/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Android tablet
Fra : ppk
Vist : 572 gange
200 point
Dato : 12-05-14 16:40

Hej

Kan man lave genveje til sit Android startskærm ?

Jeg tænker på, når jeg tjekker min mail på nettet !

Så ville det være rart med et genvejs ikon.

Hilsen
PPK

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-05-14 17:17

Din startskærm fremkommer da ved at tappe på det lille hus ned på midten.

Hvis du kikker mail direkte via webmail (gmail) så kan du hente en browser eks. "opera" og så sætte den til standardåbning til din mail.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-05-14 17:37

På Samsung kan du holde ikonet nede og så trække det hen til startskærmen...

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 12-05-14 21:06

Ok, det må jeg prøve

Men jeg ville gerne have det som ikon på skrivebordet, eller hvad det kaldes når man har tændt sin Android Tablet.

Jeg bruger nemlig bl.a. mail fra Waoo og andre så ville det jo være nemt at kunne åbne hjemmesiden direkte.

PPK

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-05-14 17:26

Har du prøvet at følge denne vejledning:
http://www.waoo.dk/service/kundeservice/vejledninger-og-vilk%C3%A5r/mail-opsaetning

Du skal så henvise til det mailprogram du vil bruge

Eller er det webmail du kører
http://www.smtp.dk/help/setting_up_your_email_programme

Måske bare:
Først trækker du mail appen over på startsiden
så går du i indstillinger og indstiller din email (hvide konvolut)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-05-14 17:27

mail appen ligger i butikken klar til at bruge.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 13-05-14 19:00

Eyvind

Kan kun se noget der hedder Mail Chrimp, som jeg ikke lige kan gennemskue hvad kan

PPK

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 13-05-14 19:07

Eyvind

Waoo`s opsætning af mailen, kender jeg godt og det fungerer

Jeg ville bare gerne kunne lave en genvej lige som på Windows skrivebordet så jeg åbner f.eks. www.123dk.dk hvor jeg kan læse mine mails.

Det kunne også være godt at kunne have et ikon til www.gmail.com og læse de mails der ligger der, ved godt det måske er besværligt

Men så kan man jo læse en mails adresse af gangen, og konen kan f.eks. have sin egen startikon til sine mails

PPK

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-05-14 19:08

Hvad er det et apparat du har og hvilken Andrid udgave har du

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-05-14 19:20

>Det kunne også være godt at kunne have et ikon til www.gmail.com>

I google play kan du hente flere browsere, som kan sættes op til hver sin mail adresse.
Det er den måde jeg holder forskellige mail-adresser adskilt.

Jeg bruger:
Standard browseren
FireFox
Opera
Dolfin
Crome
Som alle ligger på start siden, med hver sin opstartside til mail-adresser.
Inde i browseren sættes den side du befinder dig på..............som startside

PS. Er du sikker på at du har Android.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 14-05-14 08:54

Eyvind

Det er en Asus Tablet Memo Pad FHD 10" med Android 4.2.2

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 14-05-14 11:01

Ok så har du også adgang til Google play........
på startskærmen har du en lille indkøbspose - det er sikkert adgangen til google play.
Inde i butikken skal du søge med det lille søgeværktøj oppe til højre
Skriv så opera og tryk på > opera
nu skal du vælge den der hedder "Opera browser til Android" > og så installer.
Når den er installeret kommer den måske ud på startsiden - ellers går du til butikken igen, men nu bladrer du til siden indtil du kan se det røde opera logo.
Hold fingeren på opera logoet og enten har den nu lagt sig på startsiden eller du selv skal føre den til venstre og over på startsiden. Kommer den for langt til venstre kan den føres tilbage igen.
Der er nemlig 5 sider til programikoner og startsiden er den midterste.

Her er en manual - rul lidt ned til den Danske: http://www.asus.com/dk/Tablets_Mobile/ASUS_MeMO_Pad_FHD_10/HelpDesk_Manual/

Så kan du læse om alt det den kan.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-05-14 11:08

Jeg var lige inde og kigge på den Asus....................det ser ikke så tosset ud.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 14-05-14 13:37

Eyvind

Det link vil jeg da lige tjekke

Er også godt tilfreds med mit køb og så var prisen okay, kun 2.299 kr. (hos Fona)

Jeg måtte så godt nok hente den i Køge, da Nyk. F. ikke havde flere men skulle alligevel forbi på vej til Nordsjælland

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-05-14 13:41

Jeg stod forrest i køen om morgenen hos Føtex og købte en Lenovo (Kineser) til 1300 kr.
også Android 4.2

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 14-05-14 13:42

Eyvind

Har lige tjekket linket og fandt den DANSKE manual, den har jeg savnet

Mange tak for det !!!

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 14-05-14 14:53

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind