/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Mini IPad -sort skærm
Fra : lham
Vist : 537 gange
200 point
Dato : 08-05-14 09:41

Min Mini i pad retina gik for en uge siden pludselig i sort skærm.
Den har ikke "været på tur" -blot stået på skrivebordet.
Er der nogen der har oplevet det samme og har forslag.

Jeg kunne godt tænke mig at finde ud af om opladeren Apple A1400 ( medfulgte ) leverer de nødvendige 5 volt ,men kan ikke finde ud af hvilke "pins" på mini stikket ( 8 pins på hver side) der "fører " de 5 volt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-05-14 20:39

Har du prøvet at tage batteriet ud og recette den = ? tryk på lyd NED og START-knappen.
Du får flere muligheder, og du skal selvfølgelig ikke afprøve DEM = men bare for at se om skidtet starter op ??.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-05-14 20:41

Citat
tryk på lyd NED og START-knappen

Samtidigt - dog først på lyd? fidusen..
Og ved gentagne forsøg skal du fjerne batteriet..

Kommentar
Fra : lham

Dato : 10-05-14 08:59

mig-selv

Har prøvet "trykrep" efter dine anvisninger med alle kombinationer af lyd op/ned og strt kontakt på forside /on-off kontakt på kant.
Intet hjalp

"tage batteriet ud "
nu er der jo ikke så mange skruer udenpå en ipad, så det har jeg ingen ide om hvordan jeg skulle gøre

Accepteret svar
Fra : finnostervig

Modtaget 200 point
Dato : 10-05-14 10:04

Et lille link :
http://support.apple.com/kb/ts3281

Var der ikke et USB til ipad kabel med også ?

Prøv opladning fra PC via dette

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 11-05-14 16:38

Tak for svaret finnostervig.

det var dit link punkt 2 der gav liv til maskinen.
Samtidigt tryk på on/of og hjem knappen ca 10 sec -back in buisnees !!

fik faktisk målt at der på pin 4 på stikket fra "oplader" i forhold til stel ( metalkappen på stikket ) er ca 5 v dc-prøvede også opladning fra PC, men maskinen viste sig fuldt opladet ved genopstandelsen.

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 11-05-14 17:08

Det var så lidt lham , herligt at du kunne bruge tippet

Det siges at coputere bare er et stykke værktøj , men mit andet værktøj driller altså slet ikke så meget