/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP Pro og langsom programafvikling?
Fra : NKSDK
Vist : 522 gange
200 point
Dato : 13-06-03 19:15

Hej

Jeg har en P IV 2,44 MHz med 512 RAM, så det skulle ikke være hastighed og hukommelse, der betyder noget - i det hele taget skulle HW-siden være helt i orden.

Imidlertid har jeg problemer med hastigheden ved programafvikling i XP Pro:

Office XP Pro-programmerne er m e g e t længe om at starte op, ligesom IE 6.0 og Outlook Express 6.0 kan være ualmindeligt sløve i optrækket. Førstnævnte kører fint, når først alt er smidt ind i hukommelsen, hvorimod IE-programmerne kan fryse, hænge, dø og så videre ...temmelig irriterende. Det skal indskydes, at min netadgang er DSL 512/128, så der er heller ingen årsag at finde der.

Generelt synes jeg, at der er tendens til, at systemet hænger, når jeg har flere applikationer kørende samtidig og vil skifte mellem dem - det virker, som om de kommandoer, jeg affyrer, lige skal tygges igennem en del gange.

Jeg har en dual-boot med Win 98 SE som det andet system - når jeg kører det, fræser alt derudaf næsten hurtigere, end øjet kan følge det.

Hvad i alverden kan jeg gøre ...hvis der da er noget at gøre.

En eller anden "tuningsopskrift" eller andet modtages meget gerne - hvis der er brug for filer eller andet, kan de sendes til frederik_ns@post.cybercity.dk. På forhånd tusind tak for hjælpen...

Mvh

NKSDK

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 13-06-03 19:17

Hej igen...

For at komme dårlige jokes i forkøbet: Ja, der er tale om en P IV 2,44 GIGAHz, selv om jeg fejlagtigt skrev Mega i mit spørgsmål.

Mvh

NKSDK

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-06-03 19:47

Jeg gætter på at du har en masse kørende nede ved siden af uret
Emesen.

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 13-06-03 19:50

Joh, nogle få ting, men kun antivirus og firewall er kørende - resten er blot genveje til grafik og lyd. Faktisk har jeg flere ting kørende i omtalte Win98-installation, der som nævnt kører meget meget hurtigere.

Mvh

NKSDK

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-06-03 19:58

Så har jeg ikke flere idéer, men der kommer nok snart nogen som kan hjælpe dig.
Emesen.

Kommentar
Fra : TEXXXAZZ

Dato : 13-06-03 20:09

højreklik på denne computer
vælg avanceret
ydeevne + indstillinger
vælg juster til bedste ydelse, og du kan roligt slå deres candyfloss prg fra systemgenoprettelse, det får din version af XP til at løbe løbsk hehee..

Hilsen michael

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 13-06-03 20:30

Du har helt ret, Michael - det får XP til at køre en del hurtigere.

Men: Det kan da ikke være rigtigt, at man skal tilbage til det gamle Windows-look, for at systemet opfører sig tåleligt, eller...?

Jeg har Plus!-pakken installeret, men bruger så vidt vides ikke noget derfra - kan det være den, der laver kuk i tingene?

I får alle indtil videre mange tak for gode forslag

Mvh

NKSDK

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-06-03 22:06

prøv<start>kontrol panel>system>avanceret>ydeevne>indstillinger>avanceret>Prøv
at sætte et mærke i baggrundstjenester og i system cache>genstart og se om det
hjælper.

Manse9933prøv dig frem.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-06-03 22:10

system cache er en god indstilling hvis man har programmer der bruger mange recurser,baggrundstjenester.prøv at skifte frem og til bage med system cache
slået til.

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 13-06-03 23:30

OK - det vil jeg prøve ...i morgen. Lige nu står der sengetid i min kalender.

Så må vi se, om nogen har fortjent dusøren, hehe.

Mange tak til alle endnu engang.

NKSDK

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 200 point
Dato : 13-06-03 23:40

Problemet er (tro det om du vil) at du har samlet en fin samling af spyware. Kør onlinescanning for spyware her
http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm
Hvis du ikke får det hele fjernet kan du hente det lille program HijackThis fra Spywarefri.dk under menuen "Værktøjer". Du skal læse installations- og brugerguide først (dansk) så ved du også hvorfor jeg siger at du skal paste loggen ind her. Når du har gjort det fortæller jeg dig hvilke nøgler du skal fixe. Er vant til det fra de amerikanske og tyske fora for sikkerhed, så du skal ikke være ræd for det.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-06-03 01:04
Godkendelse af svar
Fra : NKSDK

Dato : 14-06-03 19:24

Tak for svaret als ...og også tak til I andre, selvom det blev en anden, der kom det mest udslagsgivende svar

Jeg har nu ikke fulgt din opskrift, als, men blot anvendt konceptet og fjernet al spy- og adware fra min PC. Det har givet et gevaldigt løft i performance, så tak for det.

Mvh

NKSDK

Kommentar
Fra : als

Dato : 14-06-03 19:47

Selvtak NKSDK og ha' en fortsat god aften.