/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Bankkonto udland
Fra : invest
Vist : 2467 gange
20 point
Dato : 14-06-03 02:56

Jeg vil gerne have information, hjælp til at oprette en bankkonto i en af de "populære" lande, Schweiz, Monaco eller Jersey som noget af det nærmeste.
Jeg har en del penge som i første omgang "bare" skal flyttes, de skal selvfølgelig ud og arbejde på sigt.
Jeg er lidt på bar bund omkring den slags transaktioner. Søger jeg hjælp hos en revisor (og hvilken), advokat eller en bank?
Kræver det at man etablerer et firma i det pågældende land?
Kræver det bopælsadresse i landet?
Kræver det personlig henvendelse?
Hvilke dokumenter kræves for at etablere en bankkonto.
Alle informationer des ang. er velkomne.
På forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 20 point
Dato : 14-06-03 04:44

Jeg går ud fra at det er skattly du søger...
Først og fremmest - Du er klar over at Danmark også er et skattely - Holding selskaber!
Der kan du roligt spørge en revisor (RR eller Statsaut.)

Til dine spørgsmål - Der er allehånde muligheder fra annonyme konti over Offshore Trusts til egentlige fuldt offentlige firmaetableringer.

Bemærk at nedenstående links kan indholde henvisninger til firmaer der blot ønsker at stjæle dine penge - Du skal altid være meget kritisk - få oplysninger, der kan bekræftes af trediemand/offentlige myndigheder i det pågældende land. Flotte websider behøver ikke at betyde det er et "legitimt" foretagende.
De nære lande som du nævner, er ved at blive mindre populære efterhånden som der laves flere og flere aftaler om åbenhed, og oplysningspligt mellem landene og EU/Danmark.

Du skal da også lige spørge dig selv om du vil undlade at bidrage til vort lands drift, eller måske hellere hænge ved og bruge tid på at agitere for at vi kommer til at køre mere effektivt - Bare en idé

Udpluk - Information - Nøgle ordene er TAX HAVEN.. taxhaven
http://www.escapeartist.com/taxhavens/taxhavens.htm
http://www.proform.co.uk/
http://www.usa-bank-account.com/
http://www.endtaxes.com/
http://www.offshore-tax-havens-offshore-tax-shelters-offshore-taxes.com/
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=%22Anonymous+Debit+cards%22&spell=1

mvh
Jens

Kommentar
Fra : jensalexander

Dato : 14-06-03 06:54

Gi` mig en kuffert så skal jeg flytte dem for dig.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-06-03 07:03

nej nej nej læg pengene i min kuffert, så flytter jeg dem for dig.

Godkendelse af svar
Fra : invest

Dato : 14-06-03 09:57

Tak for svaret JensT.
Jeg betaler min skat 10 gange om året med glæde. Enhver der har været ude at rejse kan se hvor godt et land vi bor i og de fleste er godt klar hvad årsagen er til det - også dem der ikke betaler skat.
Men jeg synes ikke altid skattevæsenet behandler folk lige retfærdigt. F.eks synes jeg, at hvis folk arver mener staten at de skal have det meste. Der er sikkert betalt rigeligt med skat af dem i forvejen.
Nu er jeg kommet let til en stor sum penge og mener ikke skattevæsenet skal have det meste af det - derfor bliver pengene ikke placeret i Danmark.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 14-06-03 22:09

Jeg forstår dig udmærket - og er bestemt ikke uenig.

Pas på derude - Det er en jungle - Jeg har en del kontakter blandt folk, der laver research på svindel og det er der utroligt meget af. Du er velkommen til at kontakte mig for at få checket de folk du måtte komme i kontakt med. Under alle omstændigheder gør som jeg har sagt, lav kontrol forespørgsler hos trediepart, før du gennemfører nogen transaktion.

Held og lykke

Jens