/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mappen Foretrukne
Fra : johnw
Vist : 466 gange
100 point
Dato : 13-06-03 08:06

I Start er mappen Foretrukne, og der har jeg en masse undermapper, hvori der er genveje til alt muligt. Disse genveje er pist borte. Men kun i Start. Det mærkelige er at i IE under Foretrukne er alt på plads og iorden. Jeg har Windows 2000 Professionel, og jeg har været ved at rode i reg.databasen, fordi jeg ville fjerne de grimme små pile der var i hjørnerne af genvejene på skrivebordet. Det lykkedes, men er jeg "kommet til" at slette for meget?
Jeg fulgte et svar herindefra om at slette IsShortcut bestemte steder.
på forhånd tak johnw

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 110 point
Dato : 13-06-03 09:34

du skulle nok have tage backup af registreringsdatabasen før du begyndte:
http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/asr2k.htm
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;322755
men prøv at søge på foretrukne og se mappen under meneuen start er ens med ie6 foretrukne
hvis ikke søg kopier den mappe over i mappen i menuen start.
i xp (bruger jeg)ligger den flere steder alt efter hvilken bruger der er logget på(måske vises det kun for den aktuelle bruger)

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 13-06-03 09:35

Du kan have flere billeder på skærmen ad gangen. Du kan åbne eksplore. Derefter Stifinderen, men tilpasset så du kan se begge dele. Du skal selvfølgelig have administrationsrettighederne på din computer, men er du alene om den skulle der ikke være problemer.
Derefter åbner du i stifinder mappen med foretrukne, den skal efter din beskrivelse være tom.
Åbn nu foretrukne i internet eksplore og træk dine favoritsteder ned i mappen i stifinderen.
Lidt kompliceret, men så skulle det være i orden.
Mvh. per0702

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 13-06-03 09:35

Du kan have flere billeder på skærmen ad gangen. Du kan åbne eksplore. Derefter Stifinderen, men tilpasset så du kan se begge dele. Du skal selvfølgelig have administrationsrettighederne på din computer, men er du alene om den skulle der ikke være problemer.
Derefter åbner du i stifinder mappen med foretrukne, den skal efter din beskrivelse være tom.
Åbn nu foretrukne i internet eksplore og træk dine favoritsteder ned i mappen i stifinderen.
Lidt kompliceret, men så skulle det være i orden.
Mvh. per0702

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-06-03 09:42

Højre klik på start egenskaber>tilpas og se om du stadig har et flueben i
vis foretrukne

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-06-03 09:47

eller tilføj gennemse og tilføj mappen foretrukne

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-06-03 09:58

Den ligger>C: >Documents and settings>dit navn>Foretrukne

Kommentar
Fra : johnw

Dato : 13-06-03 13:24

Jeg har nu prøvet det som er foreslået med at kopiere over, men når jeg klikker på Start, kører op på Foretrukne, ud på en af mapperne, så er den stadig tom. Det er de alle, men de vises i Explorer. Hvis jeg tilføjer nye elementer til Foretrukne vises de heller ikke i Start/Foretrukne. Alle mapperne er der, men uden indhold
johnw

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-06-03 13:34

Har du prøvet det jeg foreslog altså Højre klik på start egenskaber>tilpas

tilføj gennemse og tilføj mappen foretrukne?

Kommentar
Fra : johnw

Dato : 13-06-03 13:59

Til Manse9933
Det har jeg også prøvet, uden held. Hvis jeg dobbeltklikker på Foretrukne, åbner et nyt vindue med alle mapper og genveje, men ellers står der bare "tom" ud for hver enkelt mappe

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-06-03 14:06

Mystisk,hved ikke om dette kunne have din interesse
Jeg har f.eks. lavet en mappe i dokumenter hvor jeg har ekspoteret mine foretrukne til og så har jeg i start tilføjet denne explorrer fil til start
menuen,når jeg så klikker på den så åbner IE med en side med alle mine foretrukne,altså lige som en link web side med alle mine links,som jeg så har et meget bedre overblik over,( foretrukne),derfra går jeg så ud til det sted
på nettet som jeg vil hen,vis du er intresseret så vil jeg gerne forklare dig
det(foretrukne forbliver selvfølig også i IE de bliver kun kopieret)

Kommentar
Fra : johnw

Dato : 13-06-03 14:30

Det lyder interessant, så det vil jeg gerne høre nærmere om. Overblik mangler der altid i Foretrukne, det er altid kun de sidst brugte der popper frem

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-06-03 14:43

Åben IE >eksporter /inpoter>næste>eksporter foretrukne emner>foretrukne>ekspoter
til fil eller adresse>gennemse>opret ny mappe>åben>ekspoter

højre klik på start>egenskaber>tilpas>tilføj>gennemse>find mappen>åben>der er dine bokmarks med IE icon>tryk på den og vælg om du vil have dem i start menu
eller i programmer.Lad mig høre om du har ordnet dethvis du har spørsmål
så sp.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-06-03 14:45

du skal op i filer i IE ups

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-06-03 14:53

du kan også sende alle eller forskællige link mapper med e-mail på den måde
ekspoter dem til en mappe og så tilføj dem som fil i en e-mail eller som bagrund i mailen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-06-03 14:56

impoter

Kommentar
Fra : johnw

Dato : 13-06-03 14:57

Det virker fint. Det har ikke løst mit oprindelige problem, men pyt

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-06-03 15:02

når du har åbnet dem kan du altid trykke på minimer,så har du dem altid ved hånden,har du prøvet at køre chkdsk?

Kommentar
Fra : johnw

Dato : 15-06-03 18:10

Ja det har jeg prøvet. Nu tror jeg nok jeg opgiver, jeg har ikke tid til at sidde ved computeren den næste uges tid

Kommentar
Fra : johnw

Dato : 17-06-03 09:30

Så er problemet løst. Junior i huset har genindstalleret Windows oveni det gamle, så nu vises alt som det skal. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre med pointene, hvem skal have dem?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-06-03 09:42

Var det virkelig så simpelt,man kan ikke se skoven for bare træer nogle gange.
Giv pointe til en af de andre,jeg kan ikke købe flæskesvær for dem alligevel.

Manse9933 Godt gået junior

Godkendelse af svar
Fra : johnw

Dato : 17-06-03 09:55

Tak for svaret xou.
jeg accepterer dit svar. og husker at tage backup fremover. Junior skal nok minde mig om det.