/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
KanDU? jeg kan ikke!
Fra : zomp
Vist : 352 gange
500 point
Dato : 13-06-03 12:17

Hvorfor fanden er denne her side så LANGSOM???

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 13-06-03 12:19

Hejsa
Jeg har ikke nogen problemer.....

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-06-03 12:21

det er da vist ret nemt at forstå .... serveren hvorpå dette forum ligger kan ikke følge med ....
det er blevet ændret een gang for et halvt års tid siden - der var det endnu værre end nu ( og mener virkelig VÆRRE ) - og måske med tiden - som der kommer flere og flere tråde - ender det på den måde igen.

Det er der nok ikke så meget at gøre ved ..... take it or leave it !!
Desuden synes jeg dit spørgsmål burde rettes til KANDU selv .... da der ikke er nogen herinde der kender til opsætningen af denne side ....

Så skriv til dem og bed dem slette de 500 point ( føre dem tilbage til dig selv ) for det er da bøvet at smide så mange point efter et spørgsmål du ikke retter til de rigtige.

Karina

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 13-06-03 12:25

det er kun 500 points fordi det af en eller anden grund er max! PRØVER bare at få dem til at købe en større server eller forbindelse! de læser jo stort set alle tråde selv, og har skrevet til @service, men de gider ikke svare! eller også har de ikke tid! (LOL)

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 13-06-03 12:27

Hej.

Jeg ved ikke hvorfor siden er så langsom, men jeg har også tit problemer med, at den står og hakker helt vildt. Til tider kan jeg slet ikke åbne siderne her på kandu. Men som man siger: "Vi må da håbe, at det bliver bedre i morgen"...

Hilsen fra Ruder4

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 13-06-03 12:28

Jeg kunne nok også skrive en smøre, men det vil nok kun blive at citat af "Fnollerpige"'s kommentar, så jeg holder mig væk.

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 13-06-03 12:33

når admin kommer og skriver: "vi har desværre ikke råd til en ny flot linux server, og vi beklager den langsomme forbindelse!" får han det accepteret som svar

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 13-06-03 12:51

jamen det vil han sikkert glæde sig over

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 13-06-03 12:59

Jamen-Jamen, Tak det dog roligt ! Vi når det nok alt sammen. og i øvrigt synes jeg det er prisværdigt der er nogen der gider at bruge tid og penge på at opretholde systemet

Søren Roskilde

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 13-06-03 13:04

hmm! :@ er jeg virkelig den eneste der er irriteret over det?

Kommentar
Fra : dittekvist

Dato : 13-06-03 13:11

Nej, det er du ikke. Synes også det er for dårligt!!

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 13-06-03 13:15

Det kunne jo også skyldes jeres egen forbindelse

Søren Roskilde

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 13-06-03 13:17

haha, ja, men det gør det ikke!

mvh Zomp - 12 Mbit

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 13-06-03 13:21

Jaeee. Det må man sige er en sjat af en anseelig størrelse

S ren Roskilde

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-06-03 13:34

12 Mbit .... ja det er jo så ikke grunden.
Jeg kan kun igenigen sige at de har foretaget ændringer før, måske de gør det igen - når det har generet tilpas mange mennesker i tilpas lang tid - jeg synes stadig du skal kontakte dem ( er det ikke det der hedder "at gå til hovedet i stedet for til r*ven"

Du skal IKKE satse på de læser denne tråd - de har mange gange netop sagt de ikke læser alt.

Så send dem en mail og HVIS de svarer smid svaret her - for det kunne være interessant!!

Karina

Må jeg lige tillade mig at sige at jeg går på SOMMERFERIE idag .... det er jeg NØDT til liiige at prale med!!!!

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 13-06-03 13:41

Fnollerpigen På sommerferie ÆÆÆÆÆÆÆÆÆVVVVVVVVVVV Det lyder ulækkert.

Hvis du er i bekneb for lidt hjælp, så vil jeg bare lige sige at jeg er hammer go´til at bære kufferter

Go´Ferie

SRoskilde

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 13-06-03 13:54

ad sommerferie! nej LÆSEferie, det holder!!!

skal nok poste svar, når de får nosset sig sammen til at svare!

MVH Zomp

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-06-03 13:59

Takker ibasa - men jeg skal ingen steder - skal ordne have, flyde rundt i andedammen, slappe af, have unger på feriebesøg .... og ellers bare nyde det i fulde drag.

Så ang. at bære kufferter - kan vi ændre det til en gang hæk-klipning

___________________________________________________________________

Yes Zomp lad os høre nærmere om det ....og nyd din læseferie !!

