/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Teleselskabet "3" er det godt eller skid
Fra : vic200
Vist : 840 gange
100 point
Dato : 20-02-14 16:55

Jeg overvejer at skifte fra Telenor til 3.
På trustpilot er der både negative og positive for begge selskaber.
Nogle har sagt til mig at 3 her en dårlig her i Danmark.
ER der nogle "KANDUER" der evt. har dårlige erfaringer med 3, dårlig dækning m.m.?
De skulle være billigere end Telenor og jeg kan hos 3 få mit gamle fastnummer med over på et sim kort. Det er ikke alle selskaber der yder denne service.

vis200

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 20-02-14 17:00

Prøv med Oister. Dem har jeg rigtig god erfaring med.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 110 point
Dato : 20-02-14 17:30

Der findes tre telenetværker, hvor discount operatører lejer sig ind på.
TDC og Telenor er de netværker som har den største udbredelse i landet; hvilket man skal have for øje, når man vil have den frie bevægelighed,
"3" har den dårligste udbredelse, som kun dækker steder hvor de kan score kassen. Kommer du uden for de større byer, er dækningen ringe. - Oister bruger "3".
Telia har mastesamarbejde med Telenor.
De tre frekvensområder der benyttes er 900, 1800 og 2100 MHz
Den laveste frekvens rækker længst, og rækkeviden falder med den øgede frekvens, så en telefon der klare alle tre, giver den største sikkerhed for forbindelse.

Jeg har afprøvet "3", men havde dårlig dækning til trods for jeg havde en afstand til til to af deres antenner på ca. 600 og 1000 meter, og kun dækning når jeg stod nær vinduet i antenneretningen.
Det er ikke særligt brugbart i dagligdagen, så de blev skrottet.
Jeg benytter i dag TDC netværk med M1 og Telenor med CBB, med godt resultat i 98% af mit behov.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-02-14 18:00

Jeg bruger 3 til mobilt bredbånd og oister til mobil tlf. Jeg bruger det henholdsvis i byen og på landet i vores sommerhus i yderzone og har ingen problemer.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 20-02-14 18:32

CBB Mobil er i hvert fald billige...

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 20-02-14 18:33

Har kun dårligt at sige om 3.

De lovede mig guld og grønne urskove hvis jeg skiftede til dem. Det gjorde jeg og de kunne ikke levere varen, hverken internet eller mobildækning. En tekniker målte og målte om og konstaterede, at her var deres dækningsgrad et flot 0 - men at løse mig fra de sædvanlige 6 mdr bindingsperiode? Nixen-bixen.
Så 3 var mig et meget dyrt bekendtskab og jeg vil aldrig nogensinde anbefale det selskab til nogen overhovedet.
Jeg vil tilføje, at TDC har en fin dækning her.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-02-14 19:56

3 fungerer udmærket her på landet, god service.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-02-14 20:23

Først, 3.dk er uden sammenligning det dyreste bekendtskab jeg nogensinde har haft.
Det er også det med den dårligste dækning, men det kræver lige lidt forklaring. severino var allerede inde på det.
Uden for byerne roamer 3 på tdc's net, problemet er så at 3.dk ikke kan benytte GSM så selv om der er en tdc mast er det ikke sikkert at du kan benytte telefonen da det kræver dataforbindelse (GSM = 2G net, data = 3G/4G net)

Her på landet er deres dækning mere hullet end end Schweizerost

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-02-14 22:27

49 kr/måned er det dyrt

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 22-02-14 18:04

Teil

49 kr. for hvad, morgenkaffe??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-02-14 20:55

Det er den regning jeg får hver måned.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 22-02-14 22:25

Teil
For hvad

Godkendelse af svar
Fra : vic200

Dato : 05-03-14 21:55

Tak for svaret severino.