/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Stof til at stryge på
Fra : nenita
Vist : 5007 gange
100 point
Dato : 12-06-03 11:45

Hej

Jeg skal lave nogle t-shirts med bl.a. nogle tal. Er der nogen som ved om man kan købe stof i metervarer (som ikke trævler) som derefter kan klippes ud i f.eks. tal og stryges på??
Nenita

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-06-03 11:56

Det vil jeg mene at du kan få i Panduro Hobby. De har forretninger i hele landet. Prøv www.panduro-hobby.dk eller e-mail: info@panduro-hobby.dk
Held og lykke med dine t-shirts

mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-06-03 12:03

Jeg har netop set i et katalog fra Panduro Hobby. De har det du søger. Det er vlieseline og kan købes i metermål.

mvh ans

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 12-06-03 12:26

Jeg har selv tidligere trykt på stof. Først skrev jeg på computeren, derefter printede jeg ud på special for så at stryge det på stoffet/blusen. Papiret kan også købes i Panduro Hobby.

mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-06-03 12:27

ups. jeg glemte special papir.

Kommentar
Fra : nenita

Dato : 12-06-03 12:55

Hej Ans

Vliseline er så tyndt at det ikke rigtig kan bruges.
Det som man kan lave på computeren, har jeg prøvet, men det er klar film og farven fra t-shirten går igennem farven. T-shirterne jeg skal lave er sorte.

Mvh
Nenita

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-06-03 13:01

Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor. Jeg har kataloget med telf.nr. på deres forretninger. Jeg er sikker på at Panduro Hobby kan hælpe dig.

mvh. ans

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 12-06-03 13:04

du kan købe noget dobbeltklæbende vlieseline som du tegner på, klipper ud og derefter stryger det på hvilket som helst stof. Derefter piller du bagpapiret af og stryger stoffet på t-shirts'ne, men om du helt kan undgå at det trævler skal jeg ikke kunne garantere, for noget stof trævler mere end andet, eller skal du bruge stof der ikke er vævet, altså filt eller lignende.

MVH Bente

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-06-03 13:10

Det hedder vliesofix.

mvh ans

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 12-06-03 13:11

Du skal selvfølgelig også klippe stoffet ud. Når du har strøget vlieselinen på klipper du langs kanten af vlieselinen.

Bente

Godkendelse af svar
Fra : nenita

Dato : 13-06-03 10:29

Tak for svaret ans.

Kram fra Nenita

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-06-03 10:44

Håber på at du får et godt resultat

mvh ans og god week-end

Kommentar
Fra : bamsegitte

Dato : 22-11-03 16:47

det er rigtigt at du skal bruge flisoflex og når du så har strøget det på t-shirt`en kan du sy en zigzagsøm uden om det du har strøget på så trevler det ikke.

Hilsen fra Bamsegitte

Kommentar
Fra : Shirley

Dato : 29-08-04 16:17

Hej... vil bare lige tilføje at filt- stof er alletiders materiale at bruge i dit tilfælde, for det trævler nemlig ikke... ved ikke helt hvordan det skal vaskes dog... det forhandles i panduro men også i langt de fleste stofforretninger... og så findes det jo bare i alverdens farver...