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 13-06-03 14:07

Fnollerpige

NNNNNNNNNNNIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIXXXXXXXXXXXXXXXXXX Sorry

Zomp Husk at LÆSEferie er hårdt arbejde, Og " Arbejde Adler"

SørenRoskilde

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-06-03 14:19

Langsom server, langsom PC, dårlig forbindelse, ferie osv. osv.
Jamen dog... lad os dog glædes over skidtet er on-line i stedet for off-line (hvilket jo er sket en hel del tidligere).
Mere avler mere. Jeg kan også sidde og trippe over "langsomheden" på min 700MHz bærbare i forhold til min stationære. Det er et kapløb som man ikke kan følge med, ikke med mindre man da ønsker at ens økonomi skal bringes helt i knæ. Det er sikkert også samme problem Kandu sidder og slås med. De ønsker helt sikkert også det hurtigste af hurtigst, men de har fravalgt en kommerciel hjemmeside med 100.000 bannere, pop-up og andet irriterende skrammel. DET er jeg glad for, for hvis der er noget der kan få mig til at forlade en hjemmeside, så er det alle de forb****** reklamer og andet skrammel man bliver bombarderet med. Derfor har Kandu min fulde accept for ikke at ha' råd til en superduperdingdong server som spytter svartider ud hurtigere end kaniner kan få orgasme.
Det var bare lige det
Hygge og go' weekend
Søren

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-06-03 14:27

Enig med Clan - det er faktisk smadder godt skrevet !!

- men lige en ting - jeg har egentlig aldrig tænkt over om kaniner får orgasme !!!

Karina

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-06-03 14:31

Fnolle... sving lige forbi http://www.kandu.dk/dk/spg/17057 'det ved jeg du ved noget om

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-06-03 14:54

Hej Karina
Ja jeg ved det heller ikke... det med kaninerne, men hannen går da nogle gange ud som et lys, så noget må der jo ske

Hvis man gennemlæser denne "streng", så er det faktisk DIG, der giver svaret på dette spørgsmål. Jeg kom bare med et lille "øf"... jeg har jo svært ved ikke at blande mig
Søren

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-06-03 14:57

Jeg kommenterede blot - spørgeren har jo osse bestemt sig for at Kandu skal læse det her - så indtil det sker ( som om !! ) havde det såmænd slet ikke været nødvendigt at svare *G...æææhhh ikk`?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-06-03 15:51

Jammmmmmmmen, så er det jo netop nu vi skal gi' Kandu et skulderklap over ikke at lukke alle de pop-up's, reklamebannere og andet skrammel ind på deres side. Samtidigt også vise forståelse for, at de ikke har råd til at indkøbe det sidste nye skrig på serverstammen. Hvis de som du også skriver... kommer til at se/læse denne streng.
Go' weekend til jer allezusammen
Søren

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-06-03 16:12

Yes Way to go kandu ..... enig med Søren

og god sommer(ferie) *hehe*-weekend allesammen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-06-03 16:56

Min 450mhz på 256/128 er da rimelig hurtig - en gang i mellem.
Emesen.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-06-03 18:27

Jamen det er jo forholdsvis let at komme over, altså den langsomme server. Kandu opretter da bare brugerbetaling, så kan dem der ønsker en hurtig linje for +/- 500 om året bare drøne derud af, og os andre (ikke betalende) nøjes med en almindelig neddroslet linje - jeg tror nu det strider RET så kraftigt imod Kandu's principper.

De ka'ku jo også lave en frivillig indbetalings konto, hvis økonomien "skranter" lidt. Personligt ville jeg da godt betale en eller anden sum, for den hygge og fornøjelse, jeg har ved at være deltager på Kandu.

Til dem som syntes det er for langsomt: Det er da fint nok at ha' den indstilling, men er det ikke lige hen a'la at forlange 1.000.000,- i årsindkomst uden at yde noget?

Jeg syntes Kandu gør det godt, det koster dig/jer jo ikke en krone. Det er faktisk ret så godt gået, at de laver denne side, og så oven i købet uddeler en præmie til folk hver måned.

Og nu skal jeg nok holde inde med skytset... det var bare lige et par idéer, som dukkede op i min slatne hjernekasse

Søren

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 13-06-03 18:44

Hej til alle indlæggere.

Det der laves her og andre steder i KANDU er super, så lad os være tilfredse med det vi har. Det kan lade sig gøre at presse så hårdt for at få et synspunkt eller en idé igennem, at de mennesker der har med det at gøre siger, at nu er det squ for meget. Vi lukker l*****. Det ville jeg personligt være meget ked af Hvis en og anden er utilfreds eller ked af at bruge systemet, så drop det dog. Livet er for kort til at sidde eller gå og være sur over noget som jeg/vi selv har fuld kontrol over.

