/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Lidt fantasi søges
Fra : Marchwitz
Vist : 594 gange
50 point
Dato : 12-06-03 21:32

Jeg mangler et godt domænenavn!

Skal oprette et helt nyt websted som skal have med burdyr at gøre.
Altså fugle, hamstre og den slags kæledyr som holdes i bur.
Webstedet skal beskæftige sig med pasning og pleje og så videre.

Arbejdstitlen er burdyr.dk jeg synes bare det lyder lidt dumt.
Skulle der være nogen gode idéer?

Med venlig hilsen
Kim Marchwitz

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 12-06-03 21:45

Jeg syntes da burdyr.dk lyder helt fint, det beskriver også hvad siden handler om og er nemt at huske !

du kunne jo evt. kalde den bur-dyr.dk !

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 12-06-03 21:51

hvorfor ikke dyribur.dk

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 12-06-03 21:53

eller hvad med bds.dk - BurDyrService !

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 12-06-03 21:53

Jeg har ingen forslag overhovedet - vil blot sige at bur-dyr.dk lyder som noget negativt a la forsøgsdyr.dk, eller burhøns.dk - så pas på med det, jeg er ikke sikker på jeg ville besøge sådan en side ......

Karina

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-06-03 21:59

kæledyr-i-bur! Jeg tror at det måske kunne være en ide. Kender børnefamilier med kæledyr i bur. Jeg tror at de på nettet vil søge under "kæledyr-i-bur"

mvh ans

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 12-06-03 22:18

Ja- jeg syn's jo også at burdyr lød lidt henad forsøgsdyr, li'som.

Jeg fik vist ikke nævnt at webstedet også skal fortælle om muligheder for at få passet sit "burdyr" når man f.eks. skal på ferie og den slags.

M.v.h. KM

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 12-06-03 22:18

Ja- jeg syn's jo også at burdyr lød lidt henad forsøgsdyr, li'som.

Jeg fik vist ikke nævnt at webstedet også skal fortælle om muligheder for at få passet sit "burdyr" når man f.eks. skal på ferie og den slags.

M.v.h. KM

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-06-03 22:24

Kender en familie, der snart skal på ferie. Jeg skal passe deres marsvin. Tror at de selv har søgt på nettet. Mit spørgsmål nu: Vil du passe kæledyr i bur. Hvad går det ud på?. Håber at det ikke lyder negativt, jeg er interesseret.

mvh ans

Kommentar
Fra : linkman

Dato : 12-06-03 22:35

hvad med dyrepleje.dk
eller
feriepasning.dk

Linkman

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-06-03 22:52

Kæledyrspasning.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-06-03 23:33

Måske: dyrpasser.dk

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 13-06-03 00:26

Hej ans
Jo pasning af smådyr er en af de ting vi vil forsøge.
Der er en hel del steder hvor man kan få passet sin hund når man skal på ferie. Nu synes vi at man også skal have mulighed for at få passet sin undulat eller hvide mus eller lign.

Men der skal selvfølgelig være mange andre ting på hjemmesiden.
Der kan være fora til udveksling af erfaringer og der kan være formidling af dyr som folk ikke vil eller kan have mere. Og der er mange andre idéer og muligheder. Men vi mangler jo lige et godt navn.

M.v.h. KM

PS. Undskyld mit sene svar, men jeg skulle lige passe mit arbejde.

Kommentar
Fra : zuz

Dato : 13-06-03 00:50

hvad med www.voliere-dyr.dk :) det lyder lidt finere end bur

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-06-03 10:49

Hej igen.

Jeg har tænkt meget over et godt navn, men det er lidt svært at finde et kort ord, der dækker det hele. Jeg har fuld forståelse for det, som du vil lave. Jeg skal jo selv passe 2 marsvin. Dem jeg skal passe dem for kunne godt få dem passet i den dyrehandel, hvor de havde købt dem, men der ville ikke være personlig kontakt til marsvinene.

"Smådyrspasning" "Smådyrshotel".

Du har ret i at burdyr.dk er i en negativ retning. De fleste vil tænke på burhøns, og ikke et sted, hvor de kan få passet deres små kæledyr.

Held og lykke med dit forehavende.

Sommerhilsen ans

Accepteret svar
Fra : computersmeden

Modtaget 50 point
Dato : 15-06-03 20:46

nu når du også vil passe smådyr og give gode råd vill det rigtige navn nok være dyrepasseren.dk
og så kan du jo angive under hvilke ord du vil findes i en søgemaskine, pasning af dyr - gode råd om kæledyr - din dyreven m.m

Godkendelse af svar
Fra : Marchwitz

Dato : 16-06-03 00:55

Tak for forslaget "dyrepasseren" computersmed.

Jo mere jeg tænker over dit forslag, jo bedre synes jeg om det.
Pudsigt nok har vi været tæt på med forslaget: "dyrpasser" men den sidste krølle faldt mig altså ikke ind.
Dyrepasseren er godt nok langt, men alligevel nemt at huske og stave og det giver den helt rigtige association.

Tak for hjælpen til alle
KM