/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Fra Minidisk til PC
Fra : CLAN
Vist : 444 gange
179 point
Dato : 13-06-03 12:35

Hejsa derude
* Hvilke free- eller shareware program er bedst til at capture musik fra Minidisk over til PC?
* Hvordan overspiller du / I fra Minidisk til PC (har konverteringsprogram fra WAV til MP3), men hvis der findes et program, som kan capture direkte til MP3 og CDA er dette at foretrække.
Fortæl, fortæl...
Hygge...
Søren

Accepteret svar
Fra : ostemanden

Modtaget 189 point
Dato : 13-06-03 12:46

Hej CLAN/Søren!

Først og fremmest skal du have et kabel der forbinder din "Line Out" på minidisken med "Line In" på computeren. Bruger du dog USB til at få musik ned på minidisken, kan du vist også bruge den til at få musikken fra minidisken igen...

Men ellers så brug et program som Cool Edit Pro (Søg efter det på www.download.com), og vælg "optag" i programet og tryk play på minidisken, og så skulle den være der...

Men husk at sørge for at programmet optager via Line In stikket

Håber det kunne bruges!

MVH Ostemanden

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-06-03 13:16

Hej Ostemanden

Tak for dit svar. Det bekræftiger mine formodninger om "how to do".
Jeg har et Soundblaster Live Pro, hvis du kan huske farvekoderne på stikkene, så slipper jeg for at erkende at mine øjne ikke er gode nok mere

BLÅ = Line In (?)
RØD =
GRØN = Line Out
SORT =

Inden installering af Cool Edit Pro (som kun er gratis i Trial Version på 14 dage), ved du så om det er en fuld funktionerende version, eller om den kun kan 2 min. af hver melodi??

Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-06-03 13:59

Lader lige spørgsmålet stå åben lidt, ku' jo være der kom lidt mere "software" og svar på farvekoden

Kommentar
Fra : OttoKazz

Dato : 13-06-03 14:18

Hey...

BLÅ stik er Line In

RØD er mikrofon, Grøn er, som du selv skriver, Line Out og SORT er til externe højtalere.

www.syntrillium.com/cep/ - dem som laver Cool Edit Pro. Står der at versionen er begrænset. De skriver dog ikke hvad der er begrænset. Da jeg installerede (det er godt 3-4 år siden) virkede det fuldt ud i 14 dage...men det er jo kommet flere versioner siden..så....!!

/oK

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 13-06-03 15:42

Tak for svaret ostemanden og fortsat god weekend
Søren