Det var bare det jeg ville sige og gó weekend til jer alle

Sren Roskilde

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 14-06-03 11:11

jeg er ikke utilfreds, jo måske lidt, men det er ikke nok til at jeg ikke vil bruge systemes fremover! det ER en fed side, og der er en masse brugere der er på nat og dag, for at svare på det de nu kan, og løse div. problemer!

nogen der har prøvet www.google.com ? den er da rimelig hurtig

og hvor er banner reklamerne?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-06-03 11:57

Hej zomp
Google er som aviserne, der er mange reklamer - dog ikke som pop-up's og de der skrækkelige streamere som forvirre mere end de reklamere. Jeg vil gi' dig ret i, at den måde Google reklamere på er acceptabel... i min verden!
Kandu har dog valgt at lave en IKKE kommerciel side, og hatten af for det. Det respektere jeg dem dybt og inderligt for, der er nemlig ingen andre i "kontrol" end Kandu selv, ej heller andre som de behøves at være "afhængige" af.
Hvis Kandu lavede brugerbetaling, så ødelagde de deres egen ideologi og opbygningsfundament. Brugerbetaling ville være deres downfall.
Hvis de som jeg skrev tidligere, lavede en "donerings-konto", ja så var de stadigvæk frit stillet. Hvor mange som så ville være villig til at donere 50, 100, 500 eller mere ville være hen i det uvisse, og sikkert også imod deres principper.
Årsagen til jeg skrev omkring dette, var at det måske kunne få "tænkeren" i gang hos dem, som brokkede sig over en gratis service - inkl. dig *GG * Jeg tror nu mere du fokuserede på hastigheden og i farten glemte alt det andet.
Hånden på hjertet, så kan jeg da også sidde og stampe i gulvet, hvis det går for langsomt... eller slet ikke virker, men så er det jeg siger til mig selv: Nå ja... det er jo en gratis service, og hvor pokker skal de få pengene fra til at indkøbe det sidste nye? Det bliver sikkert bedre i morgen, eller når der er penge i kassen til at indkøbe eller leje bedre udstyr.
I vores efterhånden ret så forjagede hverdag, så glemmer vi tit og ofte at stoppe op, og tænke lidt dybere over tingene. Det gælder ikke kun på Kandu...
Hvis du lukker øjnene og tillader dig selv at fordybe dig lidt i min tankegang, så vil du sikkert forstå, hvor jeg vil hen med alt det her.
Nå nok om alt det, nu er det tid til jeg fordyber mig lidt i dagens gøremål, og glemmer alt om Kandu... på engelsk getting a real life, og så på et senere tidspunkt fordybe mig i Kandus mysterier, og alle de dejlige mennesker som findes herinde... både på godt og ondt.

Go' weekend / søndag til jer alle
Søren

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 14-06-03 13:38

Der kan I se.
Ved lidt eftertanke falder der ro over gemytterne, og hånden på hjertet: Vi har det da godt allesammen. Det er godt nok min påstand, men når alle I mennesker har tid, mod, overblik og overskud til at deltage i siderne her, må det være fordi I har en så god og kontrollerbar dagligdag som I har ønsket jer. Jeg har ikke fulgt rigtig med her på det sidste, så mine indlæg er lidt spredte og måske også uden sammenhæng. Det beder jeg, jer bære over med.

Sren Roskilde

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 15-06-03 22:09

Hej zomp

Er denne her streng færdig???????

Sren Roskilde

Accepteret svar
Fra : Fnollerpige

Modtaget 500 point
Dato : 15-06-03 23:16

Zomp skrev "når admin kommer og skriver: "vi har desværre ikke råd til en ny flot linux server, og vi beklager den langsomme forbindelse!" får han det accepteret som svar"

Så nej den er ikke færdig - kan ikke se admin har været her ( men som sagt - det er heller ikke sikkert de kommer !! )

Karina

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 16-06-03 14:35

hehe! KARINA får points! (kandu.dk har ikke svaret endnu!)

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 16-06-03 14:35

hehe! KARINA får points! (kandu.dk har ikke svaret endnu!)

Godkendelse af svar
Fra : zomp

Dato : 16-06-03 14:38

Tak for svaret Fnollerpige, du er en skat!.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 16-06-03 14:40

Jo tak - det siges ...

Tak for pointene .... osse selvom jeg ikke fortjente dem..... ligger dem oven i de andre, hvem ved - en dag giver de måske et eller andet ....

Fortsat go`dag Zomp

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 16-06-03 14:44

I lige måde!