/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win8 8,1
Fra : ultra2
Vist : 531 gange
100 point
Dato : 02-02-14 18:43

i win 7 kunne man starte i fejlsikret med f8 hvordan med win 8/8,1 i en ældre pc

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 02-02-14 19:13

Her er en opsummering på hvordan det skal gøres i win8 eftersom de har fjernet muligheden for at trykke F8.
Det er en ret lang liste, så har ikke forsøgt at oversætte det.
http://pcsupport.about.com/od/windows-8/a/open-advanced-startup-options-windows-8.htm

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-02-14 19:13

F8 eller F9 ???

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 02-02-14 19:30

f8 f9 virker ikke
katekismus
jeg kan ikke så meget engels at så jeg forstår intet

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-02-14 20:52

Med skærmen Startindstillinger for Windows (tidligere kaldet Avancerede startindstillinger) kan du starte Windows i forskellige avancerede fejlfindingstilstande, så du kan finde og løse problemer på pc'en. I tidligere versioner af Windows kunne du få adgang til denne skærm ved at trykke på F8, før Windows startede. Windows 8Pc'er starter hurtigt, så der er ikke tid til at trykke på F8.

Du kan få adgang til skærmen Startindstillinger for Windows i Windows 8 på to måder:

Hvis du ikke er logget på Windows, skal du trykke eller klikke på ikonet Tænd/sluk Ikonet Tænd/sluk fra logonskærmen, holde Skift nede og derefter trykke eller klikke på Genstart
Hvis du allerede er logget på, skal du gøre følgende:

Stryg ind fra højre kant af skærmbilledet, tryk på Indstillinger, og tryk derefter på Skift pc-indstillinger.
Hvis du bruger en mus, skal du pege på øverste højre hjørne af skærmbilledet, klikke på Indstillinger og derefter klikke på Skift pc-indstillinger.

Tryk eller klik på Generelt under Pc-indstillinger.

Tryk eller klik på Genstart nu under Avanceret start.

Tryk eller klik på Fejlfinding på skærmbilledet Vælg en indstilling.

Tryk eller klik på Startindstillinger.

Tryk eller klik på Genstart.

Vælg den ønskede startindstilling på skærmen Startindstillinger.

Log på din pc med en brugerkonto, der har administratorrettigheder.
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/windows-startup-settings-including-safe-mode

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 02-02-14 21:57

meget meget fint
men hvordan kommer man ind fra start for den stopper længe før vi kommer ind
altså.safe opstart lige som win 7

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 02-02-14 22:11

Fejlsikret tilstand i Windows 8
Win8
Med Windows 8 er det ikke længere et spørgsmål om at trykke F8 og vælge fejlsikret tilstand.
Det er blevet en væsentligt mere omfattende proces:
Genstart din computer og tryk gentagne gange på F8 under opstarten. Du vil så komme ind den nye avancerede "Recovery"-skærm, hvor du kan vælge flere forskellige avancerede reparationsværktøjer, herunder "Systemgendannelse", "Kommandoprompt", "Opstartsindstillinger" og "Automatisk Reparation".
Vil du starte op i fejlsikret tilstand, skal du ind i opstartsindstillingerne, hvor du blandt en masse andre muligheder kan vælge "Fejlsikret tilstand".
Alternativt (og det er meget nemmere) kan du i stedet vælge at trykke [KEY[Windows]+R og køre programmet msconfig.
Her vælger du fanen Boot og markerer boksen ud for "Sikker start". Så gemmer du indstillingerne og går ud af programmet, hvorefter der startes op i Fejlsikret tilstand (Sikker start), når du genstarter.
Husk at du skal ind i msconfig og fjerne markeringen ud for "Sikker start" for at få Windows til at starte normalt...

MVH chaufrat

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-02-14 22:23

Citat
f8 f9 virker ikke

gør det, de par gange jeg har prøvet det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-02-14 23:13

Tryk på Esc tasten for at forsinke opstarten og derefter kan du trykke på F8, efter tryk på Esc. vises en menu som viser hvilken F tast du kan trykke på for at starte fejlsikret

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 02-02-14 23:32

o.v.n. virker ikke

vi skal i fejlsikret start win 8,1
(vi kan ikke kom ind i den)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-02-14 23:42

Esc tasten skal trykkes næsten i samme sekund som du trykker på startknappen, du kan ikke komme i fejlsikret tilstand uden at forsinke opstarten, på min HP bærbare er der ikke noget under F8 men F9 kan vælge forskellige opstartsmuligheder, for eksempel kan jeg vælge Fra harddisk (normal start) Fejl og diagnostisering eller at starte Recovery men det sidste sletter alle filerne du har gemt,
ingen af F tasterne virker før du har sat opstarten i stå med Esc.
Hvis ikke det er Esc tasten så må du læse manualen til computeren, der står det hvilken tast du skal trykke for at forsinke opstarten

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 03-02-14 00:05

når jeg trykker esc kommer der noget hiber et eller andet så trykker jeg f 8 men det hjælper ikke jek Mommer ind i win normal

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-02-14 09:02

Citat
i en ældre pc

Hvor gammel mon den kan være???

Se efter hvad dit bundkort hedder, og gå så til deres hjemmeside og find manualen, der finder du hvilke ´knapper´ der skal bruges - og om kortet kan bruges sammen med win8
Citat
meget meget fint
men hvordan kommer man ind fra start for den stopper længe før vi kommer ind

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 03-02-14 11:24

maskinen med fejl har jeg ikke her
men har prøvet på min medion e6220 og der virker det heller (kører win 8,1)

Annuller spørgsmålet
Fra : ultra2

Dato : 23-02-14 12:20

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål