/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Nedlukning i ME
Fra : jeppeft
Vist : 470 gange
50 point
Dato : 06-12-01 17:15

Jeg har en computer med Windows ME indstalleret.
Når jeg lukke computeren ned gennem Start menuen>Luk computeren, lukker den godt nok ned indtil den når dertil hvor computeren skulle slukke, men der kommer bare en sort skærm, og så sker der ingenting. Så bliver man nød til at holde tænd knappen inde i 4 sek. for at den slukker, og så når man tænder den igen skal den kører scandisk.
Hvad kan jeg gører for at den selv slukker ? (Det skal lige siges at det godt virkede i Windows 98, inden jeg opgraderede)

Kommentar
Fra : soccer

Dato : 06-12-01 17:25

Det er typisk et program der ikke vil lukke rigtigt ned.

Måden på man kan finde ud af hvilket program, der er problemet, er ved at stoppe sine programmer manuelt.
Det er især de programmer, du har i start-bjælkens højre side, som forårsager dette, virus-programmer osv.
Prøv at lukke nogen af dem, så kan du indkredse hvor dit problem er.

MVH SOCCER

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-12-01 18:52

On Thu, 06 Dec 2001 16:14:37 GMT, "jeppeft" <jeppeft.news@kandu.dk>
wrote:

>Jeg har en computer med Windows ME indstalleret.
>Når jeg lukke computeren ned gennem Start menuen>Luk computeren, lukker
>den godt nok ned indtil den når dertil hvor computeren skulle slukke,
>men der kommer bare en sort skærm, og så sker der ingenting. Så bliver
>man nød til at holde tænd knappen inde i 4 sek. for at den slukker, og
>så når man tænder den igen skal den kører scandisk.
>Hvad kan jeg gører for at den selv slukker ? (Det skal lige siges at det
>godt virkede i Windows 98, inden jeg opgraderede)

Det er et kendt problem. Dagens hurtige harddiske når at lukke ned
inden Windows får skrevet al cachet data ud på dem, og så hænger
systemet. Du kan finde et fix på http://windowsupdate.microsoft.com

mvh
Snuden

"I am a river to my people" -Auda abu Tayi

Kommentar
Fra : jeppeft

Dato : 06-12-01 20:57

Nu skal det så lige siges at jeg ikke har internet på min computer (jeg skriver dette fra en anden computer), men jeg har overvejet at investere i Windows XP, fordi jeg har hørt at det skulle være meget bedere, så jeg kan da håbe på det løser problemet.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 06-12-01 22:05

Til jeppeft

"Forvirret"-?? Ja det må jeg da indrømme jeg er. Du får nogle udmærkede kommentarer og svar på dit spørgsmål,-men så afviser du et udmærket formodet svar,-for dernæst at springe over i en anden grøft.
Du bør lukke dit spørgsmål med et svar fra dig selv.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : briani

Dato : 06-12-01 23:06

Til jeppeft
Hvad er du egenlig igang med?
Du stiller et spørgsmål og du får får et et formodet svar fra mig og et par udmærkede kommentarer på det du spurgte om,så kommer du med en begrundelse for afvisning af mit svar som jeg ikke fatter en pind af
kan du ikke udybe det lidt nærmere?
det er jo ingen legestue det her,du starter med at spørge om windows me,og nu er du hoppet over til XP
Jeg syntes ligesom Parkenss at du selv bør lukke dit spørgsmål med et svar for dig selv
og så skal du lade være med at stille spørgsmål når du aligevel ikke vil have svar på dem
MVH Brian

Kommentar
Fra : jeppeft

Dato : 07-12-01 10:22

Til briani

Det jeg sagde var at jeg ikke har internet forbindelse på den computer problemet er på, derfor kan jeg ikke bruge Windows Update.

Det jeg sagde med Windows XP, var at jeg har overvejet at købe det, og håbe på at problemet ikke også er der.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 07-12-01 12:55

Du skriver, at du eventuelt vil installere Windows XP, så vil jeg lige gøre dig opmærksom på, at Windows XP kræver betydeligt mere af din PC.

Så du bør først få Windows ME til at virke tilfredsstillende eller være helt sikker på at din PC opfylder minimumskravene vedrørende Windows XP, før du køber denne.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : briani

Dato : 07-12-01 12:55

Til jeppeft
Jeg kan godt se at hvis du ikke er på nettet kan det være svært at bruge windows update-men det er desværre nødvendig at være på nettet for at opdaterer sin windows version,da man jo mange gange i et nyt styresystem finder fejl,og dem kan man man så gå ind og hente på nettet,så ens system kommer til at kører fejlfri.
Så jeg vil nok mene at det formodet svar som jeg gav og som du afviste,er det rigtige svar på det du startede med at spørge om
Jeg kan sige at jeg køre windows me uden proplemer og er glad for den
Til windows XP vil jeg sige den har da fået meget ros med på vejen-men også i den finder de fejl
som hele tiden bliver fundet og lagt ind på windows update
MVH Brian

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 07-12-01 13:33

Til Briani og Jeppeft m.fl.!

Sludder m.h.t. nødsaget til at være på nettet. Jeg har selv flere PC, der kører udmærket uden at have hentet opdateringer via nettet. De første frigivne styresystemsversioner opfylder i de fleste tilfælde ens behov.

