/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Sammanlægning af celler i Excel 2007
Fra : Brassovitski
Vist : 672 gange
100 point
Dato : 30-01-14 10:34

Hej
Har et ark med 4 kolonner "Husnummer", "Bygning", "Værelsenr", "Etage", disse ønsker jeg sammenlagt i en celle.
Altså kun hvis der er noget i dem.
Husnummer skal altid med.
Hvis Bygning er udfyldt, lægges et mellemrum + Bygning til strengen.
Hvis Værelsesnr er udfyldt, lægges et mellemrum + Værelsenr til strengen
Hvis Etage er udfyldt, lægges et komma+et mellemrum + Etage til strengen.
De celler der ikke er indhold i skal ikke lægges til strengen.
Billede af arket med kolonner:
https://www.dropbox.com/s/l978y97igt2fbb7/Husnummer%20sammanl%C3%A6gning.png

Jeg har forsøgt med at sammenbygge nogle HVIS funktioner, men kan ikke helt få det til at virke.

Accepteret svar
Fra : meiland

Modtaget 110 point
Dato : 30-01-14 11:16

Prøv denne !

=C3&" "&D3&(HVIS(E3<>"";" "&E3;""))&(HVIS(F3<>"";" "&F3;""))&(HVIS(G3<>"";", "&G3;""))

C3= Gade
D3= Husnummer
E3 = Bygning
F3 = Værelsesnummer
G3 = Etage

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-01-14 11:43

Tak for svaret meiland. Super og enkelt, når man lige fatter det.