/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
serienummer på nokia telefon....
Fra : mortenp
Vist : 629 gange
50 point
Dato : 07-12-01 02:02

Hej igen..

Jeg har hørt at hvis man ser på serienr. på en nokia telefon der stjålet,
så er det på mere end 15 tal er det rigtigt????

Hilsen

mortenp

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 07-12-01 08:34

Hej

Du kan læse lidt her omkring hvad der sker hvis en Mobil bliver stjålet.:http://mobilsiden.dk/tips/tips.php?txt=imei.txt

Mvh
Parkenss

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 50 point
Dato : 07-12-01 09:14

Tillæg:
http://www.digi.no/digi98.nsf/pub/te19991123121800fse8124055848

Desuden er det ikke muligt at bytte sim-kort i en stjålen Mobil.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-12-01 14:01

"mortenp" <mortenp.news@kandu.dk> wrote in message
news:KrUP7.4617$z4.515513@news000.worldonline.dk...
> Hej igen..
>
> Jeg har hørt at hvis man ser på serienr. på en nokia telefon der
> stjålet,
> så er det på mere end 15 tal er det rigtigt????
>

Jep det er rigtigt nok, i det øjeblik der er en som stjæler telefonen,
bliver IMEI nummeret på klistermærket bagpå telefonen ændret til et 15
cifret nummer, det er vist noget med at ionerne i luften kan mærke at
telefonen er stjålet, og så slår de sig sammen og tilføjer et par cifre
eller tre..

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig
selv og ikke Microsoft.
Ny på Ng'er? Tjek www.usenet.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-12-01 18:15

> > Jeg har hørt at hvis man ser på serienr. på en nokia telefon der
> > stjålet,
> > så er det på mere end 15 tal er det rigtigt????
> >
> Jep det er rigtigt nok, i det øjeblik der er en som stjæler telefonen,
> bliver IMEI nummeret på klistermærket bagpå telefonen ændret til et 15
> cifret nummer, det er vist noget med at ionerne i luften kan mærke at
> telefonen er stjålet, og så slår de sig sammen og tilføjer et par cifre
> eller tre..

Det er ellers smart!
Men vil tryksværten på de nye cifre ikke være sårbar det første stykke tid?
Hvis nu tyven straks efter tyveriet skifter SIM-kort i telefonen, vil
han/hun så ikke kunne få sværte på sig?
Kan man så RENT FAKTISK kende en mobiltyv på tryksværten på fingrene??????

*Fischer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-12-01 14:10

KLIP>

> Det er ellers smart!
> Men vil tryksværten på de nye cifre ikke være sårbar det første stykke
tid?
> Hvis nu tyven straks efter tyveriet skifter SIM-kort i telefonen, vil
> han/hun så ikke kunne få sværte på sig?
> Kan man så RENT FAKTISK kende en mobiltyv på tryksværten på fingrene??????
>

Det kunne også være en flittig avislæser, og så skal man jo passe på ikke at
beskylde ham for tyveri.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig
selv og ikke Microsoft.
Ny på Ng'er? Tjek www.usenet.dk