/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
problemer med d-link 704 og tdc bredbånd
Fra : hwmand
Vist : 1592 gange
144 point
Dato : 06-12-01 12:57

når jeg går ind i web interfacet og ser under opsætningen er der ingen ip adresser tildelt på wan siden, samtidigt lyser wan lampen ikke når kablet er sat i.
opsætningen er som følger:

modem forbundet til router med "lige" kabel, router forbundet til 10/100 switch med krydset kabel som alle pc'er er forbundet til.

jeg har prøvet med lige kabel begge steder.

er der nogen der kan se hvad problemet er???

selve maskinerne skulle være sat korrekt op med at modtage ip fra routerens dhcp-server osv.. er der nogen der har erfaring med d-link 704 evt 804 og som kan give opsætningen på router + LAN?? (selvfølgelig kun med teoretiske ip og anden standard opsætning)

er 804 modellen bedre???

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 06-12-01 13:27

Hej

Jeg tror du skal have opdateret firmware i routeren.

Prøv evt.:
HOTLINE SUPPORT
support@dlink.dk

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : hwmand

Dato : 06-12-01 13:31

jeg er jo ikke komplet idiot!!!

jeg har selvfølgelig kigget alt info (tror jeg) igennem om d-704/804 men det er mest opsætningen jeg er interreseret i.

hvad skal sættes til og hvad skal ikke for at routeren virker om kan route internet trafik gennem switchen til de enkelte maskiner????

Kommentar
Fra : hwmand

Dato : 06-12-01 13:35

undskyld hvis jeg overreagererde lige før;)

jeg har bestilt 804 modellen men den er ikke kommet endnu...

det jeg savner er et klart bud på en opsætning af router og pc indeholdene alt om tcp/ip og router config

Kommentar
Fra : hwmand

Dato : 06-12-01 13:44

jeg har prøvet at opdatere firmware på 704'eren men som sagt er der ikke hul igennem og nu skifter jeg til 804'eren

hvis jeg får et komplet config (evt link) af adsl forbindelsen så får den heldige alle pointene

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 06-12-01 13:55
Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 144 point
Dato : 06-12-01 14:02

Her kan du Downloade et PDF af opsætningen http://kundeservice.opasia.dk/netexpress/installationsvejledning/

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : hwmand

Dato : 06-12-01 14:06

jeg har læst denne side før men 2 ting gør den ubrugelig:

d-link 704 bruger ikke telnet (kan ikke) så vidt jeg ved, og der er ikke info på denne side (http://www.paikin.dk/adsl-faq.phtml) om hvordan LAN siden skal sættes op.

jeg bruger for øvrigt win 2000 pro hvis det hjælper

det jeg savner er om gateway, ip hentes auto eller angives manuelt osv på LAN siden og evt opsætning af 704 routeren.

Kommentar
Fra : hwmand

Dato : 06-12-01 14:12

jeg kigger lige på http://kundeservice.opasia.dk/netexpress/installationsvejledning og ser om det hjælper ;)

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 06-12-01 14:22

Hej igen

Jeg mener da du får den tildelt automatisk ved at gå ned i Start>>Kør>Skriv :winipcfg dermed kommer din opsærning af dine IP addr frem.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : hwmand

Dato : 06-12-01 14:31

ja men der er ingen info om ip på WAN skal der ikke være det??

wan dioden lyser ikke grønt med routeren sat op men uden router med krydset kabel mellem en pc og modem virker det hele perfekt med lave pingtider og op 91% udnyttelse af min 512/128 linie (faktisk 104% på upload)

Kommentar
Fra : hwmand

Dato : 06-12-01 14:33

jeg tror nu det hedder ipconfig /all hvis du skal have al info om ip i win nt /2000

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 06-12-01 14:39

OK

Men hvorfor ikke kontakte Hotline 70 26 90 40 ?? Der er efterhånden,---faktisk altid været-problemer med TDC og deres Bredbånd.
Jeg kan selv tale med om 3 Ugers Tlf. frem og tilbage mellem div. Teknikere osv,-fordi jeg ikke kunne komme på Nettet efter opsætning af Bredbånd---af en Tekniker!
Der er klager overalt .

