/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
US Partition MAster
Fra : Dieter
Vist : 374 gange
100 point
Dato : 23-01-14 13:28

Jeg h ar ovennævnte program.
Grundet min mindre hjerneskade kan jeg lige nu ikke finde ud af at lave en ny partition .
Er der nogen der vil forklare mig det udførlig !!
Jeg har selv kunne det før. Men lige nu er jeg låst.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-01-14 18:07

Hvis du bruger Vista eller windows, klarer windows det selv.
Du må forklare hvilken windows du bruger og om du vil udvide en eksisterende harddisk eller sætte en ny extra i din computer.
VH Palle

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 23-01-14 21:47

Hej,
jeg bruger WINDOWS 8
Der er en enkelt partition ( C ) på pc en. Den er PC en født med.
Nu vil jeg gerne have 2 ekstra partitioner.
E for filer
D for programmer

Det kan være at Partition Manager vælger andre bogstaver end E og D. Men dette er jo lige meget.
Jeg skal endelig ikke bruge en ekstra harddisk ! Opdelingen skal Partition Master jo klare.

Med venlig hilsen
Horst

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-01-14 22:15

Start win 8
Gå til skrivebord
Højreklik nede i venstre hjørne o den skull vise en menu
Højreklik så på computer, og vælg administrer
I vinduet der kommer frem klikker du på diskhåndtering
Nu bør du kunne se din harddisk
Højreklik på c: drevet og vælg formindske

Når den er formindsket bør du lige genstarte

Nu skal du samme vej til din harddisk
Højreklik i ualokeret område og vælg din nye Partition og størrelse så der er plads til en til.
Lav den næste partition igen med højreklik i det ualokerede område.

Er du i tvivl så spørg.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-01-14 06:26

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-01-14 10:44

> mig-selv <
Det er en rigtig flot forklaring du har fundet............men det går dælme hurtigt, hvis man ikke lige ved hvad der sker i forvejen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-01-14 12:24

Havde jeg ikke lige tænkt på, men man kan jo hente den ned og lave lidt slowmotion ud af det = ½ speed:
http://peecee.dk/upload/view/430219

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 24-01-14 13:06

Hej alle sammen,
jeg vender tilbage! Men lige nu har jeg ikke overskud nok

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 26-01-14 12:15

mig-selv
hvilket program skal man bruge for at åbne Peecee ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-01-14 14:12

Peecee virker på denne måde:

1. Lav et screenshot at det u vil vise fra din computerskærm (hold øje med personlige oplysninger, så det ikke kommer med
Åbn billedet i eks programmet paint og gem som og læg det på skrivebordet
Eller lav et billede og læg det som billedfiler på skrivebordet

2. Gå til peecee.dk
(3. Skriv din mailadresse hvis du vil kunne slette billedet igen )

4. Klik på gennemse og find dit billede - og klik på åbn

5. Klik på opload

6. Kopier adressen som stærk den lille rude

7. Gå ind på det spørgsmål hvor du vil bruge billedet

8. Højreklik i skrive feltet. - vælg sæt ind

Nu kan alle som læser spørgsmålet, set dit billede