik til sammen.

Alligevel udtaler formandinden "vi gik frem" Jeg sad faktisk og ventede på, at hun storsmilende udbrød: "VI GJORDE DET ! "

Nå....vi går herefter over til næste sag på dagsordenen.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-05-14 22:57

Citat
Det undrer mig ikke - men at de lod porno-Anker gå fri - det undrer mig.

Måske er det ikke porno (Det var LLRs hudfilm, undskyld naturfilm, på hotellet sikkert heller ikke), måske er forklaringen så banal som denne

http://www.version2.dk/artikel/ekspert-gigantisk-roaming-regning-kan-skyldes-daarlig-mobilforbindelse-58811

Uanset hvad der er forklaringen kunne Anker da godt have reageret efter, måske ikke de første 100.000 kr. (langt under LLRs tøjbudget), men så ved de 200.00!

Os fattigrøve tjekker, især i udlandet, om der er wifi på hotellet/restauranten/cafeen = gratis forbindelse!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-05-14 16:22

Nårhhhh, det var bare det !! Jamen så er der ingen ko på isen.
Anker Boye er jo socialdemokrat.....Du ved, dydens smalle sti.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 27-05-14 22:24

Citat
Tak for svaret prio.

Takker selv!

Ja, nu ryger Lars Løkke vel i næste uge.

Som mulig afløser nævnes nu Søren Gade - det lyder såmænd som en udmærket løsning, når nu det ikke kan blive Inger Støjberg denne gang.

Søren Gade er godt nok ikke det samme politiske talent som Lars Løkke, men så må vi nøjes med en hæderlig person - og populær blandt mange var Søren Gade jo, selvom han klokkede i det i Jægerbogsagen.

Ud med løgnene, selvfedmen og arrogancen i Venstres top - så skal Venstre nok få statsministerposten ved næste valg

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-05-14 20:15

Citat
men trist at så mange stemte for DF, der dog heldigvis næppe kan omsætte deres mandater til indflydelse.

Næh...nok ikke. Men det væsentlige er jo også signalet,fra det danske folk,sammen med frihedselskende i flere andre lande.
En begmand til det teknokratiske EU,der er ved at udvikle sig til et Imperium,i stil med Sovjetunionen,eller det gamle Japanske kejserrige.

Kort sagt,en ny udvikling,ser (forhåbentlig) begyndelsen.

M. Nu med stok,og gaggede gangarter.