/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
pris til årets værste?
Fra : lino
Vist : 542 gange
200 point
Dato : 06-12-01 00:49

findes der en pris eller anden form for anerkendelse af årets værste film?

jeg er mest interesseret i oplysninger, der vedrører danmark, men hvis nogen ved noget om en sådan prisuddeling i et andet land, kan det måske også være interessant

vh
lise

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 200 point
Dato : 06-12-01 08:52

Hej Lise

jeg faldt over dette link :
http://www.thestinkers.com/- The Stinkers
The ultimate bad movie awards, honoring Hollywood's worst since 1978.
Men umiddelbart er det ikke tilgængeligt i øjeblikket. Men det viser dog, at en sådan prisuddeling finder sted i USA.
En par andre sider :http://www.hit-n-run.com/awards/index.html
http://www.smitheeawards.com/index.cfm
http://geocities.com/cifirtacus/cracked.html

Håber du kan bruge det,-kan ikke finde noget over Danske film.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-12-01 10:42

"lino" <lino.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:0iyP7.3918$z4.433743@news000.worldonline.dk...
> findes der en pris eller anden form for anerkendelse af årets værste
> film?
>
> jeg er mest interesseret i oplysninger, der vedrører danmark, men hvis
> nogen ved noget om en sådan prisuddeling i et andet land, kan det
måske
> også være interessant

En hurtig net-søgning gav en side, der kalder sig Ohthehumanity.com. De
har en hulens masse links du kan checke ud, hvis du er interesseret i
dårlige film, generelt: http://www.ohthehumanity.com/links.html

Ellers mener jeg der findes en såkaldt Golden Turkey Award. Lad mig
se... jo: http://members.tripod.com/~cosmics/TurkeyAward/

Og vistnok også en Golden Raspberry Award. Jeg søger lige... Jo:
http://www.razzies.com/asp/directory/XcDirectory.asp

Noget lignende i Danmark? Ikke så vidt jeg ved...

--
Med venlig hilsen / Kind regards
Mads Tilst

www.group7.dk - a cappella

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-12-01 15:27

Mads Tilst researchede:

> Noget lignende i Danmark? Ikke så vidt jeg ved...

Men er der ikke noget om at en af vores sÅkaldte aviser
hvert år uddeler årets (nytårs)torsk? Måske man kan få
den til også at oprette en pris ved navn Årets Båndsalat
el.lign.

Mvh.: JG

--
http://www.grandt-aarhus.dk - Leverandør til det danske Sprog

Kommentar
Fra : lino

Dato : 06-12-01 16:51

hej mads,

det var jo en rar bunke links - det ser ud som om især amerikanerne excellerer i disse spøjse priser. golden turkey har jeg vist også hørt om før - men det var jo lige det med at komme på navnet
er det egentlig den kendteste af alle disse udmærkelser?

mærkeligt, at der åbenbart slet ikke er nogen i danmark, der har fundet på at foretage lignende prisuddelinger i danmark. er vi så dårlige til at lave dårlige film?

jeg har desuden i dag uden for denne diskussion hørt rygter om en "saure zitrone" i tyskland eller østrig, men den kan jeg ikke finde noget om - i det mindste ikke med google

vh
lise

Kommentar
Fra : lino

Dato : 06-12-01 16:55

hej jørgen,

> Men er der ikke noget om at en af vores sÅkaldte aviser
> hvert år uddeler årets (nytårs)torsk? Måske man kan få

øh - det er nok mig, der ikke følger så godt med - kunne du røbe, hvad det er for en avis?

> den til også at oprette en pris ved navn Årets Båndsalat
jeg tror i det hele taget at vi her har opdaget en mangelvare i den danske filmkultur - er der ikke nogen, der føler sig kaldet til at ændre på denne situation?

vh
lise

Kommentar
Fra : lino

Dato : 06-12-01 17:00

hej parkenss,

tusind tak for alle de mange links - der ser ud til at findes flere forskellige "communities" rundt om i verden, der virkelig med glæde ser rigtigt dårlige film - eller er det mon noget andet end glæde, der ledsager denne interesse?

meget mærkeligt at denne subkultur åbenbart slet ikke har slået rødder i dk?

vh
lise

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-12-01 17:42

"lino" <lino.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:EnMP7.4459$z4.476503@news000.worldonline.dk...
> mærkeligt, at der åbenbart slet ikke er nogen i danmark, der har fundet
> på at foretage lignende prisuddelinger i danmark. er vi så dårlige til
> at lave dårlige film?

Jeg tror at problemet bunder i at der indtil for nyligt ikke er blevet
producerede nok film i Danmark til at man kunne tillade sig at sorterer dem
i gode og dårlige....
Desuden ville det også være syndt for KAT at modtage samtlige priser

V.H.
Zwupper

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-12-01 19:00

lino spurgte bl.a.:

> øh - det er nok mig, der ikke følger så godt med - kunne du
> røbe, hvad det er for en avis?

Jeg læser ingen af dem, så jeg er ikke sikker. Men der er eller
var enten B.T. eller Ekstra Bladet.

Hilsen: Jørgen

--
http://www.grandt-aarhus.dk - Leverandør til det danske Sprog

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-12-01 20:03

"lino" <lino.news@kandu.dk>
> > den til også at oprette en pris ved navn Årets Båndsalat
> jeg tror i det hele taget at vi her har opdaget en mangelvare i den
> danske filmkultur - er der ikke nogen, der føler sig kaldet til at ændre
> på denne situation?

Vi holdt sidste år en virtuel filmuddeling her i gruppen. En af kate-
gorierne var "værste film", men det var ikke kun for danske film,
og det var Battlefield Earth og Blair Witch 2, der vandt (delt).

PS. Vi skal selvfølgelig også have sådan en afstemning i år, lad mig
bare få lidt tid.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-12-01 11:41

"lino" <lino.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:EnMP7.4459$z4.476503@news000.worldonline.dk...
> hej mads,
>
> det var jo en rar bunke links - det ser ud som om især amerikanerne
> excellerer i disse spøjse priser. golden turkey har jeg vist også hørt
> om før - men det var jo lige det med at komme på navnet
> er det egentlig den kendteste af alle disse udmærkelser?

Det tror jeg. Diverse søgemaskiner nævner kun de to, jeg gav links til -
kalkunprisen og hindbærprisen (hvorfor de så end skulle hedde det, må
guderne vide - eller een, der kender mere til engelsk sprogbrug end
jeg.) Jeg kunne huske navnet Golden Turkey Award et eller andet sted
fra - ved ikke hvor.

> mærkeligt, at der åbenbart slet ikke er nogen i danmark, der har
fundet
> på at foretage lignende prisuddelinger i danmark. er vi så dårlige til
> at lave dårlige film?

Jeg tror Zwupper - læs hans svar - har ret et langt stykke hen ad vejen.
Jo større produktion, jo større "business", jo flere sære
prisuddelinger. Men læserne af denne gruppe kunne da sagtens kåre en
vinder (taber?) hvert år.

> jeg har desuden i dag uden for denne diskussion hørt rygter om en
"saure
> zitrone" i tyskland eller østrig, men den kan jeg ikke finde noget
om -
> i det mindste ikke med google

Det kan jeg heller ikke. Det må næsten være en and.

--
Med venlig hilsen / Kind regards
Mads Tilst

www.group7.dk - a cappella