De fleste PC'er kører heldigvis udmærket uden opdateringer. Opdateringer er i de fleste tilfældige nødvendige p.g.a. installation af krævende spil, antivirusprogrammer, installation af uautoriserede programmer og fordi man netop er på Internettet.

Vær desuden opmærksom på, at når man henter opdateringer, at man altid først skal læse vejledningen og de råd der bliver givet. Jeg har flere gange været ude for, at mine vanskeligheder først er begyndt efter at have installeret opdateringer.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : briani

Dato : 07-12-01 13:46

Til Bjarne H
Selfølgelig vil jeg give dig ret,er man ikke på nettet så fungerer styresystemet i de fleste tilfælder godt nok-
Men i Jeppeft spørgsmål om nedlukningsproplemer i me-tror jeg det kan skyldes det her
Windows-cachepakken til IDE-harddiske indeholder en løsning til computere, der kører Windows Millennium sammen med IDE-harddiske (Integrated Drive Electronics), store cachelagre og moderne processorer. IDE-harddiske gemmer store mængder i en hardwarecache (midlertidig hukommelse) og skriver dataene til harddisken senere. Disse computere kan miste data under nedlukningsprocessen, da den tid, det tager for hurtige processorer at lukke, er så kort, at harddisken måske lukker, før dataene i cachelageret er gemt på harddisken. Denne opdatering introducerer en forsinkelse på to sekunder i nedlukningsprocessen, så harddiskens cachelager får mulighed for at skrive dataene til harddisken. Hent opdateringen nu for at forsinke nedlukningen lidt og forhindre tab af data.
Og så er det jeg mener-man er nødt til at værer på nettet for at hente netop denne opdatering.
så det der med sludder-vil jeg ikke give dig ret i
MVH Brian

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 07-12-01 13:55

Til Briani!

Sludder! Hvordan kan du vide hvilken PC, der er tale om og at den har en stor harddisk.

Jeg kører selv bl.a. Windows ME med 2x30 GB harddsike og Fasttrack controller. Jeg har været ude for det du er inde på; men her tror jeg der er tale om en lidt ældre PC, siden han ikke har Internetadgang.

Lad nu være med at brugre mere tid og kræfter på dette spørgsmål, før Jeppeft har tilkendegivet hvilken PC der er tale om.

Mvh
Bjarne

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 50 point
Dato : 07-12-01 14:19

Til Bjarne
Du bliver da ved med det der sludder
Jeg prøver bare at indkredse løsninger på proplemet,jeg skriver det kan være på grund af stor harddisk,men ikke at det er det-hvis du kikker øverst oppe under mit formodet svar vil du se jeg foreslår flere ting som måske kan løse proplemet.
Jeg har da lov at mene og skrive hvad jeg tror løsningen kan være,og til det behøves jeg ikke at få en melding fra dig om at det er noget SLUDDER
Du skriver det kan være tale om en ældre PC-sikke noget (sludder kan jeg jo skrive)den kan da ikke være så gammel når han kan instalerer windows me i den.
Men du har ret vi to skal ikke sidde her og give stikpiller til hinanden,lad os vente og høre en tilbagemelding fra Jeppeft
MVH og en forsat god dag Brian

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 07-12-01 16:38

Hov-hov i to Kamphaner
I mener jo faktisk det samme. Men Bjarne_H,- dit formodede svar er jo en gengivelse -mere eller mindre- af det briani skrev i første omgang,-men som ikke blev accepteret. Så min vurdering af dette spørgsmål er, at hvis der skal være retfærdighed i denne sag, så burde "jeppeft" afvise dit svar og give briani point.
Hvis ikke,-så burde " jeppeft" lukke dette spørgsmål og trække sine point tilbage.

Mvh
Parkenss

Godkendelse af svar
Fra : jeppeft

Dato : 10-12-01 10:23

Jeg har, som Parkenss foreslog, givet pointene til Briani.

Jeg kan lige fortælle lidt om computeren så I måske bedere kan blive enige.
466 Mhz Celeron processor
224 Mb ram
1 stk. 10 Gb harddisk plus en 40 Gb harddisk
Riva TNT 2 Ultra 32 Mb grafikkort

Jeg håber dette er nok, ellers kan I bare spørge efter flere oplysninger.
Det skal lige siges at dette problem med at computeren ikke gider at slukke er det eneste problem jeg har haft med ME, så det kan godt være at det er nogle filer der ikke blev installeret ordenligt, så det kan være jeg bliver nød til at geninstallere ME eller installere XP.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 10-12-01 10:44

Hej igen jeppeft
Jeg vil i første omgang prøve at geninstalerer windows me for at se om det ville hjælpe på dit Proplem
Det næste jeg ville gøre hvis proplemet stadig er der
Da du jo ikke selv er på internettet,kan du så ikke over fra din vens computer
gå på nettet og hente den sidste nye graffikorts driver,og den sidste nye directx,og så brænde disse to driver ned på en cd-hvis alså din ven har en brænder.Men prøv først at geninstalerer din windows me
Så kan du lige vende tilbage og give en melding om hvordan det gik
MVH Brian

Kommentar
Fra : jeppeft

Dato : 10-12-01 19:51

Jeg vil lige se om jeg får tid i juleferien til at få gjort det.
Men ellers tak til alle der prøvede på at hjælpe mig med mit problem.