/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
udskiftning af invendig dørbeklædning.
Fra : cccf
Vist : 1537 gange
100 point
Dato : 11-03-14 11:24

Skoda Octavia 2L 2002.
Jeg skal have udskiftet den invendige dørbeklædning på min højre fordør, jeg har fået den nye,
men kan ikke finde ud af hvordan man får den gamle af døren, er der ikke et sted på nettet hvor jeg kan gå ind og se tegningerne.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 11-03-14 13:30

Tilsyneladende ikke... Du har vel kigget efter?

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 11-03-14 15:36

Har snakket med:
http://www.birgersbilligebilboeger.dk/
på tlf.58 86 94 08

Jeg har ingen økonomisk interesse i firmaet, men er selv kunde. Han har haynes manualer og forslag til andre gør det selv håndbøger til din bil.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 11-03-14 18:55

Du skal som det første fjerne greb, håndtag etc. der enten er skruet eller clipset fast. Mange gange sætter fabrikanterne små plastdæksler over skruer, så de skal selvsagt vippes ud med en nål e.l. før du kan komme til skruerne.
Hvis greb / håndtag er clipsede på vil du sikkert skulle bruge en speciel tang til formålet, men mange gange kan en tynd skruetrækker, en stump metalplade e.l. gøre tricket.
Hvis der sidder kontakter til rudehejs og lignende skal de demonteres med forsigtighed.
Tag billeder med din mobiltelefon undervejs. Så kan du altid se hvordan det forskellige sad inden adskillelse.
Selve dørbeklædningen sidder sikkert også med små skruer, eller plastikclips under beklædningen. Sidstnævnte kan vippes ud med en stor skruetrækker med forsigtighed! Hvis de bliver beskadiget - hvad de nemt gør - så skift dem med det samme. Eller er der clips i den ny beklædning ?
Den burde kunne give dig et fingerpeg om hvad og hvor de sidder.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-03-14 12:45

Også en mulighed her:
http://www.kosters.dk/Catalogue
(Dansk/engelsk sprog). Køsters motor boghandel,Randers. Dem har jeg handlet med,flere gange.

Men ellers udmærket instruktion fra Cortina01. Jeg har flere gange afmonteret dørbeklædning,på mine gamle Opel`er. Der var dog ikke meget elektronik,til at genere. Højest højtalere.

M.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 14-03-14 14:30

det er ikke så svært.

I bunden af beklædningen sider en lille torx skrue.
så skal du skille det inderste dørhåndtag ad, på siden af håndtaget er der samling hele vejen rundt, der bruger du en fin lille flad skruetræker og vipper toppen af, og den kan godt side fast. bagved sider 2 skruer ud med dem, og så er resten clipset fast, brug en spartel og vip forsigtigt siden fri og pas nu på. der sider låse forbindelser og ledninger på bagsiden

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 12-04-14 21:59

de fleste dørbeklædninger er sat på med klips som skal vippes ud af et hul hvori de er anbragt så kan der være nogle ting som håndtag og des lige som skulle være nem at se monteringen af siger jeg uden at kende den model