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 06-12-01 15:07

Hej igen

Fandt lige en side jeg tror du kan bruge: http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod_id=428

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 06-12-01 15:18

Ps:
http://support.dlink.com/

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : hwmand

Dato : 06-12-01 16:50

tak

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-12-01 21:20

Er den sat op til at modtage IP fra TDC dynamisk?

Hvorfor den ekstra switch..704´eren har indbygget 4 ports 10/100 switch?

VH Finn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-01 14:29

Hej hwmand

Følgende er baseret på erfaringer med BB, D-LINK 804 og Fast IP:

Prøv følgende:

Reset to factory defaults!!!

Konfigurer Windows + router (DSL) til dynamisk ip (uanset om du har en
fast eller ej!)

Gå til command promten og skriv ipconfig /release

Sluk maskinen, sluk routeren og træk powerstikket ud af adsl modemmet så
alt er slukket!!!! VENT 75 MIN!!!! Det sidste releaser bindingen mellem
TDC serveren, din IP og din MAC adr..

Start op igen! Husk kabel mellem router og modem skal være krydset (jeg
bruger det der fulgte med TDC) mens kablet mellem PC og router skal være
lige! Hvis du fortsat ikke har lys i WAN - skift kablet (har hørt et
sted at medfølgende D-Link kabel er crap!)

Mht. faste IP vil du med ovenstående få fast offentlig IP (rent faktisk
er det en dynamisk, men du får bare lov til at beholde den samme hos
TDC) - ønsker du at en eller flere at lokalnettets maskiner skal have
fast IP (f.eks. en server) sætter du blot dennes Windows IP til fast
(uden for routerens DHCP område men indenfor subnet)

Du er velkommen til at maile mig på meb@bkms.info

Mange hilsner
Mads

hwmand wrote:

> når jeg går ind i web interfacet og ser under opsætningen er der ingen
> ip adresser tildelt på wan siden, samtidigt lyser wan lampen ikke når
> kablet er sat i.
> opsætningen er som følger:
>
> modem forbundet til router med "lige" kabel, router forbundet til 10/100
> switch med krydset kabel som alle pc'er er forbundet til.
>
> jeg har prøvet med lige kabel begge steder.
>
> er der nogen der kan se hvad problemet er???
>
> selve maskinerne skulle være sat korrekt op med at modtage ip fra
> routerens dhcp-server osv.. er der nogen der har erfaring med d-link 704
> evt 804 og som kan give opsætningen på router + LAN?? (selvfølgelig kun
> med teoretiske ip og anden standard opsætning)
>
> er 804 modellen bedre???
>

Kommentar
Fra : muggerusk

Dato : 07-02-02 12:06

Jeg så lige at hwmand havde et problem med at få de rigtige data til WAN gateway osv.
Jeg havde selv samme problem da jeg skulle opsætte min D-Link 704. Jeg kæmpede længe og kunne bare ikke få hul igennem på trods af at jeg brugte de ip/gateway numre som jeg havde fået opgivet af TDC.

Til sidst valgte jeg selv at teste om de havde givet mig det rigtige gateway nummer da det virkede som problemet.
Dette gøres ved at tage kablet fra dit adsl modem og søtte det direkte i en af dine maskiner. Derpå går du ned i START > Kør > og skriver cmd.exe > når din kommandoprompt er åben skriver du ipconfig.exe og trykker enter.
Der på kan du tjekke hvad dit ip og gateway nummer er.

Jeg ved at i har diskuteret ipconfig tidligere.... men der havde i stadig routeren mellem pc'en og adsl-modemmet og så er det bare din LAN ip og gateway, som du får smidt i hovedet.

Håber det hjælper, ellers er du velkommen til at skrive til min mail mras@dr.dk.

/magnus