/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Hvilket loft skal jeg vælge!
Fra : Rustica.dk
Vist : 391 gange
100 point
Dato : 17-03-14 07:19

Hej Kanduer.

Jeg har et spørgsmål til hvilket loft jeg skal vælge.

Jeg er ved at sætte 1 sal (Skrå vægge) i stand, og har gips på væggene, og havde regnet med at loftet også skulle have gips.
Men jeg er kommet til at tænke på om det vil give alt for meget rumklang.

Rummet er ca. 12 x 6 meter.

Grunden jeg ville vælge Gips er at det er rigtig billigt.
Men jeg vil self. gerne have en rum som er godt og brugbart.

Hvilke alternativer er der, som ikke er meget dyre??
(Jeg syntes heller ikke at Troltex er særligt pænt)

På forhånd tak.
R

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 17-03-14 08:51

Sæt gips op. Det er langt det pæneste over tid, og omkring lyden, så gør gardiner og tæpper meget. Møblerne vil også gøre sit.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 17-03-14 09:14

Okay.. fedt.. det er både pænt, og rigtig billigt

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 17-03-14 09:39

Et tæppe på gulvet dæmper også rumklangen.
Lidt væv på væggene vil tage lidt af det glatte look.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 17-03-14 09:53

Ahh ja... Vægge skal have savsmuldtapet, så det bliver "kun" loft der er helt bar (Hvis maling)

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 17-03-14 11:25

Du kan opsætte lyddæmpende gips i felter eller friser. Der findes forskellige typer til formålet, alt efter den ønsket virkning eller design.

Husk når du kommer til malearbejdet at der ikke må komme maling/spartling ind i hullerne ellers ødelægges den dæmpende effekt.

Men jeg vil forslå at du tog ned i dit lokale byggemarkede og snakkede med dem og viste en tegning af rummet du har tænkt at ombygge.... Du kan tag disse billeder med af forskellige lyddæmpende gips, samt til inspiration.

http://knauf.com.br/danoline/004.jpg
Sådanne kan et loft se ud
http://www.bolius.dk/fileadmin/pages/Flere_vil_have_lydregulerende_lofter/flere-vil-have-lydregulerende-lofter.jpg
http://1.bp.blogspot.com/-3X7FZT9R9ws/UDviXoLFu-I/AAAAAAAABAE/WAepiofG624/s1600/akustik-loft.jpg

McBobo

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 18-03-14 07:00

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind