/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Kan ikke se min usb harddisk
Fra : Qualiman
Vist : 521 gange
200 point
Dato : 14-03-14 14:22

Jeg har enkelte gange fået en besked om at den bærbare ikke kunne genkende usb-enheden men som regel skriver den intet og alle mine krumspring for at vise harddisken er uden resultat
Hvordan gør jeg ???

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 14-03-14 14:47

Prøv at genstarte den med usben i

Kommentar
Fra : peque

Dato : 14-03-14 15:05

Tjek evt om den hedder det samme eller slet iukke har fået et drev bogstav

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 14-03-14 16:09

- ja, den må endelig ikke hedde det samme som hunden! Læs dog jeres indlæg inden I sender... God weekend

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-03-14 17:18

USB bruges sådan:

Start computer
Vent til den er "rullet" helt ind
Set USB drev / pen / memorystick / harddisk / mus / brænder - ind (og tænd hvis den har strømforsyning)
De fleste vil nu installere sig selv

Efter nedlukning kan USB tages fra - eller ved at klikke på den grønne pil nede ved uret.

USB grej kan blive siddende efter nedlukning ......... men ikke tilsluttes før opstart af computer.

I de fleste tabletter skal USB grej frakobles i indstillinger før de tages fra.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-03-14 21:54

Hvis du kan se den i Komputeradministration så prøv at skift drevbogstav - under rediger.
http://www.gratisimage.dk/image-B8B2_53236C37.jpg

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 14-03-14 22:53

Jeg kan ikke se den

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-03-14 02:32
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-03-14 03:54

Det kan også være noget så simpelt som kablet, der er defekt - prøv også at opdater dine usb indgange
Nu ved jeg ikke hvordan din pc virker, men på min kan man trykke på F12 under opstart, og få vist samtlige ting der har noget med opstart at gøre, og kan din Bios se disken, så er der noget galt.
Du kan også prøve dette program, det kan søge efter ny hardware.
http://mt-naka.com/hotswap/index_enu.htm
http://www.gratisimage.dk/image-F07D_5323C0A1.jpg

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 16-03-14 10:36

En USB enhed kan altid tilsluttes medens pc'en kører, men...

Hvis du bare har 'flået' din USB harddisk/stick ud medens pc'en kørte ?
..UDEN først at vælge: 'Sikker fjernelse af hardware', så må du nok se i øjnene at enheden er kaput. Hvis operativsystemet var igang med at skrive data til disken da du fjernede den? Så er det den sikre død for diske/sticks tilsluttet via USB. Du vil ikke engang kunne omformatere den.

Det har jeg selv måtte lære på 'den hårde' måde

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : alka

Dato : 16-03-14 10:51
Godkendelse af svar
Fra : Qualiman

Dato : 23-03-14 18:22

Tak for svaret molokyle.

Ja det er jo desværre sådan jeg har gjort mange gange uden der har sket noget ved det
Men jeg må erkende at de andre svar ikke gav en løsning

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-03-14 07:15

Qualiman -> Ja, man kan være 'heldig' at det går godt, men går det galt?
..så går det RIGTIGT galt
</MOLOKYLE>