/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
usbridg.exe hvad er det??
Fra : sus1234
Vist : 544 gange
50 point
Dato : 12-06-03 13:16

min PC har den seneste tid været lidt sløv i betrækket, jeg overvejde en format c; men ville vente til eksamen var over (der ryger garanteret et eller andet uforudset hvis jeg gjore det inden)!! men så til morgen gik den helt i pit og ville kun indlæse windows og så døde den, efter flere genstarts gav jeg op der var kun en vej, eller?? til mit held var der en reprations funktion (vidste det godt men havde glemt det i alt min irritation) fedt tænkte jeg og gik i gang og alt forløb uden problemer! og nu starter den da også windows helt op, men den kommer med en fejlmeddelese om at usbridg.exe skal genstarets og der udføres log.
hvad skal det sige? hvad gør usbridg.exe godt for, og er det noget jeg kan undvære (jeg genstarter jo ikke ligefrem programmet)?? og hvad skal jeg gøre for at komme af med meddelsen??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-06-03 13:55

prøv at sætte usbridg.exe ind i din søge funktion hvis den finder den så
højre klik på den og så klikker du på åben overordnet mappe,så kan du se hvor
den høre hjemme,klik så på mapper i toppen der kan du se hvor i mappe træet den er.

Manse bare et foreslag,den er ikke på min xp pc.

Kommentar
Fra : als

Dato : 12-06-03 14:08

Prøv lige at scanne for spyware online her
http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm
og kom tilbage og fortæl hvad den fandt.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 12-06-03 14:53

Fandt lige denne her i en ag "Google-grupperne" ved at søge på usbridg.exe

Hi,

All you have to do is remove the Virtual com port from within Com Ports in
Device manager. Then delete anything that says usbridg from the registry,
some of them wont allow you to delete them, just delete the ones you can.

After this reinstall the IR software and all will be ok.

m v h
HC

Kommentar
Fra : sus1234

Dato : 12-06-03 14:54

jeg prøvede at søge efter filen med søge funktionen... no luck (wird)
jeg gav den også en tur med spywarefri (sprayen) og jeg fortæller ikke hvormeget den fandt :o/ det er næsten pinligt, men det afhjalp desværre ikke mit problem!!!!
Sus

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-06-03 15:03

Dawnloade dette program og gå ned i værktøjer system startop og se om det
dukker op der,der kan du så slette det link til exe filen altså hvis det er der,holder dig også fri for spyware og meget andet.

http://download.com.com/3000-2144-10194058.html?tag=lst-0-1

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-06-03 15:10

Du kan også rense ud i din regdatabase for ubruglige nøgler,men læs lige om
hvordan du bruger dem begge altså ovenstående og dette>jv16 PowerTools - The tool to clean up the registry and handle your files.

http://www.vtoy.fi/jv16/shtml/jv16powertools.shtml

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-06-03 15:18

Det kan være en genvej til en ubruglig nøgle i regedit,fra et program som du har skaffet dig af med.

Kommentar
Fra : als

Dato : 12-06-03 15:33

[citat]min PC har den seneste tid været lidt sløv i betrækket[/code]

Scanningen online afhjalp ikke dit problem med usbridg.exe, men det kan ha' taget noget af din pc's sløvhed, når du havde så meget.

mvh als

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-06-03 15:36

Prøv og sætte usbridg.exe ind i søgebjælken her>

http://search.microsoft.com/default.asp?siteid=US
og tryk så på> Try your query on the entire Internet using MSN search)

Når jeg gør det så kommer min dawnload maneger frem og vil dawnloade usbridg.exe mystisk,prøv og se om det også sker for dig,jeg ved ikke hvad det er.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-06-03 15:41

Jeg prøvede at dawnloade det, det er en comandopromt skærm,aner ikke hvad
den skal bruges til?????

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-06-03 15:46

Man kan ikke engang skrive i den

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-06-03 15:49

Prøv og sætte usbridg.exe ind i søgebjælken her og tryk ok og så
tryk på Try your query on the entire Internet using MSN search

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-06-03 16:09

usbridg.exe hvis man sætter et e bagefter.
us-bro ???+ (usbridge)

Kommentar
Fra : xou

Dato : 12-06-03 18:30

prøv at starte op uden de forskellige start programmer
skriv i kør i menuen start
msconfig
vælg vægfri start og fjern x indlæs start elementer
genstart
hjælper det kan du i msconfig gå ind under fanen start og systematisk finde frem til det program der er årsagen
dernæst skal det program måske afindstallers og indstallers igen...go luck...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-06-03 19:39

Prøv at gå i denne computer>egenskaber>enhedshåndtering
Er nogle af enhederne foldet.
Er der gule ?
prøv dette>klik på + ud for porte og bagefter + ud for universel seriel..........
Har du noget dobbelt
Emesen.

Kommentar
Fra : sus1234

Dato : 12-06-03 21:09

jeg kan se at der er sket en fejl i procesen filen der laver en fejl hedder usrbridg.exe, og filen ligger i mappen WIN/system32
det kan da ikke være godt??

Kommentar
Fra : sus1234

Dato : 12-06-03 21:09

jeg kan se at der er sket en fejl i procesen filen der laver en fejl hedder usrbridg.exe, og filen ligger i mappen WIN/system32
det kan da ikke være godt??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-06-03 21:31

Er der infrarød port på din comp.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 50 point
Dato : 12-06-03 21:44

Det er en normal fil til windows.
Dette er en driver til:
Infrared Virtual COM Port for Windows 2000 (nok også XP)
http://www.input-drivers.com/drivers/41/41253.htm
og den indeholder bl.a.
61440 07-06-00 09:57 usrbridg.exe
Men hvis du ikke har noget i den retning, må det være det den leder efter.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : sus1234

Dato : 12-06-03 22:42

Tak for svaret emesen. det virkede sku

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 13-06-03 11:53

sus1234>>> Det var jo også den IR Virtual COM Port jeg nævnte i min engelske kommentar

m v h
HC / Catbody

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-06-03 13:25

catbody > ja det var det.
Jeg var også ligeved at oversætte for sus1234, men opgav.
Emesen.
PS. Jeg skylder dig 25p