/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Fortrydelsesret ved telefonsalg
Fra : jakiil
Vist : 352 gange
92 point
Dato : 31-03-14 17:22

Hej

Hvordan er reglerne vedr. fortrydelsesret i forbindelse med telefonsalg.

Et firma fx eniro ringer og vil sælge annoncering på fx krak.dk, jeg siger umiddelbart ja til annoncering (den samme som vi havde året før), men straks jeg kommer hjem (1 time senere) ser jeg at prisen er alt for høj i forhold til året før (steget med over 50%), og jeg vil derfor ikke annoncere alligevel, jeg prøver at ringe og maile til fx eniro, men kan ikke få fat i nogle og de svarer ikke på mine mails. Annonceperioden starter først den 13. maj. Det var i fredags at "aftalen" blev "indgået".

Hvad har jeg af muligheder?

Jeg har CVR nummer og annonceringen var selvfølgelig stilet til mit firma, men har jeg samme rettigheder som en alm. privat forbruger.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 31-03-14 17:32

Mange af de regler er gælder for forbrugere, gælder ikke for virksomheder. Du købte annoncen som virksomhed, her gælder forbrugerbeskyttelsen ikke. Så du hænger på regningen.

Det kommer ikke bag på mig at Krak/Eniro forsøger at snyde deres kunder.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 31-03-14 19:50
Kommentar
Fra : fun2

Dato : 31-03-14 20:02

katekismus, forbrug.dk er vist mest til forbrugere, sagen her er erhverv, der er andre regler for erhverv, det tager forbrug.dk sig vist ikke af.

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 31-03-14 22:38

I denne tråd kan du måske læse lidt, du kan bruge:

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=168819