/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Program til 3D tekst
Fra : CLAN
Vist : 344 gange
150 point
Dato : 13-06-03 13:44

Hejsa
Jeg søger et LILLE program, helst shareware, som kan lave 3D tekst til hjemmesider. Med 3D tekst menes den skyggeformede tekst som bla. kan ses i navnet kandu?dk og Google. Hvis man som på Google, kan jonglere med farverne, er dette at foretrække.
Vedhæft også link til programmet.
Hygge...
Søren

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 160 point
Dato : 13-06-03 14:15

Jeg bruger http://www.xara.com/products/xara3d/
Det koster 200,- kr en gang for alle og det er alle penge værd. Det kan det hele. Men der er selvfølgelig ikke alle som vil ofre 200,- kr. Jeg kan varmt anbefale det. Det med den skyggefulde tekst er slet ingen problem. Du kan få lagt skygge på i alle mulige varianter og det er meget nemt.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-06-03 14:18
Kommentar
Fra : als

Dato : 13-06-03 14:18

glemte lige at hvis du går ind under download så kan du prøve det online. Se lidt nede af siden til venstre.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-06-03 14:29

200 vingummibamser er acceptabelt. Jeg tester det lige....

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-06-03 14:50

jeg bruger ( brugte ) engang Xara meeeen det er lidt for Starwars-sciencefiction til mig .... hvis du snakker om effekter som på Kandu her til et eksempel - ja dem laver jeg i Photo Shop / Photo Shop Elements og i Paint Shop Pro 7 ( som kan hentes i en trial version på www.jasc.com ) tror endda 8`eren ER kommet.

Xara kan mange ting - hvis man er til roterende, glimtende, fisen-rundt ting med blanke overflader, men er det virkelig BARE en skygge effekt du mangler er de førnævnte programmer langt bedre.

De programmer kræver naturligvis at man ved lidt om at arbejde med lag.

Karina

Man har et standpunkt til man tager et nyt.

- men holder nu stadig på at det at lægge skygge på en tekst er nemmest i PhotoShop.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-06-03 14:51

Har lige prøvet den nye Xara - og det er stadig ikke mig - men synes da du skal afprøve det... måske det er DET du søger efter.....

God fornøjelse.....

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 13-06-03 14:56

Hej Søren,

som Als skriver er Xara3d et godt program, men som manse skriver er Webattack også et godt sted at finde programmer... både gratis og shareware... bl.a. ka' du se et par gratis programmer til formålet i dette spørgsmål fra deres gratis sektion... "3D programmer"... -->
http://www.kandu.dk/dk/spg/11055

og i deres shareware sektion... "3D Graphics Tools "... -->
http://www.webattack.com/Shareware/gmm/sw3d.shtml

ellers er Maya også et ret godt program... selvom det er nok lidt dyrt hvis man kun vil bruge det til at lave 3d tekst med...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-06-03 14:57

Søren - er du ved at lave ny side da ???

Kommentar
Fra : als

Dato : 13-06-03 15:02

Karina. Det er da rigtig at man kan lave fis, fjant og glimmer med Xara, men man kan også lave det seriøse. Det har jeg i hvert fald gjort i flere tilfælde og nogle gange har andre endda ment det var lidt kedeligt.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-06-03 15:09

Hejsa
Er lige tilbage efter at ha' set Xara's demofilm (skvattede ned af stolen to gange og er stadig rundtosset)
Det er nok lige lidt mere end det jeg kigger efter, men på den anden side, så kan det jo også det, jeg er på udkig efter. Jeg må lige tygge mig igennem de andre forslag, før jeg bestemmer mig.

--> Karina:
Næhhh ikke nogen ny side, men påtænker at gøre noget ved min egen. Den er efterhånden lige som en mekanikerbil... temmeligt rodet, men virker. Det er mere blevet til at hjælpe alle andre, end at få gjort noget ved ens eget. Når jeg så går i gang med min egen, så skal den også ha' hele armen... hvis jeg ikke bliver distraheret igen *GGG *

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-06-03 15:10

Hej als - ja du har garanteret ret - jeg kryber til korset og indrømmer : har højest brugt 10 min. på det ( og sidder lige nu ) og surfer på xara's hjemmeside og kan da godt se at de ting de "skilter" med der kan laves osse falder i min smag .....

jeg har så bare være kammet over og synes resultatet blev for poppet.

Tror jeg vil hellige mig det program lidt tid og så vende tilbage om hvorvidt min mening er ændret ...

Godt jeg skrev længere oppe at "man har et standpunkt til man tager et nyt"

Glæder mig til om nogen evt. har en side at henvise til hvor man kan se resultaterne af Xara.

Karina

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-06-03 15:30

Nå, da-da... nu kommer det svære - at uddele points, men hwa' pokker, det er jo sommer, så jeg gør lige følgende:
1. Als får den her streng. Xara tiltaler mig på en eller anden måde (dog ikke det "flyvske" i programmet).
2. Manse9933 for link til en masse brugbart.
3. Karina for at gøre mig opmærksom på "de andre" muligheder.
4. Strarup for at henvise til FontMagic.
2-4 uddeling kommer om lidt med 100 til jer hver, så hold udkig efter jeres navn. Irriterende man endnu ikke kan dele på Kandu, så var det jo bare at hæve points og så uddele.
Kan I alle ha' en rigtig god weekend
Søren

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 13-06-03 15:32

Tak for svaret als.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-06-03 16:05

Knock, knock... ka' I så hente jeres points, jeg er stadigvæk i sommerhumør
Mangler Karina & Strarup på listen "Seneste 25"
Go'weekend
Søren

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-06-03 16:10

ææhhhmmm - jeg svarede IKKE for at få point - vil hellere have en is !!!
jeg svarede for at hjælpe dig og jeg mener ikke det er nødvendigt at vise sin taknemlighed via point - jeg ved jo du er glad for alle brugbare svar.

synes ikke man skal have dårlig samvittighed over at vælge det bedste svar

Karina

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-06-03 16:15

Søde Karina... ta' nu de points og gør mig glad
Du skal nok få en is, når du engang kommer forbi Grenaa, jeg er selv isonoman
Fandt dig og Christina nogen sinde ud af, om I skulle med en tur forbi Dyrenes Gård + lave en lille fest ud af det. Overnatning og andre detaljer kan vi jo altid finde ud af - ta' endelig din bedre halvdel med.
Søren

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-06-03 16:29

Min bedre halvdel .... han er en blød lille skid hvad angår dyr .... det ville lige være noget for ham *GG

- så måske en af dagene her i vores ferie går forbi "Dyrenes gård" .....

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-06-03 16:33

Forresten Søren hvad med din egen side - den har jeg da aldrig set - ...... eller er den hemmelignemlig ??

Karina

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-06-03 16:34

Så ligner han nok mig lidt - selv om jeg ikke vil være ved det
I skal være velkommen...
Søren

Kommentar
Fra : als

Dato : 13-06-03 17:14

Tak for points Søren. Håber du får glæde af programmet. Jeg synes det har i hvert fald én kæmpe fordel. Når man har brugt det nogle gange så er det meget nemt at bruge. Jeg har selv brugt det igennem flere år. Ha' en rigtig god weekend allesammen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-06-03 19:38

Karina - jeg tror nok det er denne site:
http://www.dyrenesgaard.dk/
Eyvind.