/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
formatere pc
Fra : lexiben2
Vist : 398 gange
500 point
Dato : 19-01-14 11:26

Hej kanduer.
Er det muligt at formatere pc model: Aspire One. Microsoft instal-code er på bagsiden af pc.
M.v.h.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-01-14 11:59

Ja - men hvad så bagefter, har en Win dvd

Kommentar
Fra : lexiben2

Dato : 19-01-14 14:47

Der er med windows 7, er det noget med jeg skal have en driver ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-01-14 15:09

Formatere? Næeh... slet DET HELE med DBAN:

http://www.dban.org/

Så er ALT væk ....partitions, gendannelses-/backup og hele molevitten !!!

Nu kan du installere hvadsomhelst: LINUX (UBUNTU osv.), UNIX, Div. Windows versioner og hva' har vi.. når blot du har lavet en primær partition på harddisken igen.

Hvis du har den originale CD/DVD install disk'e, så burde de ikke være et problem at starte forfra. Undervejs (Læs : Først...") bliver du alligevel bedt om at oprette partition og formatering af harddisken.
Men husk: Du skal efterfølgende installere tilkomne updates i operativsystemet!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-01-14 15:11

Ps. Du kan evt. også nulstille BIOS (Load defaults) FØR du installerer noget som helst

..efter kørsel afr DBAN.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-01-14 02:03

Du skal have Windows 7 på en boot bar usb pind eller have en ekstern DVD drev til skiven.
Du kan vælge at formatere hele harddisken når du har startet fra usb flash drev eller ekstern DVD drev, der er ingen grund til at bruge andre værktøjer, bare lad Windows formatere og så geninstallere Windows 7, nødvendige drivere kan hentes hos Acer support hjemmesiden hvis de drivere Windows lægger ind ikke fungerer tilfredsstillende.

Er der ikke et recovery drev indbygget? Den kan du benytte i stedet for at formatere og geninstallere og få computeren som den var allerførste gang den blev startet, drivere og alt andet er på plads

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 23-01-14 12:07

Hejsa O.v.n.

Hvilket program på recovery drevet skal bruges ?

P.f.t.
Bluesky