/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Montering af sidespejl peugeot 206
Fra : mostmighty
Vist : 892 gange
50 point
Dato : 27-01-14 21:13

Har fået revet venstre sidespejl i stykker på en peugeot 206.

Er det noget man selv ret let kan skifte?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-01-14 22:01

Hvis det sidder som på 205 og 106 skal skjolden indenfor af og så sidder det med et par skruer eller tre.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 27-01-14 23:04

Ja, det er meget let det sidder med 3. stk. skruer, du skal lige have den plast kappe der sidder indvendig af så kan du se skruerne og hvis det er et EL-betjent sidespejl er der og så et stik der skal skilles af.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-01-14 09:54

Hvis du kender en dygtig glarmester kan han skifte spejlglasset, for små penge. Det er kun de fagligt dygtige, som kan tilskære glasset præcis og montere det buet korrekt.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 28-01-14 16:29

Citat
Har fået revet venstre sidespejl i stykker på en peugeot 206.

Hvor meget er det revet i stykker?, for der kan jo købes et nyt org. glas til det, og det er jo også konstrueret sådan at hvis det bliver trykket hårdt frem hopper det ud af holderen og kan sættes på plads igen og et tryk bagud klapper det bare ind.