/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
prøveplade til campingvogn
Fra : hj51r
Vist : 2862 gange
100 point
Dato : 08-03-14 08:22

hej
jeg skal have flyttet en campingvogn uden plader,hvor kan man hurtigt få prøveplader

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 08-03-14 08:33

Log på "Motorregisteret" med NemId og betjen dig selv
Vejledning http://m.skat.dk/skat.pml?oId=1971907&vId=0&lang=DA
/Janus

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 08-03-14 13:14

Du skal bestille dem mindst 2 hverdage (postdage) før datoen du skal bruge dem, for at de ikke er udløbet når du modtager dem.

Prøvepladerne er trykt med fra - til dato hvor de må anvendes.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 08-03-14 13:31

Du skal være obs på, at det ikke er sikkert, at du i dag kan få prøveplader for at flytte en CV. Told har skærpet kravene.
På de gamle attester, skulle man blot krydse af, men på de nye attester, skal du med ord skrive, hvad du skal, og hvis du skriver, at du blot skal have flytte CV'en, kan du få den besked, at du skal indregistrere CV'en og købe nr-pl.

Told er simpelt hen gået helt over gevind med prøveskilte i dag. Prøv at tale med dit autoværksted om, om de vil låne dig en af deres prøvepl. har du ikke den mulighed, så skal du oplyse, at du har solgt vognen - eller at du er blevet køber af en CV og derfor skal have den transporteret væk eller på værksted.

Alternativt, kan du betale en CV-forhandler - mod klækkelig betaling - til at flytte CV'en for dig.

Træls. Før hen vintercamperede vi, så vognen skylle flyttes til en anden CV-plads 20 km væk, men vi holdt med at vintercampere - eller alternativt flytte den uden nr. plade - da vi IKKE kunne få en prøvepl.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 08-03-14 13:34

Jeg fandt lige denne tekst inde på Tolds hj-side:

Afvisning af bestilling

Har du flere gange tidligere fået udleveret prøvemærker, kan vi afvise din bestilling med henvisning til, at du bør få køretøjet indregistreret med almindelige nummerplader.

De kunne se, at vi tidligere to gange årligt brugte prøvenr. via stelnr, så vi ikke kunne få prøve-pl!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-03-14 15:05

Citat
De kunne se, at vi tidligere to gange årligt brugte prøvenr. via stelnr, så vi ikke kunne få prøve-pl!

De er da go_nok blevet skøre..

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 08-03-14 18:44

Du kan jo til at begynde med udfylde ansøgningen og se, om SKAT afviser den. Sker det kan du finde en lokal autotransport i telefonbogen. De er ofte godt kendt med flytning af biler, campingvogne, skurvogne m.m.