/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
http://www.kandu.dk/dk/tip/4191
Fra : Melander
Vist : 442 gange
1 point
Dato : 13-06-03 20:58

hvorfor er denne ikke under spørgsmål......eller er vi begyndt at stille spørgsmål under tip...

Accepteret svar
Fra : Ishoey

Modtaget 11 point
Dato : 13-06-03 21:04

Det har ikke meget med tip at gøre!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-06-03 21:07

Jeg er en af de fem heldige og har et endnu større spørgsmål.
Hvordan skal jeg nu bedømme et tip, der ikke er et tip.
Emesen.
PS. Håber jeg må svare med et spørgsmål.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-06-03 21:09

(Tippet virker ikke)
(Tippet er brugbart)
(Rimeligt tip)
(Godt tip)
(Bedre end gennemsnittet)
(Godt Ekstraordinær tip)
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-06-03 21:11

jeg har fundet ud af det - jeg kan ikke få tippet til at virke.

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 13-06-03 21:16

Også her! *ss*

Kommentar
Fra : als

Dato : 13-06-03 23:49

Harbo21 har lavet en fejl og jeg ville så gerne hjælpe ham, men hvad gør man?? Kan kun opfordre ham til at stille spørgsmålet igen og så IKKE under "Tips". Harbo21 hvor er du?? Lad mig hjælpe dig af med dine popups. mvh als

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-06-03 10:20

Ja als - jeg var nok lidt for hurtig på aftrækkeren - Harbo21 skal jo hjælpes
Emesen.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 14-06-03 10:24

als og emesen i er alt for sent ude, ishoey har allerede svaret også som et tip http://www.kandu.dk/dk/tip/4192

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-06-03 10:26

Ja det har jeg set, men men jeg blev bare lidt flov.
Emesen.

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 14-06-03 10:27

Tak til Melander

Kommentar
Fra : als

Dato : 14-06-03 12:44

Jo, men der er så mange (og også gode) popup-stoppere, men i mange tilfælde ligger problemet i at man har spy på pc'en og de afgiver alle disse mange popups. Det er spy'en man skal til livs så stopper popuppen helt af sig selv. I må tro mig når jeg siger: Jeg har ikke popups. Det eneste som kommer engang er nogle danske for TDC, noget æbleeddike der gør slank, et nyt telefonselskab, men det er det hele. Jeg har aldrig nogle udenlandske, og det er der i skal kigge. Er det udenlandske popups, så kan du være sikker på spy. Desværre ser man endnu ikke så alvorligt på spyware her i Danmark som man gør det i udlandet. (vi er jo altid lidt bagefter), men flere steder i Europa og USA har man erkendt at spyware udgør en langt større trussel end virus. Jeg må nok erkende at jeg er vild med siden Spywarefri.dk men kender efterhånden også de der står bag rigtig godt. Der er ingen grund til at du skal ha' popups, men du skal se på dine popups. Er det engelske, tyske osv, så skyldes det spy, og den kan du slippe af med én gang for alle.
Hvis det er et stort problem kigger jeg gerne på en log fra HijackThis for dig, men det er tidskrævende (1-2 timer), men det hjælper. I mange tilfælde kan jeg kende spywaren blot jeg ser en nøgle fra registreringsdatabasen. Det er ikke så nemt. F.eks. hvad er dette: MSN messenger service = c:\program files\messenger\mssgs.exe Er der nogen som tør give et bud. Jeg vil så afsløre det kl. 14.00

Kommentar
Fra : kajsvaj

Dato : 14-06-03 14:05

hey klokken er 1400....

Kommentar
Fra : als

Dato : 14-06-03 14:10

Ja, klokken er nu 14.07. Svaret er at dette er en trojansk hest. Mange tror det har noget med Messenger at gøre, men det har det ikke. Det er en skjult trojaner. Den rigtige exe fil indeholder et m mere og ser sådan ud msmsgs.exe, men flere er også gyldige. Hvis den hedder mssgs.exe eller messenger.exe så er det trojaner.

Kommentar
Fra : kajsvaj

Dato : 14-06-03 14:15

jeg får af og til en popup fra "tjenesten messenger", der vel ikke har noget med msn fra microsoft at gøre?

Kommentar
Fra : als

Dato : 14-06-03 14:17

Nej den har ikke noget med chatprogrammet at gøre, men det er en god ide at lukke tjennesten messenger. Læs mere her http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#messenger

Kommentar
Fra : kajsvaj

Dato : 14-06-03 14:41

Meget lækkert link, als, -jeg tror lige jeg stiller et spørgsmål om det istedet for at nasse på dette spørgsmål

Godkendelse af svar
Fra : Melander

Dato : 18-12-03 23:42

Tak for svaret Ishoey.
         whatever